Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

والو هزاران دلار برای پیدا کردن مشکلات امنیتی استیم به هکرها می‌دهد

0

شرکت بزرگ «والو» (Valve) در اقدامی کم سابقه به هکرهایی که بتوانند مشکلات امنیتی استیم را پیدا کنند، هزاران دلار پرداخت می‌کند. این شرکت اعلام کرده که آماده است تا در صورت پیدا و گوشزد کردن حفره‌های حساس امنیتی شبکه‌ی استیم مبلغی را به هکرها بپردازد. در ادامه با گیم‌نیوز همراه باشید.

والو این اتفاق را حداقل از هفت ماه پیش کلید زده است، اما خبر آن به تازگی در سایت HckerOne منتشر شده است. هکر‌وان محلی برای گردهم‌آیی هکرهای اخلاق‌مداری است که از دانش و توانایی خود در راستای بهبود کیفیت سرویس‌های اینترنتی استفاده می‌کنند. این موضوع پیش از این کاملا محرمانه بوده است.

تا کنون مبلغ 109 هزار دلار به هکرها پرداخت شده است. لیست کامل پرداخت‌های والو به هکرهای سفید را می‌توانید این‌جا مشاهده کنید.

والو برای حفره‌های کم اهمیت و کم خطر شبکه‌ی استیم به هکرها 200 دلار می‌پردازد. حداقل پرداختی والو برای حفره‌های مهم و خطرناک‌تر 2 هزار دلار در نظر گرفته شده است.

موضوع پرداخت پول به هکرها توسط والو محدود به استیم هم نمی‌شود. برخی از سرورهای شرکت والو برای بازی‌هایی از جمله Team Fortress 2، کانتر استرایک و Dota 2 نیز شامل این پرداخت‌ها می‌شوند.

باگ، گلیچ و مشکلات گیم‌پلی این بازی‌ها مسلما شامل این موضوع نمی‌شوند و فکر نکنید که با گوشزد کردن گلیچ‌های بازی کانتر می‌توانید پولی به جیب بزنید! با این حال، با توجه به استقبالی که هکرها از این موضوع کرده‌اند باید گفت که مشکلات امنیتی استیم برای والو اهمیت زیادی دارد. تا کنون 180 گزارش برای والو ارسال شده است.

منبع pcgamer

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.