Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

کالبد شکافی سومین تریلر Red Dead Redemption 2 – جان مارستون سلام!

سومین تریلر Red Dead Redemption 2 روز گذشته منتشر شد و ما فرصت کردیم باری دیگر نگاهی به آن بیاندازیم. بازی جدید راکستار ما را به آخرین روزهای غرب وحشی در قرن نوزدهم می‌برد. در ادامه با هم نگاهی عمیق به تریلر جدید بازی می‌اندازیم. با گیم‌نیوز همراه باشید.

با انتشار این تریلر جدید، ما ایده‌های تازه‌ای در مورد این بازی به دست آوردیم و از حقایق جالب دیگری پرده‌برداری شد که اگر با دقت بیشتری به تریلر نگاه کنیم، آن‌ها می‌توانند در جزئی‌ترین صحنه‌ها ما را شگفت‌زده کنند. سومین تریلر Red Dead Redemption 2 طولانی‌ترین نگاه ما به بازی است و اولین تریلر آن است که بیش از دو دقیقه طول می‌کشد.

Red Dead Redemption 2 دوازده سال به عقب برمی‌گردد

راکستار در کنار تریلر، خط زمانی تازه‌ای از بازی جدید خود منتشر کرد که تایید می‌کند وقایع این بازی در سال 1899 رخ می‌دهند. این یعنی 12 سال قبل از اتفاقات قسمت قبلی، در سال 1911.

راکستار توضیح داده است:

پایان دوره‌ی غرب وحشی با ظهور مردان قانون برای شکار قانون‌گریزان فرارسیده است. آن‌هایی که تسلیم نشوند یا فرار نکنند، کشته خواهند شد.

این‌که بازی در زمانی قبل از بازی قبلی می‌گذرد، به چه معنا است؟ اول این‌که بسیار بعید است در بازی خبری از اتومبیل باشد. حتما به یاد دارید که اتومبیل‌ها را فقط در سال‌های پایانی Red Dead Redemption دیده‌ایم، زمانی که نوبت به مدرنیزه شدن Blackwater رسیده بود. صنعت خودروسازی امریکا در سال 1899 تقریبا وجود نداشت. سازندگان نام‌آشنایی مثل Olds Motor Vehicle Co.، کادیلاک و فورد فعالیت خود در زمینه‌ی تولید انبوه اتومبیل‌ها را تا چند سال بعد از این آغاز نکرده بودند.

در تریلر نیز کالسکه‌ها و ارابه‌های اسب را مشاهده می‌کنیم که به این موضوع صحه می‌گذارند. با این‌حال، پیشرفته‌ترین نوع از حمل و نقل در آن زمان، قطارهایی هستند که با پیشرانه‌ی لوکوموتیوهای موتور بخار کار می‌کنند، و ما قرار است به میزان قابل توجهی قطار در Red Dead Redemption 2 ببینیم.

جان مارستون و دیگران را در این بازی ملاقات خواهیم کرد

Red Dead Redemption 2 در اصل یک پیش‌درامد برای بازی قبلی است، و به همین خاطر ملاقات با جوانی‌های شخصیت‌های آشنا در این بازی منطقی به نظر می‌رسد. در همین راستا، تریلر جدید بازی امیدوارکننده ظاهر می‌شد و در یک صحنه جان مارستون جوان را نشان می‌دهد که چهره‌ی بسیار آشنایی برای طرفداران رد دد است.

مارستون پیش از رستگاری، در گنگ Dutch به سرقت از بانک‌ها مشغول بود. در شروع بازی Red Dead Redemption مارستون از شغل قدیمی خود بازنشسته شده و زندگی سالمی را در کنار همسرش ابیگل و پسرش جک شروع می‌کند. متاسفانه زمانی که ماموران فدرال همسر و پسرش را گروگان می‌گیرند تا او را مجبور کنند به سراغ سه همکار قدیمی خود یعنی «بیل ویلیامسون»، «خاویر اسکوئلا» و خود «داتچ ون در لیند» رفته و آن‌ها را به چنگ قانون بیاندازد، گذشته گریبان او را می‌گیرد.

اگر بخواهیم به تریلر جدید بازی استناد کنیم، می‌شود گفت که مارستون هنوز به عنوان یک عضو رسمی گنگ داتچ شروع به کار نکرده است. به نظر می‌رسد که مارستون دستگیر شده و نزد «آرتور» (شخصیت منفی اصلی بازی Red Dead Redemption 2)‌ آورده شده تا به حسابش رسیدگی شود. (ممکن است همین سرقت بزرگ Blackwater که طبق برنامه پیش نمی‌رود، دست گلی باشد که مارستون به آب داده است.)

پیش از این هم پیش‌بینی می‌شد که شخصیت‌های حاضر در RDR در این بازی دیده شوند، تریلر جدید بر این مطلب نیز صحه می‌گذارد و ما به وضوح شخصیت‌هایی مثل «بیل» را در آن ملاقات می‌کنیم. همچنین «خاویر» در تریلر رویت می‌شود و به علاوه شخصیت‌های دیگری که می‌شود آن‌ها را در صحنه‌هایی از تریلر از دیگران تشخیص داد.

خانواده‌ی مارستون اما اوقات خود را به تنهایی نمی‌گذراندند، بلکه معمولا میزبان مردی بودند که فقط با نام Uncle شناخته می‌شد. این‌طور که پیداست او در مقطع قبلی زندگی‌اش یک سارق شناخته شده بود و حالا به نظر می‌رسد که یکی از اعضای گروه داتچ نیز بوده است! (یا حداقل یک بار در کنار آن‌ها کنار آتش نشسته است!)

همچنین چند مرتبه در تریلر شمایل یکی از مردان قانون را می‌بینیم که به نظر می‌رسد یکی از شخصیت‌های منفی اصلی بازی Red Dead Redemption 2 باشد. یکی از همراهان او، مردی با یک سیبیل کلفت و کلاه لبه‌دار یکی از دشمنان مارستون‌ها در Red Dead Redemption بود. مامور «ادگار راس» از اداره‌ی تحقیقات که در RDR 2 فقط سی و هشت سال دارد و در بازی قبلی به دست پسر جان مارستون در سال 1914 به قتل رسیده است.

بازگشت به بلک‌واتر

بازی Red Dead Redemption دو دهه بعد از بسته شدن مرز آمریکا می‌گذرد، اما بیشتر مناطق این بازی روستایی و حیات وحش را در بر می‌گیرند. شهر ساحلی بلک‌واتر، منطقه‌ی شرقی West Elizabeth نزدیک‌ترین تصویر بازی از یک منطقه‌ی پیشرته‌ی شهری بود، اگرچه خیابان‌های سنگ‌فرش‌نشده‌ی آن نشان از پیشرفت قریب‌الوقوع داشتند.

آن‌چه از تریلر روز گذشته دستگیرمان شد می‌تواند ادعای یک تصویر درز کرده از نقشه‌ی بازی Red Dead Redemption 2 در تقریبا دو سال پیش را تایید کند. نقشه‌ای که از الیزابت غربی به سمت شمال و شرق توسعه می‌یافت و مناطقی مثل غرب بلک‌واتر و Tall Trees را در بر می‌گرفت. راکستار در توضیحات خود برای تریلر سوم از این منطقه این‌چنین یاد کرده: «شهر غربی بلک‌واتر» که یادآور می‌شود بلک‌واتر در غرب نقشه‌ی Red Dead Redemption 2 واقع شده است.

مدرک دیگر را از تریلر قبلی بازی استخراج می‌کنیم. زمانی که آرتور در گفتگو با یکی از همکارانش می‌گوید که مردان قانون «ما را از غرب تعقیب کرده‌اند، و در کوهستان به دنبال ما بودند». شما زمانی این‌چنین جمله‌ای را به کار می‌برید که مسیر خود را از غرب به طرف شرق آغاز کرده‌اید و آن‌هایی که در تعقیبتان هستند از غرب آمده باشند. توضیحات جدید راکستار می‌گوید که افراد گروه داتچ، در تپه‌ها و کوه‌ها از ماموران فدرال می‌گریزند.

خشونت و زیبایی

تا به این لحظه فقط تریلرهای سینمایی از بازی Red Dead Redemption دیده‌ایم که مشخص نیست در کدام قسمت با گیم‌پلی بازی طرف هستیم و در کدام قسمت با میان‌پرده‌ها. بنابراین فعلا نمی‌شود از روی تریلر به مکانیک‌های اصلی بازی رسید. اما اگر ویدئوهای منتشر شده‌ی فعلی را مبنا قرار دهیم، می‌شود فهمید که بازی جدید گزینه‌های بیشتری برای درگیری‌ها در اختیار بازی‌کننده قرار می‌دهد. به عنوان مثال، همین حالا هم می‌دانیم که آرتور تیراندازی با کمان بلد است، که جان مارستون در بازی قبلی بلد نبود.

مارستون اگرچه می‌توانست با مشت و لگد حساب دشمنان خود را برسد، اما در تریلر دوم و سوم بازی متوجه شده‌ایم، که در بازی می‌شود کارهای بیشتری هم انجام داد. به نظر می‌رسد Red Dead Redemption 2 تمرکز بیشتری بر روی نبردهای تن به تن دارد.

این نکته منطقی هم به نظر می‌رسد چرا که آرتور در حقیقت یک شر خر است و وقتی یک شرخر برای زنده کردن پول خود به سراغ افراد می‌رود، می‌خواهد با یک گوش‌مالی آن‌ها را وادار به پرداخت پول خود کند و بدون تیراندازی هم! چون قرار است باز هم از آن‌ها پول بگیرد پس باید زورگویی خود را طوری انجام دهد که آن‌ها زنده بمانند.

راکستار همزمان با اعلام تاریخ انتشار بازی در پاییز، اعلام کرد که این بازی یک بخش آنلاین نیز خواهد داشت. اما از آن زمان هنوز در این مورد اطلاعاتی منتشر نشده است. با این حال، به نظر می‌رسد امکان شخصی‌سازی سلاح‌ها در بازی وجود داشته باشد، چرا که آن سلاحی که در ابتدای تریلر در دست آرتور دیده می‌شود، یک نوع شخصی‌سازی شده از شش‌لول است. اگر نشود سلاح‌ها را در بخش داستانی شخصی‌سازی کرد، آپگرید کرد و پوسته‌ی آن‌ها را تغییر داد، ممکن است در بخش آنلاین قادر به انجام این کار باشیم.

به علاوه از انیمیشن‌های پیشرفت کرده‌ی بازی هم نمی‌شود چشم‌پوشی کرد. مخصوصا در مورد سلاح‌ها، زمانی که آرتور می‌خواهد ریولور خود را مسلح کند، باید به چرخش هفت‌تیر توجه کرد. از این دست ریزه‌کاری ها در بازی Red Dead Redemption 2 زیاد یافت می‌شود. بازی به نظر بسیار زیبا و کار شده می‌رسد.

انتظار برای اطلاعات بیشتر از Red Dead Redemption 2 بسیار سخت است. این بازی 26 اکتبر یعنی 4 آبان ماه عرضه می‌شود. پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان فعلا تنها پلتفرم‌های تایید شده‌ی انتشار این بازی هستند، اما با توجه به عرضه‌ی GTA V برای پی‌سی، می‌شود انتظار عرضه‌ی این بازی برای رایانه‌های شخصی را هم داشت.

منبع polygon

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.