بازیکنان مشغول شخم زدن مراحل انتهایی بازی خدای جنگ هستند تا بتوانند تمامی اسرار بازی God of War را کشف کنند. یکی از این اسرار بازی در جایی پیدا شده است که کمتر کسی احتمالش را میداد؛ در یک نقشهی پارچهای که به همراه نسخههای کالکتور بازی عرضه شده بود.
این نقشه یک معمای بسیار پیچیده است و اگر نمیخواهید که خودتان آن را حل کنید، در ادامهی این مطلب میتوانید نتیجه را ببینید. توجه داشته باشید که جواب این معما قسمتهایی از خط داستانی بازی God of War را اسپویل خواهد کرد.
در نقشهی Stone Mason تمامی قلمروهای بازی به همراه دریاچهی نُه به نمایش درآمدهاند. در این نقشه همچنین چندین نوشتهی رمزی و طلسممانند نیز دیده میشود.
برخی از کاربران بخش بازی God of War ردیت، متوجه شدهاند که روی ماری که اطراف نقشه به چشم میخورد (Jörmungandr یا World Serpent) نوشتههای مرموزی وجود دارد. این نوشتهها در قسمتهای بالا و پایین نقشه بیشتر مشخص هستند.
یکی از کاربران یوتیوب به اسم BRKSEDU، با استفاده از الفبای موجود در بازی، حروف نوشته شده روی این مار را به الفبای یونانی تبدیل کرده است. این متن درواقع یک معما دربارهی براک و سیندری است. این دو برادر کوتولهی آهنگر را مرتبا میتوانید در بازی ببینید.
در ادامه متن این معما را با هم خواهیم خواند:
براک و سیندری، آهنگران باهوش هولدرا تمامی سرزمینهای میدگارد را به منظور تهیهی این نقشه برای فی (Faye) سفر کردند. در فاصلهی میان آنها در انتهای سفرشان یک گنج مرموز پیدا شده بود. متاسفانه این دو برادر بلافاصله جای این گنج را فراموش کردند. براک راهی را که رفته بود به عقب بازگشت و سیندری را برای گم کردن گنج ملامت کرد. سیندری هم راهی که آمده بود را به عقب بازگشت اما به وضوح میدانست این که نمیتوانند آن را پیدا کنند تقصیر براک است. این گنج هیچگاه پیدا نشد و این دو برادر از آن زمان دیگر با هم صحبتی نکردند.
برای پیدا کردن گنج بزرگ، داخل دایرهی طلایی بایستید و مستقیم به معبد Tyr نگاه کنید. حالا به منقل سمت چپ نگاه کنید. مجددا به معبد نگاه کنید. به منقل راست نگاه کنید و به منقل چپ نگاه کنید.
حالا که تازه به منقل چپ نگاه کردهاید، مستقیما به معبد نگاه کنید و پایین زمین را ببینید. سپس بالا را نگاه کنید و منقل راستی را ببینید. سپس به منقل سمت چپ نگاه کنید و در آخر به معبد نگاه کنید تا گنج فراموششده را بیابید.
بخش اول این معما روایتی داستانی است که دشمنی میان این دو برادر را که کراتوس و آترئوس به آنها برمیخورند نشان می دهد. بخش دوم به گنجی میپردازند که این دو برادر بر سر آن دعوا کرده بودند. قسمت سخت ماجرا، پیدا کردن محل دقیق مکانهای اشاره شده در این معما است.
کاربران در یک تاپیک، مکانهای مختلفی که ممکن بوده مکانهاش اشارهشده در این معما باشند را برای پیدا کردن جواب گشتهاند. یکی از کاربران گفته بود که جایی که شما با آخرین والکری مبارزه میکنید میتواند همان دایره باشد. یکی دیگر از کاربران متوجه شده بود که در اطراف دریاچه، دایرههایی گچی وجود دارند که به نظر عجیب میآیند.
حالا مشخص شد که چرا در تمامی تصاویر مربوط به نسخههای کالکتور، نقشهی بازی جمع شده بود.
سازندهی این تاپیک متوجه یک سرنخ دیگر شد. سمت چپ و راست این نقشه، طلسمهای دیگری قرار داشت که با طرف دیگر جفت میشدند. هرکدام از آنها یا B داشتند و یا S و بعد از آنها حرفی آمده بود که به نظر به جهتهای جغرافیایی اشاره میکرد. این نقشه همچنین به صورت مربعمربعی تقسیمبندی شده است و به نظر میرسد که به یک واحد اندازهگیری برای هر «قدم» اشاره میکرد.
با دنبال کردن این جهتها و قرار دادن براک در پایین چپ نقشه و سیندری در بالای راست، میتوانید ببینیم که راه آن ها در دو طرف برج Muspelheim در جنوب دریاچهی نُه به هم میرسد.
اگر به سمت این برج حرکت کنید و دستورالعملهای این معما را دنبال کنید، صدایی خواهید شنید که پس از آن یک گذرگاه به بعدی دیگر باز میشود. اگر کراتوس را به سمت آن ببرید او یک قسمت انتهایی برای تبر لویاتان خود بیرون خواهد آورد که به تمامی مشخصات شخصیت اضافه میکند. همچنین در انتهای حملهی کومبوی او نیز یک ضربهی گیجکننده افزوده میشود.