Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

مایکروسافت کنترلرهای Xbox Adaptive مخصوص معلولین خود را رسما معرفی کرد

0

پس از درز تصویری در اوایل این هفته از کنترلرهای مخصوص معلولین حرکتی ایکس‌باکس وان، مایکروسافت امروز رسما وجود کنترلر جدید ایکس باکس را تایید کرد. این کنترلرها برای افرادی طراحی شده است که با وجود مشکلات در اندام‌های حرکتی خود همچنان برای بازی کردن اشتیاق زیادی دارند. ساختار این کنترلرهای مخصوص که Xbox Adaptive نام دارند، به این افراد کمک می‌کند که کنترل مورد نیاز را بر روی بازی داشته باشند.

مایکروسافت اعلام کرده که کنترلرهای Xbox Adaptive مخصوص معلولین را با قیمت 100 دلار امریکا به بازار عرضه خواهد کرد. تاریخ عرضه‌ی این کنترلرها هنوز به طور دقیق مشخص نشده است اما قرار است تا پایان امسال (2018 میلادی) به بازار عرضه شوند.

فیل اسپنسر رییس ایکس‌باکس در این باره نوشته که این کنترلرها که برای کاربران پی‌سی و ایکس باکس وان طراحی شده‌اند به آن دسته از گیمرها که نیاز دارند کنترل بیشتری بر روی بازی داشته باشند و نمی‌توانند یک کنترلر معمولی ایکس باکس را در دست بگیرند این امکان را می‌دهند. اسپنسر اشاره کرده که:

در سفرمان به سوی طراحی جامع، نگاه گسترده‌تری به طرفداران‌مان انداختیم و رویکرد جدید و جامع‌تری برای طراحی برای آنان اتخاذ کرده‌ایم.

مایکروسافت این کنترلرها را با همکاری با خیریه‌ی گیمرهای توانا، بنیاد فلج مغزی، بیمارستان کریگ، شرکت اسپشال افکت، و Watfighter Engaged طراحی و تولید کرده است. آن‌ها برای این طرح و ساخت این کنترلرها با تعداد زیادی از گیمرها با ناتوانی‌های حرکتی همکاری کرده‌اند تا از میزان ثمربخشی این طراحی مطمئن شوند.

دو دکمه‌ی بزرگ قرار گرفته بر روی کنترلرهای Xbox Adaptive مخصوص معلولین را می‌شود برای استفاده به جای هر کدام از کلیدهای کنترلر معمولی با استفاده از اپلیکیشن Xbox Accessories برنامه‌ریزی کرد. این کار به کاربران اجازه می‌دهد تا به جای در دست گرفتن و فشار دادن کلیدهای یک کنترلر معمولی با استفاده از این دکمه‌های بزرگ عمل مورد نظر خود در بازی را اجرا کنند. کنترلرهای Xbox Adaptive با هرگونه سخت‌افزار مکمل اضافه‌ای که شرکت‌های مهمی مثل PDP, Logitech کوادستیک و… تولید کنند هماهنگ خواهد بود. تصاویری از این کنترلرها می‌بینید:

اسپنسر اضافه کرده که ایکس باکس برای سال‌ها بر روی این کنترلرها کار می‌کرده و این آخرین قطعات سخت‌افزاری با این هدف نخواهد بود.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده که این کنترلرها را به طور انحصاری از طریق فروشگاه خود عرضه خواهد کرد. اطلاعات و جزئیات بیشتر در این باره را مایکروسافت در E3 2018 اعلام خواهد کرد.

منبع gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.