Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

سونی: پلی استیشن ۴ به سال‌های پایانی عمرش رسیده است

0

امروز رییس بخش پلی استیشن شرکت سونی «جان کودرا» در جلسه‌ی راهبردی شرکت با همکاران، اعلام کرد که معتقد است کنسول پلی استیشن 4 وارد سال‌های پایانی عمرش می‌شود. با این‌که این موضوع می‌تواند تاثیری منفی بر روند فروش این کنسول در بازار و درامدهای حاصل سونی از این مسئله داشته باشد، این اتفاق احتمالا به دلیل نرخ بالای درامدهای سونی از قبل حق اشتراک سرویس‌ها از جمله پلی استیشن پلاس نخواهد افتاد.

در کنار این اظهار نظر باید در نظر گرفت که سونی به این زودی‌ها عرضه‌ی کنسول خود را متوقف نخواهد کرد. انتظار می‌رود کنسول پلی استیشن 4 همچنان به فروش خوب خود ادامه دهد و موفقیت‌های این کنسول خانگی با عرضه‌ی بازی‌های انحصاری مثل The Last of Us Part 2 و مرد عنکبوتی شدت بگیرند.

باید توجه داشت که کنسول پلی استیشن 4 تقریبا نیم دهه‌ی پیش عرضه شده است و کم شدن شتاب فروش این کنسول در بازار منطقی به نظر می‌رسد. کودرا با اعلام این موضوع که این کنسول به سال‌های پایانی عمر خود نزدیک می‌شود سعی در القای دلیل این فروش کم‌تر نسبت به سال گذشته داشت. سونی ابتدای امسال اعلام کرده بود که انتظار دارد تعداد 16 میلیون دستگاه پلی استیشن 4 به فروش برساند. رقمی که در مقایسه با سال گذشته کاهش 3 میلیون نسخه‌ای را نشان می‌دهد.

پلی استیشن 4 از زمان عرضه در ماه نوامبر 2013 تا کنون بیش از 79 میلیون دستگاه فروخته است.

از طرف دیگر بخش بازی‌ها و سرویس‌های شبکه‌ی سونی که بخش پلی استیشن جزئی از آن محسوب می‌شود به عنوان یکی از پردامدترین زیرمجموعه‌های شرکت سونی به کار خود ادامه می‌دهد. تعداد کاربران شبکه‌ی پلی‌استیشن (PSN) حالا به 80 میلیون نفر رسیده است (سال گذشته 70 میلیون کاربر) و سونی از دریافت حق اشتراک سرویس‌های پولی خود از جمله پلی استیشن پلاس، پول بیشتری به جیب می‌زند.

با این حال سونی انتظار کاهش درامدها و سود خود از این بخش را تا پایان سال مالی 2021 می‌کشد. این شرکت اعلام کرده که انتظار دارد تا پایان این چرخه‌ی مالی در 31 مارس 2021 بین 130 تا 170 میلیارد یِن درامد داشته باشد، که در مقایسه با 190 میلیارد ین سال مالی جاری کاهش شدیدی را تجربه می‌کند.

با توجه به صحبت‌های کودرا در مورد این‌که پلی استیشن تا پایان این سال برای شروعی جدید و قدرتمندتر خود را ضعیف نشان می‌دهد، می‌توانیم حدس بزنیم که رونمایی از پلی استیشن 5 قریب‌الوقوع است. با این حال، «شان لیدن» مدیر بخش پلی استیشن در این باره گفته بود که پلی استیشن 5 در E3 2018 رونمایی نخواهد شد.

همچنین کودرا اعلام کرده که واقعیت مجازی پلی استین به پیشرفت در آمار فروش خود و مقبولیت ادامه می‌دهد، اما نه به میزانی که سونی قبلا متصور شده بود. کودرا همچنین اشاره کرد که پلی استیشن ویو، سرویس پخش تلویزیونی سونی، روزهای سختی را تجربه می‌کند که تاثیر منفی دارد. او گفته که این سرویس همچنان می‌تواند در مسیر پیشرفت و سوداوری قرار بگیرد، اما نه در آن زمان و اندازه‌ای که سرمایه‌گذاران انتظار دارند.

اوایل امسال، تحلیلگر NPD در گفتگویی با گیمینگ‌بولت گفته بود که پلی استیشن 4 در سال 2019 نیز فروش خوبی را تجربه خواهد کرد، اما این فروش به خوبی سال 2018 نخواهد بود. او اضافه کرده بود که کنسول بعدی سونی احتمالا تا قبل از پایان سال 2020 یا بعدتر عرضه نخواهد شد.

منبع gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.