Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

کتاب کمیک The Last Jedi لوک را در حال سوگواری نشان می‌دهد

0

فیلم The Last Jedi فرصت کافی برای پرداخت به واکنش لوک به مرگ هان سولو نداشت، اما در اقتباس کمیک The Last Jedi که امروز روانه‌ی بازار شده است، فرصت کافی برای پرداختن به درونیات زندگی لوک اسکای‌واکر وجود دارد. فکر می‌کنید لوک چگونه با شنیدن خبر کشته‌شدن بهترین دوستش به دست برادرزاده و شاگردش کنار می‌آید؟

در فیلم The Last Jedi، ری و چوباکا خبر مرگ هان سولو را پشت صحنه به لوک می‌دهد. پس از این که  آن‌ها موفق می‌شوند تا این استاد جدای را راضی کنند تا با آن‌ها صحبت کند، لوک متوجه می‌شود که اگر چوباکا و ملنیال فالکون در آک-تو هستند، مشکلی وجود دارد.

او می‌پرسد «هان کجاست؟» اما در فیلم، جواب او نشان داده نمی‌شود و البته بیننده جواب را می‌داند. سپس به  قاتل و پسر هان، کایلو رن، کات می‌خورد که روی کشتی رهبر معظم اسنوک قرار دارد.

او بی‌صدا در ادامه با خود فکر می‌کند: «اگر خودم را از نیرو جدا نکرده بودم.»

کتاب کمیک Star Wars: The Last Jedi Adaptation #1 را نویسنده‌ی فیلم‌نامه‌ی Rogue One: A Star Wars Story یعنی گری ویتا نوشته است و طراحی آن نیز بر عهده‌ی مایکل والش بوده است. دو نکته در رابطه با این کتاب وجود دارد؛ یک این که ویتا توانسته است فضای کافی پیدا کند تا یک صفحه را به توضیح دادن ری در رابطه با سرنوشت هان، و واکنش لوک به مرگ او اختصاص بدهد. دوم هم این که از طریق مدیوم کتاب‌های کمیک می‌توان به صورت استاندارد به درونیات شخصیت‌ها پرداخت. این کار از طریق باکس‌های روایتی صورت‌ می‌پذیرد.

در این کتب روایت‌های زیادی از جانب لوک وجود دارد که توضیح داده می‌شود جدا کردن خودش از نیرو چه ‌مقدار دشوار بوده است و تا چه اندازه می‌‌خواسته که به تنهایی حقیقی برسد. به همین خاطر است که زمانی که ری توضیح می‌دهد هان به دست کایلو رن به قتل رسیده، لوک تنها می‌تواند به یک چیز فکر کند. همین‌طور که لوک با این اطلاعات جدید نشسته است، اتفاق جالبی می‌افتد. اشیاء داخل خانه‌اش معلق می‌شوند.

این شرایط به میزانی که قبلا دیده بودیم خشن نیست، اما باز هم نشان دهنده‌ی درد ذهنی یک موجود قدرتمند است که گریبان‌گیر محیط اطرافش شده است. به راحتی می‌توان ارتباط بین این موقعیت و واکنش ویدر به خبر کشته شدن پادمه را درک کرد.

خوشبختانه ویتا تصمیم نمی‌گیرد که لوک را وادار کند یک «نهههه» فریاد بزند و به جای آن، کاری ناراحت‌کننده‌تر و زیباتر انجام می‌دهد.

اقتباس کمیک فیلم The Last Jedi موارد تازه و جدید زیادی ندارد و به چند دیالوگ و مونولوگ از لوک ختم می‌شود، اما برای بسیاری از طرفداران جنگ ستارگان خوشایند خواهد بود که ببینند چوباکا بالاخره بقلی را که بعد از The Force Awaken لایقش بود را دریافت می‌کند. البته قرار است پنج کتاب دیگر نیز در این دنباله منتشر شود.

منبع Polygon

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.