Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

با استیم لینک بازی‌های پی‌سی را روی گوشی‌های خود استریم کنید

0

والو در حال منتشر کردن برنامه‌ی استیم لینک (Steam Link) برای پلتفرم‌های اندروید، آی‌او‌اس و تی‌وی او‌اس است که به بازی‌کننده‌های رایانه‌های شخصی اجازه می‌دهد تا بتوانند کلیه‌ی بازی‌های استیمشان را بر روی دستگاه‌هایی که توانایی پشتیبانی از این قابلیت را دارند، استریم کنند. با این حال زیاد نباید هیجان‌زده بشوید، چرا که استریمینگ استیم تنها مربوط به شبکه‌ی خانگی وایفای شما خواهد بود و نمی‌توانید از جایی به‌جز خانه‌تان بازی‌ها را استریم کنید. این امکان برای پلی‌استیشن 4 وجود دارد.

نرم‌افزار استیم لینک قرار است که در تاریخ 21 ماه مه برای دستگاه‌های اندرویدی و آی‌او‌اس در دسترس قرار بگیرد. والو گفته است که اگر این دستگاه‌ها به یک شبکه‌ی 5 گیگاهرتزی متصل شده باشند، کاربران قاد خواهند بود که تمامی بازی‌های کتابخانه‌ی استیم خود را از طریق آن بازی کنند. برنامه‌ی استیم لینک از کنترلر‌های استیم، کنترلر‌های MFi و کنترلر‌هایی که در دو طرف دستگاه همراه قرار می‌گیرند پشتیبانی خواهد کرد.

این شکرت اعلام نکرده است که آیا برنامه‌ی استیم لینک دارای ابزار کنترل لمسی برای استفاده بر روی اسمارتفون‌ها و تبلت‌ها خواهد بود یا خیر، اما آن‌چه که جالب است این است که گویی والو قصد دارد مجددا –و بدون Steam Machine- وارد بازی کنسول‌ها بشود. شما در حال حاضر می‌توانید بازی‌های پلی‌استیشن 4 پرو را روی پلی‌استیشن ویتا و یا یکی از تلفن‌های همراه پشتیبانی‌شده‌ی سونی استریم کنید.

برنامه‌ی دیگر والو، استیم ویدئو است که به کاربران اجازه می‌دهد که کتابخانه‌ی سریال‌ها و ویدئو‌های خود را روی دستگاه‌های همراه خود تماشا کنند. هر دوی این برنامه‌ها به کاربران اجازه می‌دهند که از محتوا‌های موجود در هر دو حالت آنلاین و آفلاین لذت ببرند.

استیم در اواخر سال 2016 شروع به ارائه‌ی فیلم‌ها به صورت اجاره‌ای کرد. آرشیو استیم از آن زمان رو به پیشرفت بوده است و در آن می‌توان فیلم‌ها، قسمت‌های سریال و یا کل فصل‌ها را خریداری کرد. با این وجود این پلتفرم هنوز محتوای کافی برای رقابت با امثال گوگل پلی، آیتونز، وودو و دیگر پلتفرم‌های مدیای دیجیتال را ندارد.

منبع Polygon

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.