Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

آموزش بازی Shadow of the Colossus: کشتن کلوسوس شانزدهم

3

در ادامه‌ی مطالبی که طی روز‌های گذشته در خصوص آموزش بازی Shadow of the Colossus منتشر کرده بودیم، این بار به سراغ شانزدهمین کلوسوس این بازی خواهیم رفت که درواقع آخرین کلوسوسی است که در Shadow of the Colossus با آن روبرو خواهید شد. برای بررسی مطالب پیشین در این مبحث، به آخر این مطلب مراجعه کنید.

کار شما برای شکست دادن این کلوسوس کمی دشوار و حماسی خواهد بود اما ارزش آن را خواهد داشت.

همان‌طور که احتمالا انتظارش را نیز داشته‌اید، برای شکست دادن کلوسوس آخر باید یک‌سری کارهای متفاوتی را انجام دهید اما با این وجود هیچ‌کدام از این کار‌ها برای شمایی که توانسته‌اید خود را به این مرحله برسانید، غیرقابل‌انجام نیستند.

محل قرارگیری کلوسوس شانزدهم: The Final Colossus

 

برای رسیدن به این کلوسوس ابتدا از معبد خارج شده و سپس تا جایی که می‌توانید و ممکن است به سمت جنوب حرکت کنید.

به یک در خواهید رسید که از آن نور ساطع می‌شود. از شمشیر خود استفاده کنید و نور را به خود در برگردانید. با انجام این کار در برای شما باز می‌شود.

سوار بر اسب خود از پله‌های سنگی بالا بروید و از روی شکافی که بالای آن وجود دارد بپرید. توجه داشته باشید که بدون اسب نخواهید توانست که از پس این پرش بربیایید. پس از کات‌سینی که به شما نشان داده خواهد شد، شروع به بالا رفتن کنید.

مسیر پله‌ها را ادامه دهید و سپس از ستون بالا بروید. این‌جاست که می‌توانید آخرین کلوسوس را ببینید.

این کلوسوس گلوله‌های آتشین به سمت شما پرتاب می‌کند و اگر این‌ها به شما برخورد کنند، کار شما ساخته است. پشت نزدیک‌ترین ستون پناه بگیرید و منتظر بمانید تا گلوله را به سمت شما پرتاب کند. سپس به سمت راست ستون حرکت کنید و به درون گودال بپرید.

مسیر پیش‌ رویتان را ادامه دهید و از سمت دیگر راهرو‌ها خارج شوید. به لبه‌ آویزان شوید تا کلوسوس مجددا گلوله‌ی آتشینش را پرتاب کند. زمانی که شرایط امن بود بالا بروید و پشت دیوار کوتاه پناه بگیرید. سپس به سمت راست دویده و برای پناه گرفتن از دیوار‌هایی که در مسیرتان است استفاده کنید. دوباره وارد گودال شوید و مسیر آن را دنبال کنید.

از گودال خارج شوید و دوباره برای جلوگیری از آسیب دیدن با گلوله‌ی آتشین این کلوسوس، پشت دیوار پناه بگیرید. منتظر موقعیت مناسب باشید و سپس به سرعت به سمت گودال و دالان بعدی حرکت کنید.

تنها یک مسیر برای رسیدن به این کلوسوس وجود دارد و شما باید تا زمانی که به آن نرسیده‌اید، همین مراحل را که شامل پناه گرفتن در مقابل شلیک‌های او و رد شدن از دالان‌ها می شود را تکرار کنید. پس از چندبار تکرار، به کلوسوس خواهید رسید.

حالا از کلوسوس بالا بروید. به کمر او که برسید می‌توانید اولین نقطه‌ ضعف او را ببینید. شما لازم است که تنها یک بار به آن ضربه بزنید.

هنگامی که کلوسوس تلاش کرد با دستش شما را پس بزند، روی دست‌های او پریده و از بازوی او بالا بروید تا به نقطه ضعف بعدی‌اش برسید. به این نقطه ضعف نیز حمله کنید و سپس زمانی که تلاش می‌کند با دست دیگرش شما را بگیرد، روی آن دست بپرید. با حمله کردن به این دست، کلوسوس متوقف می‌شود.

نقطه ضعف بعدی این کلوسوس روی شانه‌اش قرار دارد اما به خاطر فاصله‌ی زیاد نخواهید توانست روی آن بپرید. برای این منظور باشد تیری به سمت شانه‌ی کلوسوس پرتاب کنید و زمانی که دستش را به سمت شانه‌اش می‌برد، بپرید و روی شانه‌ی آن قرار بگیرید. زمانی که روس شانه‌ی کلوسوس پریدید، به نقطه ضعف آن حمله کنید و پس از آن از پشت سر کلوسوس بالا رفته تا بتوانید آخرین نقطه ضعف را نیز پیدا کنید.

کلوسوس سر خود را به شدت تکان خواهد داد، به همین خاطر باید پیش از این که برای استراحت روی شانه‌ها و یا پشت گردن آن برگردید، یک یا دو ضربه به نقطع ضعف روی سر او بزنید. نیروی خود را مجددا به دست آورید و دوباره بالا رفته و به نقطه ضعف کلوسوس حمله کنید. زمانی که به اندازه‌ی کافی این کار را انجام دادید، کلوسوس به زمین خواهد افتاد.

 

تبریک می‌گوییم! شما توانستید که از پس آخرین کلوسوس نیز بربیایید. این آخرین مطلب در خصوص آموزش بازی Shadow of the Colossus بوده است. برای مراجعه به مطالب مربوط به کلوسوس‌های قبلی می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

آموزش کشتن کلوسوس اول

آموزش کشتن کلوسوس دوم

آموزش کشتن کلوسوس سوم

آموزش کشتن کلوسوس چهارم

آموزش کشتن کلوسوس پنجم

آموزش کشتن کلوسوس ششم

آموزش کشتن کلوسوس هفتم

آموزش کشتن کلوسوس هشتم

آموزش کشتن کلوسوس نهم

آموزش کشتن کلوسوس دهم

آموزش کشتن کلوسوس یازدهم

آموزش کشتن کلوسوس دوازدهم

آموزش کشتن کلوسوس سیزدهم

آموزش کشتن کلوسوس چهاردهم

آموزش کشتن کلوسوس پانزدهم

منبع vg247
3 نظر برای این مطلب
  1. eli می‌گوید

    واقعا ممنون از راهنماییهای دقیقتون،بدون این راهنماییها امکان نداشت بدونم چیکار باید بکنن برای کشتن هر کلوسوس.سپاس

  2. محمد می‌گوید

    سپاس از راهنمایی

  3. mahdihormati@ می‌گوید

    ممنون‌بابت‌راهنمایی‌هاتون
    شما‌نبودیدنمیتونستم‌بازیوتموم‌کنم

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.