Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

آموزش و راهنمای جامع شکست دادن Valkyrie ها در God of War پلی استیشن ۴

1

در God of War ماموریت‌های مختلف و متفاوت بسیاری وجود دارد که حین سفر به بلندترین قله‌ی جهان و انجام ماموریت اصلی و یا پس از اتمام آن می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. یکی از بهترین و البته سخت‌ترین ماموریت‌های بازی آزاد سازی روح جنگجویان قدرتمند Valkyrie در بازی است. ابتدا باید آن‌ها را پیدا کنید، به سراغشان بروید و بعد از این‌که بارها تلاش کردید و شکستشان دادید، جایزه بگیرید. زره‌های مخصوص Valkyrieها زیبا و بسیار قدرتمند هستند و به همین خاطر است که ارزش دارد وقت و انرژی زیادی صرف شکست دادن Valkyrieها در بازی کنید. در ادامه با راهنمای جامع شکست دادن Valkyrie ها در God of War با ما همراه باشید.

همان‌طور که گفته شد برای مبارزه با والکری‌ها ابتدا باید آن‌ها را بیابید. احتمالا اولین والکری بازی را در مسیر خود پیدا کنید و احتمالا پیش از همه با Gunnr برخورد می‌کنید. اما در بازی در مجموعه 8 والکری وجود دارد. در تصاویر زیر محل دقیق همه‌ی آن‌ها مشخص شده است. در «میدگارد» تعداد بیشتری والکری پیدا خواهید کرد اما برای این‌که همه‌ی آن‌ها را به مبارزه دعوت کنید، باید به سرزمین‌های دیگر هم سری بزنید.

محل دقیق همه‌ی والکری‌ها

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، در «میدگارد» بیشترین تعداد والکری‌ها را پیدا خواهید کرد. اما در «الف‌هایم»، «هل‌هایم»، «موسپل‌هایم» و «نیفل‌‌هایم» نیز باید به دنبال آن‌ها بگردید. مطمئنا سفر کردن به دنیاهای مختلف بازی را بلدید بنابراین اگر آدرس دقیق آن‌ها در نقشه را داشته باشید، پیدا کردن Valkyrieها چندان سخت نخواهد بود.

با این‌که به احتمال زیاد در پیدا کردن این محل‌ها مشکل خاصی نخواهید داشت و در جریان سفر خود به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنید، پیدا کردن والکری دنیای موسپل‌هایم می‌تواند کمی دردسر ساز باشد، چرا که برای رسیدن به این والکری باید همه‌ی ماموریت‌ها را انجام داده باشید و بعد از تمام کردن بازی به آن برسید. به علاوه، برای رسیدن به آن باید به بالای قله برسید و اگر چه در نقشه ممکن است نزدیک به محل ورودتان به نظر برسد، این‌طور نخواهد بود و راه درازی در پیش دارید.

راهنمایی جامع

خدای جنگ به شما ایده‌ای در مورد ترتیب Valkyrie ها نمی‌دهد. البته همه‌ی آن‌ها به یک اندازه سخت نیستند و قدرتشان با هم برابر نیست. برای این‌که بتوانید آن‌ها را شکست دهید، چند استراتژی را باید در نظر بگیرید و به اجرا در آورید تا بدون توجه به Valkyrie مورد نظرتان آن‌ها را شکست دهید.

حتا اگر به «سنگ‌های احیا» (Resurrection Stone) نیازی احساس نمی‌کنید، بهتر است در رویارویی با والکری‌ها یکی از این سنگ‌ها را همراه داشته باشید. والکری‌ها می‌توانند در یک حرکت شما را از پا در آورند و برخی مواقع با کم‌ترین اخطار شما را مورد عنایت قرار می‌دهند! با در دست داشتن یکی از این سنگ‌ها می‌توانید شانس دوباره‌ی خود را اتحان کنید و در این صورت از این‌که توانسته‌اید به زندگی برگردید و کار والکری که مدت زیادی صرف کم‌کردن جانش کرده بودید را تمام کنید، خوشحال خواهید بود.

شما همچنین باید خود را برای چند بار آزمون و خطا در مواجهه با والکری‌ها آماده کنید. والکری‌ها قدرت بسیاری دارند و می‌توانند از دور و نزدیک به راه‌های مختلفی به شما حمله کنند و ضربه بزنند. به همین خاطر مگر این‌که الگوهای حمله‌ی آن‌ها را فرابگیرید و متوجه بشوید چه واکنشی باید نشان بدهید تا خدای جنگ صدمه نخورد، نمی‌توانید از پس آن‌ها برآیید و این کار ممکن نیست مگر با آزمون و خطای بسیار.

بهتر است در مواجهه با والکری‌ها صبور باشید و به دنبال لحظه‌ی مسلم حمله‌ی خود بگردید که هیچ ریسکی در آن نباشد.
اما مهم‌ترین نکته در راهنمای جامع شکست دادن Valkyrie ها در God of War چیست؟ این‌که هر بار یک والکری را روی هوا یافتید در حالی که یک حلقه‌ی قرمز رنگ دور سرش ظاهر می‌شود، به آترئوس دستور شلیک بدهید تا والکری از پا بیافتد. در غیر این صورت یک موج بزرگ از انرژی از والکری ساطع می‌شود که کل محوطه را در بر می‌گیرد و غیرقابل مهار است.

همچنین زیر نظر گرفتن زمان بازگشت حمله‌های رونیک (Runic Attacks) و استفاده‌ی به جا و مناسب از آن‌ها هوشمندانه است. به علاوه بد نیست استفاده از طلسم Unbound Potential که به شما امکان بازیابی یک‌جای همه‌ی مشخصاتتان را می‌دهد گزینه‌ی بدی نیست. به یاد داشته باشید که کمبوهای معمولی می‌توانند مقدار کمی از سلامتی والکری را کاهش دهند، اما ضربه‌های کاری تبر لویاتان کریتوس در حالی که با جادو درآمیخته و به موقع عمل می‌کند مفیدتر خواهد بود.

از ضربات پشت سر هم و بی قاعده بپرهیزید و فکر شده حمله کنید. منتظر باشید تا زمانی که فرصت دقیق و مناسبی به دست آورید و بعد به سمت والکری یورش ببرید.

جایزه‌تان چیست؟

برخی معتقد هستند که پیروزی در نبرد به مثابه‌‌ی بهترین جایزه شناخته می‌شود، اما این جا صحبت از یک بازی ویدئویی است پس این گزاره معنایی ندارد. هر والکری که می‌کشید، آیتم‌های افسانه‌ای به شما جایزه می‌دهد که شامل جادوهای مختلف و زره می‌شود. زره‌ها مخصوصا خیلی بیشتر به کارتان می‌آیند چون هر تکه از آن‌ها یک مشخصه‌ی جادویی و قدرتمند دارد که به شما در کشتن والکری‌های بعدی مخصوصا دو تای نیفل‌هایم و موسپل‌هایم کمک زیادی می‌کند.

بعدش چی؟!

وقتی هر هشت والکری را از پا در آورید، نوبت به یک والکری دیگر می‌رسد! هر کدام از این هشت تا را که می‌کشید یک کله برایتان باقی می‌گذارد که باید به مجمع والکری‌ها در بازی ببرید. در تصویر زیر می‌توانید محل دقیق این مجمع را که در میدگارد قرار دارد ببینید:

راهنمای جامع شکست دادن Valkyrie ها در God of War

بازگرداندن همه‌ی این هشت سر به این مکان و فعال‌سازی آن‌ها جادویی را فعال می‌کند که شما با استفاده از آن می‌توانید با «ملکه‌ی والکری‌ها» بجنگید! او از همه‌ی والکری‌های دیگر سخت‌تر و قوی‌تر است و بیشتر از همه جان دارد و رسما باید جان بکنید تا او را بکشید.

بهترین توصیه برای از بین بردن ملکه این است که صبور باشید، عجله نکنید، خسته نشوید و به راه خود ادامه دهید. مبارزه‌ای طولانی خواهد بود، موفق باشید!

 

منبع gamespot
1 نظر
  1. امین می‌گوید

    سلام خسته نباشید مطلبتون خیلی فوق العاده، عالی و جذاب بود ببخشید من یک سوال داشتم چون شما هم در متن خودتون گفته بودید که احتمالا سفر به دنیا های مختلف را بلدید مثلا اگر بخواهیم از نیفل هایم به موسپل هایم بریم یا از یه دنیا به دنیای دیگه باید چیکار کنیم میشه لطفا دقیق توضیح بدید چون من خیلی خوب بلد نیستم ممنون و متشکرم

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.