Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

همه‌ی شایعات بتلفیلد ۵ – داستان، گیم‌پلی و سایر موارد

0

بازی بعدی بتلفیلد یعنی بتلفیلد 5 به دوران جنگ‌جهانی دوم بازخواهد گشت. EA نام آن را به صورت داخلی Battlefield V اعلام کرده است. پس از این که هفته‌ی گذشته خبر بتلفیلد 5 منتشر شد، اطلاعات دیگری که درباره‌ی این بازی درز کرده بود را کنار هم گذاشتیم و سعی کرده‌ایم در مطلبی جامع به تمامی اطلاعاتی که هم‌اکنون در رابطه با این بازی در اختیار داریم بپردازیم.

این تصویر که از نسخه‌ی توسعه‌دهندگان بازی Battlefield V منتشر شده است از طریق شخصی در دیسکورد درز کرده که به خاطر انتشار اطلاعات مرتبط با بازی بتلفیلد شناخته می‌شود. علاوه بر این عکس، این فرد اطلاعات دیگری را نیز درباره‌ی این بازی منتشر کرده است که با وجود معتبر بودن برخی از آن‌ها، برخی دیگر نیز اشتباه و فریب‌دهنده هستند. در این مطلب به بررسی این اطلاعات خواهیم پرداخت.

نام این بازی Battlefield V (بتلفیلد 5) معرفی شده است که همان‌گونه که در باره ی بازی Battlefield 1 نیز این اتفاق افتاد، ممکن است در آینده تغییر کند. این بازی از لحاظ زمانی در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. از اطلاعات منتشر شده این‌طور به نظر می‌رسید که این بازی انحصارا وقایع طرف آلمانی را دنبال می‌کند، اما درواقع این‌چنین نیست. بخش داستانی بازی Battlefield C از بسیاری جهات مانند بازی Battlefield 1 است و داستانک‌های قسمت‌قسمتی دارد که زندگی سربازان مختلفی از سرتاسر جهان را دنبال می‌کند.

در بازی Battlefield 1 شما یک مرحله را به عنوان یک راننده‌ی تانک بریتانیایی می‌گذارندید و در دیگری نقش یک خلبان آمریکایی را داشتید که در حین پرواز به لندن با یک گروه آلمانی درگیر می‌شد. در مرحله‌ای دیگر نقش یک شورشی را ایفا می‌کردید که با لارنس عربی همکاری می‌کرد. باید انتظار داشته باشید که در بازی Battlefield V نیز از همین ساختار استفاده شود تا بازیکنان به نقاط مختلفی از دنبا برده شوند و از طریق آن‌ها وقایع جنگ‌ جهانی دوم روایت شود.

به نظر می‌رسد که DICE قصد دارد تا بازی Battlefield V را بر اساس استراتژی‌ای که پیش از بازی Battlefield 1 پیش گرفته بوده است بسازد. این استودیو تلاش می‌کند که بین Battlefield V و Battlefield 1 یک هماهنگی داخلی وجود داشته باشد. این موضوع ممکن است شامل بازگرداندن صداپیشگانی مانند کاترین کینگزلی هم باشد که در بازی Battlefield 1 نقش اعلام‌کننده‌ی حالت بازی چندنفره را بر عهده داشت. او در تاریخ 22 ژانویه تصویری را در حساب اینستاگرام خود منتشر کرده بود که او را در حال ضبط صدا برای پروژه‌ی جدیدی نشان می‌داد و در توضیحات عکس از هشتگ #Battlefield استفاده کرده بود.

در اخباری که در رابطه با بازی Battlefield V درز کرده بود همچنین اشاره شده بود که DICE در حال کار روی اضافه کردن حالت همکاری به این بازی است. در خبرهای درز شده گفته شده بود که این یک حالت ویژه است که یک گروه از بازیکنان را در ماموریت‌هایی قرار می‌دهد که به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند؛ با این حال ممکن است این استودیو از این هم فراتر برود. مشخص نیست که آیا این حالت از اسپلیت اسکرین (چندبخش شدن صفحه‌ی نمایش) پشتیبانی خواهد کرد یا خیر، اما استودیو DICE می‌تواند که این سوالی است که در صورت معرفی حالت همکاری دونفره پرسیده خواهد شد.

در اطلاعات درزشده درباره‌ی این بازی، بازیکنان قادر خواهند بود که به صورت خوابیده نیز شلیک کنند که نحوه‌ی کارکرد آن مانند بازی Rainbow Six: Siege از یوبی‌سافت خواهد بود. این خبر درست است و به بازیکنان اجازه می‌دهد که امکانات بیشتری در حالت چندنفره‌ی رقابتی این بازی داشتهب اشند.

در نهایت، همان‌گونه که یو‌اس‌گیمر هفته ی گذشته گزارش کرده بود، بازی Battlefield V دارای لوت‌باکس خواهد بود اما این‌ها صرفا به ظواهر مربوط می‌شوند. این روند مانند نحوه‌ی استفاده از لوت‌باکس‌ها در بازی Battlefield 1 است اما انتظار می‌رود که EA و DICE تلاش خود را به کار بگیرند تا روی این نکته تاکید کنند که این بازی از آن دسته‌ بازی‌های اصطلاحا pay-to-win نیست و پرداخت‌های بازیکنان به آن‌ها مزایایی نخواهد داد که در مقابله با دیگر بازیکنان موثر باشد. EA هنوز درگیر درست کردن افتضاحی است که با بازی Star Wars: Battlefront II به بار آمده بود و کاربران نظراتی منفی به آن پیدا کرده بوند. لوت‌باکس‌ها در این بازی ارتقاء‌هایی را برای شخصیت شما آزاد می‌کردند. به همین خاطر لوت‌باکس‌هایی که انحصارا پاداش‌های ظاهری داشته باشند، یکی از گزینه‌های روی میز برای EA است که می‌تواند در بازی‌های غیرورزشی، رایگان و موبایلی‌اش استفاده کند.

منبع venturebeat

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.