Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

منتقدین نسبت به فیلم ددپول ۲ چه نظراتی داشته‌اند؟

0

به تاریخ انتشار فیلم ددپول 2 نزدیک می‌شویم و هم‌اکنون نقد‌ها و بررسی‌های این فیلم در فضای مجازی منتشر شده‌اند. این فیلم درواقع دنباله‌ی فیلم اسپین‌آف مردان ایکس در سال 2016 است که توانست بسیاری را بابت تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم مختص بزرگ‌سالان تمام دوران متعجب کند. این فیلم همچنین توانست به موفق‌ترین فیلم در فرنچایز مردان ایکس تبدیل شود. در این مطلب بررسی خواهیم کرد که نظرات منتقدین درباره‌ای این دنباله چگونه بوده است.

ددپول در تریلر فیلم ددپول 2 با فیلم لیگ عدالت شوخی می‌کند.

در کل، بررسی‌های این فیلم مثبت بوده‌اند. امتیاز این فیلم هم‌اکنون در وبسیات راتن تومیتوز 82 درصد است. این درصد برای فیلم اول ددپول 83 درصد بود که تفاوت آن‌چنانی با یکدیگر ندارند. در مقایسه با دیگر فیلم‌های فرنچایز مردان ایکس، فیلم بسیار موفق لوگان توانسته بود که امتیاز 93 درصد را به دست بیاورد. همچنین امتیاز این فیلم نسبت به فیلم «مردان ایکس: آخرالزمان» بسیار بیشتر بوده است. آخرالزمان تنها توانسته بود امتیاز 48 درصد را به دست بیاورد.

بسیاری از منتقدین در این زمینه هم‌عقیده بودن‌اند که فیلم جدید تلاش نکرده که ترکیب موفق صحنه‌های خشن و حال‌به‌هم‌زن و طنز را تغیید بدهد. در نقد منتشر شده در وبسایت گیم‌اسپات از این فیلم که توسط مایکل روگیو نوشته شده، این‌طور گفته شده است:

این فیلم تقریبا به همان دلایلی که باعث شده‌ بودند فیلم اول موفق باشد، خوب از آب درآمده است. رینولدز بار فیلم را به دوش می‌کشد، با این حال دراین فیلم او می‌بایست بخشی از این بار را با بازیگران همکار بااستعداد خود قسمت می‌کرد. به هر جهت نقش وید ویلسون همانند همیشه به شیوه‌ی عجیب خودش جذاب است و ددپول 2 همان صحنه‌های اکشن، خونریزی‌های دل‌خراش و خنده‌هایی را به ارمغان خواهد آورد که طرفدارانش مشتاق آن هستند.

وینس مانچینی از آپراکس درباره‌ی این فیلم گفته است که تمایل آن به پشت سر گذاشتن بسیاری از کلیشه‌های فیلم‌های ابرقهرمانی امروزی بسیار حس تازگی به آن می‌دهد. او می‌گوید:

شاید این فیلم به اندازه‌ای که فکر می‌کند کثیف نباشد و یا استاندارد‌ها را به شکلی واقع‌گرایانه زیر و رو نکند، اما با این حال بسیاری از استاندارد‌های ناخوشایند فیلم‌های ابرقهرمانی را که بدون این که متوجهشان شویم، به صورت قانون درآمده‌اند، دور می‌ریزد.

پیتر ترورز از رولینگ استونز نیز با مانچینی هم‌عقیده است و این فیلم را این‌گونه توصیف می‌کند:

{این فیلم} بسیار خنده‌دار است و در آن غم، احساسات و حماقتی وجود دارد که تمام توان خود را به‌کار می‌گیرد تا در نهایت تسلیم شوید و از خوش‌حالی دست‌های خود را بالا بگیرید.

در میان صحبت‌های منتقدین، تقدیر‌هایی از بازیگران سریال نیز صورت گرفته است. در میان بازیگران، به‌خصوص از زازی بیتز در نقش دومینو و جولیان دنیسون پانزده‌ساله که نقش انسان جهش‌یافته‌ای به نام راسل را بازی می‌کند استقبال شده است. بروس دمارا، منتقدر تورنتو استار گفته که دنیسون بازی فوق‌العاده‌ای را ارائه داده است که درد و خشم در آن حس می‌شود و قابل‌باور است. اسکات مندلسون، منتقد فوربز، گفته که بازی بیتز بسیار بامزه و خنده‌دار بوده است.

با این وجود، همه عاشق این فیلم نبوده‌اند و برخی از منتقدین بر این عقیده بوده اند که بی‌ادبی و بی‌احترامی موجود در این فیلم توانسته است ضعف‌های فیلم‌سازی آن را پنهان کند. الن شرستال دراین‌باره می‌گوید:

درک می‌کنم که چرا طرفداران فیلم با آن می‌خندند، اما ناچارم بپرسم که آیا اگر فیلم‌نامه ی این فیلم ساختار بهتری داشت و در آن شوخی‌های به منظور رفع اتهام از خود وجود نداشت، فیلم بهتری نمی‌شد؟

 

فیلم ددپول 2 قرار است تا در تاریخ 18 مه در سینماها اکران شود.

منبع Gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.