Publisher Theme
I’m a gamer, always have been.

تماشا کنید: تجربه‌ی دموی Detroit: Become Human در گیم‌نیوز

Detroit: Become Human™_20180424164555
1

دموی بازی Detroit: Become Human دو روز است که منتشر شده و ما نیز آن را تجربه کردیم. قبلا گیم‌پلی همین مرحله از بازی را در جریان PSX 2017 دیده بودیم. بازی Detroit: Become Human مثل دیگر بازی‌های استودیوی کوانتیک دریم –از جمله Beyond: Two Souls که ماه آینده برای مشترکین پلی استیشن پلاس رایگان است– گزینه‌هایی برای پیشبرد داستان در اختیار بازی‌کننده قرار می‌دهد و به همین خاطر تجربه‌ی این دمو خالی از لطف نیست، چون می‌دانیم که هر بار ممکن است اتفاق دیگری بیافتد و داستان به سمت دیگری برود. بررسی گیم‌نیوز از دموی قابل بازی Detroit: Become Human را اینجا می‌توانید بخوانید.

اما اگر فرصت و امکان دانلود و تجربه‌ی این دمو را ندارید می‌توانید برای برداشت بهتر از بازی و جنس اتفاقاتی که ممکن است در پایان برای شخصیت «کانر» رقم بخورد، ویدئوهای گیم‌پلی این دموی Detroit: Become Human را که در گیم‌نیوز ضبط کرده‌ایم تماشا کنید. مشخصا در مواجهه با داستان این بازی، تلاش بازی‌کننده این است که خود را واجد بیشترین شانس موفقیت در پایان ماموریت گروگان‌گیری و نجات دختربچه کند، اما با توجه به انتخاب‌ها، هر بار اتفاق متفاوتی رقم خواهد خورد. همان‌طور که در بررسی این دمو توضیح دادیم، برای این‌که اتفاق‌های جدید بیفتند باید راه‌های متفاوت را امتحان کنید و مثلا از پیدا کردن چند تا از مهم‌ترین اطلاعات به دست آمده در صحنه‌ی وقوع جرم چشم‌پوشی کنید تا حس کنجکاوی در مورد عواقب انتخابتان ارضا شود. ما در ابتدا سعی کردیم بیشترین تلاش را برای نجات دختر بچه از دست دنیل، ربات گروگان‌گیر انجام دهیم. نتیجه را در ویدئوی زیر می‌بینید:

 

 

اما بعد برای این‌که بفهمیم دیگر چه اتفاقی ممکن است بیفتد تصمیم گرفتیم رفتار و انتخاب‌ها را به گونه‌ای تغییر بدهیم که نتیجه‌ی بهتری در نهایت حاصل شود. این شد که در یکی از مهم‌ترین لحظات تصمیم‌گیری بازی گزینه‌ی «دروغ» را انتخاب کردیم. با این‌که انتخاب‌های قبلی نیز نسبت به ویدئوی قبلی متفاوت بودند، در نهایت با بررسی گزینه‌ها و چند بار بازی کردن متوجه شدیم که بسیاری از انتخاب‌ها در بازی اصلا بر روی نتیجه‌ی حاصل شده تاثیر گذار نیستند و در هر مرحله فقط یکی دو انتخاب کلیدی وجود دارند. مثلا اگر شما هم به سراغ بسیاری از سرنخ‌هایی که قبل از روبرو شدن با گروگان‌گیر پیدا می‌کنید نروید و با شانس کم‌تری با دنیل روبرو شوید، اما دست آخر تصمیم بگیرید در مورد مسلح بودن یا نبودنتان دروغ بگویید، نتیجه‌ی مشابهی را خواهید دید. در ویدئوی زیر تصمیم‌ها را عوض کرده‌ایم:

 

دموی Detroit: Become Human به ما آموخت که این بازی عصاره‌ی تمام بازی‌های کوانتیک دریم است و همان روند روایت قبلی را در پیش گرفته است. انحصاری جدید پلی استیشن 4 یکی از بازی‌های مورد انتظار طرفداران این کنسول و از بازی‌های تعیین کننده‌ی امسال است که به زودی منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط
1 نظر
  1. سعید زعفرانی‌ نیستم می‌گوید

    از دمو مشخص است بازی مهملی است مانند دو اثر قبلی استدیو. شاید تنها بازی نیمه-قابل قبولشان چه در گیمپلی و چه در داستان همان “فارنهایت” بود و بس‌. تلاش بی ثمر کیج را برای رساندن مدیوم گیم (اگر‌ قبول کنیم همچین مدیومی وجود دارد) به سینما را نمی فهمم‌.اگر داستان گویی اش استاندارد بود ، می شد رویش بحث کرد. مدل داستان ها عموما احساسی است که وارد هیچ گونه فضای ذهنی و اثر بلند مدت دار نمی شود‌. بیاند اثری نیست که بعد از بازی کردنش ادعا کنید چیز خاصی از دست داده اید. همچنین هوی رین! این بازی هم ، همان رنگ و همان بو را می دهد. ارجاعتان می دهم به این کلمه ی مقدس:
    “نارنگی بخور و دکمه بزن”

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.