Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

کوتاه ببینیم؛ قسمت ششم: ببر سوزان – انیمیشن کوتاه Tyger

0

دنیای انیمیشن از آن‌چیزی که در معمول فکر می‌کنیم بسیار گسترده‌تر و پر پیچ و خم‌تر است و باید بیشتر از این چیزی که هست آن را جدی بگیریم. انیمیشن‌ها به ساخته‌های دیزنی و پیکسار و دریم‌ورکز و استودیوهای نام‌دار دیگر ختم نمی‌شوند و کارتون‌ها دنیای بسیار عمیقی دارند. دیدن انیمیشن‌های کوتاهِ خوش‌ساخت و عمیق حتما وقت خیلی کم‌تری از شما می‌گیرد اما مفاهیم بسیار بیشتری را می‌تواند منتقل کند و لذت مشابه را هم به ارمغان بیاورد. پس بد نیست که حداقل هر دو هفته یک مرتبه به سراغ انیمیشن‌های کوتاهِ خوش‌ساخت و تاثیرگذار برویم و یک بار در این چشمه شنا کنیم.

در مجموعه مطالب «کوتاه ببینیم» گیم‌نیوز قصدمان دقیقا همین است. آشنایی با بهترین آثار انیمیشن کوتاه جهان که شمارشان هم کم نیست و امیدواریم که در درازمدت یک مجموعه‌ی معتبر و قدرتمند از انیشمن‌های کوتاه فوق‌العاده را به مخاطبین معرفی کرده باشیم. در قسمت ششم با فیلم کوتاه Tyger همراه می‌شویم که یک انیمیشن متفاوت و خلاقانه است که بدون شک در لیست بهترین انیمیشن‌های کوتاه ساخته شده قرار می‌گیرد.

ویلیام بلیک وقتی داشت یکی از بهترین و مهم‌ترین آثار خود را خلق می‌کرد، تصور نمی‌کرد که روزی در قرن بیست و یک یک جوان برزیلی بتواند اقتباسی دقیق، شخصی و فوق‌العاده از آن داشته باشد. انیمیشن کوتاه Tyger را Guilherme Marcondes جوان در سال 2006 ساخته است. با الهام مشخصی از شعر قدرتمند و تاثیرگذار ویلیام بلیک. و همراهی یک موسیقی مسحور کننده که ارزش و تاثیر فیلم را چند برابر می‌کند. انیمیشن کوتاه Tyger را با هم تماشا می‌کنیم: (در صورت بروز مشکل در پخش آنلاین می‌توانید این انیمیشن را دانلود کنید.)

انیمیشن Tyger با موسیقی عجیبی همراه می‌شود. موسیقی کوبنده و تاثیرگذار ظاهر می‌شود و اثر را به کمال می‌رساند. گویی با یک موزیک ویدئوی اعجاب‌انگیز طرف هستیم که نه می‌شود تصویر را از آن جدا کرد و نه موسیقی را و این تلفیق شاعرانه کار هر کسی نیست. آن‌چه به تصویر کشیده می‌شود تعبیری بسیار شاعرانه از لحظات روزمره‌ی زندگی آدم‌ها و تقابل وحشتناک آن‌ها با امیدواری‌های بشر در سیر تمدن است. تعبیری که به گمان نگارنده آن‌قدر اثرگذار و غریب است که تا مدت‌ها در ذهن هر بیننده‌ای باقی می‌ماند.

شما بعد از تماشای این انیمیشن کوتاه به خودتان، جهان پیرامونتان و افتضاحاتی که آدم‌ها به بار آورده‌اند و آدم‌ها را بار آورده‌اند فکر کنید و چند بار لحظات مهم مسخ‌شدگی آدم‌ها را پشت سر هم ببینید. با گیم‌نیوز همراه باشید.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.