Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

چرا بهترین بخش فیلم Solo: A Star Wars Story حضور یکی از شخصیت‌‌های قدیمی است؟

0

در پایان فیلم Solo: A Star Wars Story معلوم می‌شود که شخصیت کی‌را (با بازی امیلیا کلارک) با شخصیت منفی محبوب جنگ ستارگان، یعنی دارث ماول (با بازی ری پارک) در ارتباط بوده است. اگر فقط فیلم‌های جنگ ستارگان را دنبال کرده بوده باشید، آخرین باری که دارث ماول را دیده‌اید، زمانی بوده که در انتهای فیلم Episode I: The Phantom Menace به دسته اوبی-وان کنوبی کشته شد؛ به همین علت است که حضور او می‌تواند به نوعی بهترین بخش فیلم Solo: A Star Wars Story باشد

با این حال اگر مجموعه‌ی Star Wars: The Clone War را دنبال کرده باشید، می‌دانید که دارث ماول از مبارزه‌اش با اوبی-وان جان سالم به در برده است. همچنین با دیدن این مجموعه می‌دانید که او هم‌اکنون‌ پا‌های فلزی رباتی دارد. در این مطلب به صورت عمیق‌‌تری به توضیحات پیرامون ماول و این که چه تاثیری در آینده‌ی فیلم‌های جنگ ستارگان دارد خواهیم پرداخت. صداپیشگی شخصیت ماول در فیلم Solo برعهده‌ی سم ویتور است که همین نقش را در سریال The Clone Wars نیز ایفا کرده است. از آن‌جایی که ممکن است دنبال کردن تایملاین جنگ ستارگان کار دشواری باشد باید بدانید که وقایع سریال The Clone Wars در میان فیلم‌های Episode 2: Attack of the Clones و Episode 3: Revenge of the Sith شکل می‌گیرند. فیلم Solo: A Star Wars Story در جایی بعد از قسمت سوم، و پیش از قسمت چهارم، یعنی A New Hope اتفاق می‌افتد.

بین زمانی که در ابتدای فیلم برای اولین بار کی‌را را می‌بینیم، و زمانی که دوباره در فیلم به او می‌رسیم، یک فاصله‌ی زمانی سه‌ساله وجود دارد. در آغاز فیلم، هم هان و هم کیرا به عنوان شخصیت‌هایی جوان، سرزنده و امیدوار نشان داده می‌شوند که با توجه به وضعیتشان به عنوان برده‌های گنگستر‌های محلی، موضوعی قابل توجه است. پس از این که او و هان در کشتی درایدن واس (با بازی پاول بتنی) به هم می‌رسند، به این موضوع اشاره می‌شود که او از آخرین زمانی که هان را دیده، تغییر کرده است. از طریق فیلم به ما (بیننده) گفته می‌شود که کی‌را کار‌هایی را انجام داده که هان قادر به درک آن‌ها نیست.

در میانه‌های فیلم می‌بینیم که او تا چه اندازه فرد قابل‌تری شده است. می‌بینیم که او با مبارزه‌ی نزدیک و به‌وسیله‌ی دست یکی از نگهبانان را از پای درمی‌آورد. با این حال خط دید بیننده از این صحنه، به صورت عمد توسط یک در بسته شده است و نمی‌توانید ببینیم که واقعا چگونه این کار را انجام می‌دهد. او اشاره می‌کند که کمی «تراس کاسی» از واس یاد گرفته است. تراس کاسی فرمی از مبارزه‌ توسط دست است که در دنیای جنگ ستارگان دیده می‌شود. اگر فکر می‌کنید که این اسم برایتان آشناست اما نمی‌توانید به خاطر بیاورید که کجا به گوشتان خورده است، احتمال دارد که آن را از بازی سال 1997 پلی‌استیشن به نام Star Wars: Masters of Teras Kasi به یاد داشته باشید.

با این وجود باید تا آخر فیلم صبر کنیم تا بتوانیم کی‌را را هنگام مبارزه ببینیم. در این قسمت فیلم او با استفاده از تکنیک‌های مبارزه‌ی با دست خود واس را شکست می‌دهد. پس از این او را می‌بینیم که با شخصیتی کلاه‌پوش ارتباط برقرار می‌کند؛ صدای این شخصیت مرموز، برای هرکسی که Clone Wars را تماشا کرده باشد آشنا خواهد بود. مشخص می‌شود که این فرد دارث ماول است.

گمان می‌کنیم داستان این باشد که دارث ماول، کی‌را را به شاگردی قبول کرده و تراس کاسی را به او آموخته است. در دنیای افسانه‌های جنگ ستارگان، یعنی کتاب‌ها، کمیک‌ها و بازی‌های ویدئویی، ماول یکی از کسانی است که از تراس کاسی استفاده می‌کند. با این که در فیلم Solo به وضوح اعلام نمی‌شود که ماول ارتباطی با این هنر رزمی دارد، به راحتی می‌توان فرض کرد که او این توانایی‌ها را به کی‌را منتقل کرده است.

فیلم Solo: A Star Wars Story با وجود سرگرم‌کننده بودن، باعث نمی‌شد بیننده تمایل داشته باشد به زودی آن را مجددا تماشا کند. جدا از یک سری لحظات جالب که در این فیلم وجود داشت، Solo نوانسته بود مانند دیگر فیلم‌های جنگ ستارگان بیننده را درگیر داستان کند. با این وجود دیدن کی‌را و حضور دارث ماول نکته‌ی غافل‌گیر کننده‌ی بسیار بزرگی در این فیلم بوده که می‌تواند برای بسیاری یکی از قسمت‌های مهم و جالب فیلم بوده باشد.

بسیار مشتاقیم تا ببینیم که سازندگان فیلم با شخصیت کی‌را چه‌کاری می‌کنند. او خود را به عنوان یک مبارز قابل اثبات کرده و این توانایی را دارد تا یک سیث مؤنث شود که تاکنون در فیلم‌های جنگ ستارگان مشابهش را ندیده‌ایم. همچنین بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود که بتوانیم مجددا دارث ماول را در فیلم‌های سینمایی جنگ ستارگان ببینیم. صحنه‌ی مبارزه‌ی او با اوبی-وان و کوی-گان جین در فیلم The Phantom Menace هنوز هم یکی از صحنه‌های نبرد با لایت‌سیبر موردعلاقه‌ی بسیاری از طرفداران این مجموعه است. امیدواریم که برای مشخص شدن تکلیف این شخصیت‌ها در فیلم بعدی زیاد منتظر نمانیم.

 

منبع cnet

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.