Publisher Theme
I’m a gamer, always have been.

همه‌ی چیزهایی که در مورد بخش‌های مختلف چندنفره بتلفیلد ۵ می‌دانیم

0

بتلفیلد 5 با این‌که به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد، اما یک قدم رو به جلو برای این مجموعه به حساب می‌آید. با وجود معرفی از بخش‌های مختلف چندنفره بتلفیلد 5 که چند بخش کاملا جدید را به نبردهای عظیم چندنفره‌ی آنلاین این بازی اضافه می‌کنند، بتلفیلد بعدی را اصلا نمی‌شود به سادگی توصیف کرد.

دو بخش جدید Combined Arms و Grand Operations تغییرات رو به جلویی برای حالت چندنفره‌ی مشهور این بازی به ارمغان می‌آورند. به همین خاطر بهتر است تا دیر نشده با این بخش‌ها آشنا شویم.

Combined Arms

این بخش در واقع بخش چندنفره‌ی همکاری جدیدی است که دایس برای بازی بتلفیلد 5 تدارک دیده است. در این بخش تا چهار نفر می‌توانند با هم به صورت همکاری به بازی بپردازند. به گفته‌ی «لارس گوستاوسون» تهیه‌کننده‌ی بازی از استودیوی دایس، این بخش دو هدف دارد، اول این‌که بازی‌کنندگان جدید را با ماهیت بخش چندنفره‌ی بازی آشنا کند و دوم این‌که برای بازی‌کنندگان حرفه‌ای چالش‌های جدید و تکان‌دهنده‌ای به همراه داشته باشد.

گوستاوسون با تکیه بر هدف اول این بخش توضیح می‌دهد:

هر از چندگاهی می‌شنویم که ورود به بخش چندنفره‌ی آنلاین بازی برای بازی‌کنندگان تازه‌کار چالش برانگیز است. چیزی متمرکزتر، کمی ساده‌تر و البته اجتماعی در بتلفیلد وجود ندارد که من و دوستانم به آن دل خوش کنیم؟

گوستاوسون اشاره کرده که بخش Combined Arms بازی جایی بین بخش تک نفره و چندنفره‌ی آنلاین بازی قرار می‌گیرد. استودیوی دایس چیز زیادی از این بخش نشان نداد، اما یک نکته‌ی مهم در مورد این بخش وجود دارد که در صحبت‌های تهیه‌کننده‌ی بازی پنهان بود: شما در این بخش تنها نیستید.

تنها کسی که می‌توانید به او اعتماد کنید، سربازی است که کنارتان ایستاده است، پس شما اینجا با هم هستید. با هم می‌میرید. با هم پیروز می‌شوید.

این‌طور که پیداست رسیدن به هدف نهایی هر کدام از عملیات‌های بخش Combined Arms بسیار دشوار است، اما حتا اگر بازی‌کنندگان به هدفی که هر مرحله دارد نرسند هم می‌توانند از بازی به سلامت بیرون بیایند و هر مرحله گزینه‌ی خروج خواهد داشت.

انتخاب با خودتان است، اما باید سریع تصمیم بگیرید وگرنه ممکن است همه‌تان نابود شوید و همه‌ی چیزهایی که به دست آورده‌اید را از دست دهید.

این بخش از بازی ظاهرا برای بازی کردن با دوستانتان طراحی شده است. گوستاوسون ادامه می‌دهد:

این واقعا تجربه‌ای است که ما می‌خواهیم به همراه دوستانتان داشته باشید.

یک سیستم جالب در این بخش از بازی تعبیه شده که مراحل را تغییر می‌دهد. به واسطه‌ی این “Mission Generator” اهداف پویا و روایت‌های متفاوتی با هدف تبدیل کردن تجربه‌ی همکاری بازی به چیزی تازه و همواره چالش‌برانگیز در هر مرحله به وجود می‌آیند.

بخش‌های مختلف چندنفره بتلفیلد 5

Grand Operations

بعد از موفقیت بخش بزرگ Operations در بتلفیلد 1، بازی بتلفیلد 5 بخش بزرگ‌تر Grand Operations را معرفی کرده است. در این بخش 64 بازی‌کننده به صورت آنلاین به مبارزه‌ای یک ساعته می‌پردازند. مبارزاتی که در طی چند روز خیالی در بازی شکل می‌گیرند و می‌توانند با کشته شدن‌های خشن و ناگهانی همراه شوند.

نکته‌ی کلیدی در مورد این بخش، و هر کدام از بخش‌های مختلف چندنفره‌ بتلفیلد 5 این است که هر زمان که یک بازی‌کننده وارد نقشه‌ای می‌شود، مهمات کامل در اختیار نخواهد داشت. بدین ترتیب بازی‌کننده مجبور است که در بازی با تصمیمات استراتژیک خود در مبارزه باقی بماند و با مهمات محدود خود مدتی را سپری کنند و یا یک منبع خوب برای تکمیل ادوات و مهمات پیدا کنند.

همین مسئله برای هر روزی که در Grand Operations می‌گذرد هم صادق است. اگر جبهه‌ی شما در روز اول برنده است، احتمالا روز بعد مهمات و لوازم بیشتری (شامل مهمات اسلحه‌ها، وسایل نقلیه و تیکت‌های ری‌سپاون) در اختیار خواهید داشت و بر عکس این موضوع برای بازی‌کنندگان جبهه‌ی بازنده صادق است.

مبارزات Grand Operations سه روز طول می‌کشند. برتری در روز دوم به عملکرد شما در روز اول بستگی کامل دارد. اگر در روز سوم مبارزه به تساوی کشیده شود، یک روز چهارم هم در کار خواهد بود. در این روز هر بازی‌کننده فقط یک بار زنده می‌ماند و اگر توسط یکی از سربازان حریف کشته شود، دیگر قابلیت بازگشت به نقشه را نخواهد داشت، مگر این‌که توسط یک هم‌تیمی یا پزشک تیم نجات داده شده و مداوا شود.

با تغییر زاویه‌ی دوربین بازی به حالت روی شانه، دایس انتظار دارد که بازی‌کنندگان بعد از این‌که از بازی خارج شدند (مردند) از زاویه‌ی دید متحدانشان به ادامه‌ی مبارزه چشم بدوزند تا این لحظات همچنان سرگرم‌کننده باقی بمانند.

سازندگان انتظار دارند که رسیدن مبارزات به روز چهارم، فقط در شرایطی محقق شود که دو تیم واقعا برابر هستند. آن‌ها می‌خواهند تا کسانی که Grand Operations را بازی‌ می‌کنند بعد از هر سه بار که وارد بازی می‌شوند مجبور باشند به روز چهارم بازی برسند.

Tides of War

مهم‌ترین تغییرات بازی با استفاده از سرویس Tides of War اعمال می‌شوند. این‌که بتلفیلد 5 بتواند تجربه‌ی یک پارچه‌ای برای همه‌ی بازی‌کنندگان باشد به این سیستم وابسته است. سرویس Tides of War همزمان با عرضه‌ی بازی به کار می‌افتد و به کاربران اجازه می‌دهد در جریان آخرین تغییرات بازی قرار بگیرند.

دایس به واسطه‌ی این بخش می‌خواهد به مرور زمان محتوای جدیدی برای بازی منتشر کند و بازی‌کنندگان را همزمان با این‌که از عرضه‌ی بازی می‌گذرد بیشتر در جریان بازی نگه دارد. هدف اصلی دایس روایت داستان کامل جنگ جهانی دوم در چرخه‌ی حیات بازی بتلفیلد 5 است.

دایس و الکترونیک آرتز با تکیه بر همین بخش، پرمیوم پس بازی بتلفیلد 5 را نیز حذف کرده‌اند. این‌جا می‌توانید در مورد این بخش از بازی بیشتر بخوانید و از تصمیمات سازندگان آگاه شوید.

بازی بتلفیلد 5، در تاریخ 19 اکتبر مصادف با 27 مهرماه برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی عرضه خواهد شد. تریلر گیم‌پلی به نمایش درآمده از این بازی در جریان رویداد رونمایی از بتلفیلد 5 را این‌جا در گیم‌نیوز تماشا کنید.

منبع polygon
مطالب مرتبط

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.