Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۵ فیلم با بازی سوفیا لورن که حتما باید ببینید

0

سوفیا لورن یک بازیگر نام‌ آشنای ایتالیایی است که در سال 1934 در شهر رم ایتالیا و با نام اصلی سوفیا ویلانی شیکولونه چشم به جهان گشود. او موفق شد تا در سن 14 سالگی برنده‌ی یک مسابقه‌ی زیبایی در ناپلی شود و از آن به بعد نظرات فیلم‌سازان را به خود جلب کرد.

بزرگ‌ترین عامل موفقیت سوفیا زمانی بود که کارگردان ویتوریو دسیکا او را برای بازی در فیلم «طلای ناپلی» (1954) انتخاب کرد. پس از این فیلم، همکاری این دو نفر به ساخت 14 فیلم دیگر منتهی شد.

اولین فیلم انگلیسی زبان سوفیا، The Pride and the Passion در سال 1957 بود که در آن با کری گرنت و فرانک سیناترا روی پرده رفت. او موفق شد تا در سال 1960 اولین فردی باشد که جایزه‌ی اسکار را برای بازی در یک فیلم خارجی (فیلم دو زن) دریافت می‌کند. او در بیش از 80 فیلم نقش‌آفرینی کرده است که توانسته در آن‌ها کمدی و درام را به خوبی به نمایش بگذارد و به عنوان یکی از جذاب‌ترین چهره‌هایی که تا کنون روی پرده‌ی سینما‌ها رفته‌اند شناخته شود.

در این مطلب سعی داریم تا پنج مورد از بهترین فیلم‌هایی که سوفیا لورن در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده است را مختصرا معرفی کنیم. با گیم‌نیوز همراه باشید.

 

Houseboat (1958)

اگر یک نفر باشد که بتواند چشم‌ها را از کری گرنت برباید، آن فرد سوفیا لورن خواهد بود. Houseboat دومین فیلمی است که این دو با یک‌دیگر بازی‌ کرده‌اند و در آن گرنت نقش یک مرد ثروتمند را بازی می‌کند که همسرش فوت شده است و با فرزندانش به یک خانه‌ی قایقی نقل مکان کرده و لورن را برای مراقبت از بچه‌ها استخدام می‌کند.

 

 El Cid (1961)

این فیلم، روایتی حماسی از داستان شوالیه‌ی اسپانیایی و رهاسازی کشورش از چنگ فاتحین مسلمان است. در این فیلم چارلتون هستون نقش ال سید را بر عهده دارد و سوفیا لورن نقش همسر او (جیمنا) را ایفا می‌کند.

 

 Matrimonio all’italiana (Marriage Italian Style) (1964)

در فیلم ازدواج به سبک ایتالیایی، سوفیا نقش دلبر یک تاجر را بازی می‌کند و اعلام می‌کند که یکی از سه فزرندش متعلق به این تاجر است. او برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شد.

 

 Ieri, Oggi, Domani (Yesterday, Today, and Tomorrow) (1963)

در این فیلم سه داستان روایت می‌شود که در هرکدام از آن‌ها سوفیا لورن و مارسلو ماسترویانی حضور دارند اما نقش‌های متفاوتی را بازی می‌کنند. در هر سه داستان شخصیت سوفیا با قانون دچار مشکل می‌شود.  داستان اول بامزه و خنده‌دار است، دومین داستان نسبتا جذابیت کمتری دارد و سومین آن‌ها شامل صحنه‌ای است

 

 La ciociara (Two Women) (1960)

سوفیا لورن برای بازی در این فیلم و ایفا کردن نقش مادری که تلاش می‌کند در جریان جنگ‌جهانی دوم از دخترش محافظت کند توانست که یک جایزه‌ی جشنواره‌ی کن و اسکار بهترین بازیگر زن را از آن خود کند. این مادر و دختر تجربه‌ی دردناکی در این فیلم دارند.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.