Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

بهترین فیلم‌های فانتزی که حتما باید ببینید؛ شمشیر، جادو و تعدادی هیولا

عکس تزئینی است و ربطی به متن ندارد
4

فیلم‌های فانتزی طرفداران بی‌شماری دارند، اما به اندازه‌ی کافی دیده نمی‌شوند. این دسته از فیلم‌ها، با وجود این‌که معمولا در رده‌ی فیلم‌های جذاب و مسحور کننده‌ی سینما قرار می‌گیرند و اغلب از کیفیت بالایی برخوردار هستند، به دلیل ازدیاد فیلم‌های رئال و اکشن‌های بی سر و ته، کم‌تر دیده می‌شوند و یا در خاطر نمی‌مانند؛ مگر این‌که خیلی درخشان باشند و یا تیم برتون آن‌ها را کارگردانی کرده باشد. پیدا کردن بهترین فیلم‌های فانتزی کار سختی نیست، اما پیدا کردن آن‌هایی که هنوز ندیده‌اید می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

با این حال بسیاری از ما، حتما حداقل یک فیلم فانتزی مورد علاقه‌مان را داریم و همیشه به هر کسی دیدن آن را توصیه می‌کنیم. سبک و سیاق فیلم فانتزی مورد علاقه‌ی هر کسی ممکن است متفاوت باشد، اما در حالت کلی یک فیلم فانتزی می‌تواند به پنج شیوه‌ی مختلف مضمونی ساخته شده باشد. از ارباب حلقه‌ها گرفته تا سویینی تاد، اگر شیفته‌ی سینمای فانتزی هستید خواندن این مطلب به شما توصیه می‌شود.

این پنج فیلم، آن فیلم‌های فانتزی دوست‌داشتنی‌ای هستند که احتمالا از قلم افتاده‌اند، اما وقتی آن‌ها را ببینید چنان عاشقشان می‌شوید که ممکن است تا مدت‌ها به همین تعداد، در کنار فیلمِ فانتزی شماره‌ی یک‌تان بسنده کنید و سراغ دیگر عناوین نروید.

Tale of Tales (2016)

پیش از هر چیز باید به نویسنده‌ی توانایی همچون «جیامباتیستا باسیله» ایتالیایی تبریک گفت که آن زمان توانسته داستان‌هایی مثل راپونزل و زیبای خفته را خلق کند که بعد از سال‌ها دست‌مایه‌ی ساخت فیلمی بر اساس قصه‌های فانتزی جذاب او شود. این فیلم فانتزی از طریق لنزی افسارگسیخته و گاه شیطانی به وسواس‌های انسان می‌پردازد.

از مردی که جان خود را برای به چنگ آوردن قلب یک هیولای دریایی برای همسرش به خطر می‌اندازد گرفته تا پادشاهی که در اوج ساده‌لوحی دست دخترش را در دست یک جادوگر بد طینت قرار می‌دهد، این فیلم ساخته‌ی «متئو گارونه» قصه‌های کوتاه خود را به سبک اساتید ژانر خود در ظرافت و بلوغ هنری تحسین برانگیزی روایت می‌کند.

یادمان باشد که ژانر فانتزی با قصه‌های شبانه آغاز شده است. با هفت کوتوله در جنگل و لباس جدید پادشاه!

Baahubali: The Beginning (2015)

سینمای هند خلاف تصور عام پیشرفت عظیمی کرده و حالا در سطحی قرار دارد که می‌تواند با آثار بزرگ هالیوودی رقابت کند. غربی‌ها از این موضوع چندان احساس خوشایندی ندارند، اما به هر حال سینمای هند هم وارد معرکه‌ی «ابرقهرمان»ها شده‌اند. در دنیای فیلم‌های فانتزی، داستان‌های ابرقهرمانی تمام نشدنی و یکی از ارکان اصلی هستند.

فیلم Baahubali در زمان ساخت، پرهزینه‌ترین فیلم هندی محسوب می‌شد. یکی از داستان‌های حماسی تورات که به سبک فیلم‌ها «مارول» ساخته شده است و کمی «هملت» و «استپ آپ» در خود دارد. داستان از این قرار است که «شیوادو» یک ماجراجو با قدرت‌های فوق بشری، با پناه بردن به یک آبشار عظیم از زندگی واقعی خود فرار می‌کند، به زنی به اسم «آوانتیکا» علاقه‌مند می‌شود و بعد با او برای نجات ملکه‌ی ربوده شده در یک تیم قرار می‌گیرد!

داستانی که به خوشی تمام می‌شود، تنها بخشی از ماجرای کلی است. سینمای هند ثابت کرده که در ادامه‌دار کردن فیلم‌های حماسی/فانتزی خود از هالیوود بهتر عمل می‌کند و به همین خاطر است که اگر این فیلم سراسر هیجان و درگیری و هیکل تنومند بازیگرش را دوست داشتید، می‌توانید به سراغ قسمت دوم آن یعنی Baahubali 2: The Conclusion که یک فیلم فانتزی ابرقهرمانی دو ساعت و نیمه‌ی دیگر است هم بروید و لذت تماشای یک فیلمِ خیلی تخیلی هندی را ادامه‌دار کنید.

Bridge to Terabithia (2007)

همیشه یکی از بهترین فیلم‌های فانتزی آن‌هایی هستند که نقش اصلی داستان را به نوجوان‌ها می‌سپارند. شاید Stranger Things گواهی بر این مدعا باشد که داستان‌های فانتزی با قهرمان‌های کم سن و سال‌تر، جذاب‌تر و باورپذیرتر هستند. «پلی به ترابیتیا» به شما ثابت می‌کند که داستان‌های فانتزی همیشه در سرزمین‌های دورِ دورِ دور اتفاق نمی‌افتند و گاهی ممکن است فاصله‌ی خانه تا نزدیک‌ترین پارکِ جنگلی برای ورود به دروازه‌ی نارنیا… ببخشید، ترابیتیا کافی باشد.

Gábor Csupó از خبره‌های دنیای انیمیشن است که این بار داستانی از نویسنده‌ی معروف «کاترین پترسون» را به یک فیلم فانتزی لطیف تبدیل کرده است. در پلی به ترابیتیا دو نوجوان 12 ساله در دنیای خیالی خود به دنبال حل مشکلاتشان می‌روند، و با هیولای درون خود می‌جنگند. ترابیتیا غول، هیولا، ترول و جادو و مبارزه کم ندارد و یک اثر فانتزی ناب محسوب می‌شود.

Mojin: The Lost Legend (2015)

قطعا هیچ‌کدام از انواع فیلم‌های فانتزی به اندازه‌ی فیلم‌های ماجراجویی و دست‌یابی به گنج جذاب نیستند. شما می‌توانید برای چند دهمین بار فیلم «گنجینه‌ی ملی» نیکلاس کیج را تماشا کنید و از هیجان اتفاقات آن لذت ببرید. اما یادتان نرود که گرچه محافظت از میراث یک ژانر سینمایی از اهمیت بالایی برخوردار است، تماشای فیلم‌های جدید در همان سبک به همان اندازه اهمیت دارد.

این بلاک باستر چینی از معدود فیلم‌های اقتباس شده از مجموعه داستان‌های فانتزی «ژانگ موی» نویسنده است که می‌تواند در کنار آثار مهمی مثل همان فیلم نیکلاس کیج که به آن اشاره کردیم و یا حتا «ایندیانا جونز» و «آنچارتد» قرار بگیرد.

شما حتما می‌توانید حدس بزنید که وقتی یک تیم سه‌نفره‌ی حرفه‌ای سارقین بازنشسته شده، مجاب می‌شوند به مقبره‌ای تاریخی هجوم برده و به بازی برگردند چه داستانی در انتظار بیننده است!

Solomon Kane (2012)

وقتی اسم «جادوی سیاه» می‌آید هیچ‌کس نمی‌تواند در مقابل آن نوع خاص و دوست‌داشتنی فانتزی مقاومت کند. ارباب حلقه‌ها به تنهایی در این حوزه‌ی وسیع از ژانر فیلم‌های فانتزی کاری کرده که دیگر آثار کم‌تر به چشم بیایند، اما نمی‌شود فیلم پیتر جکسون را مدام تماشا کرد و نتیجه گرفت که ژانر به انتها رسیده است.

سالومون کین، قهرمان این داستان در زمین با جادوی سیاه می‌جنگد، تا زمانی که متوجه می‌شود چاره‌ای جز فروختن روحش به شیطان ندارد.

Michael J. Bassett کارگردان این فیلم راه خوبی برای به تصویر کشیدن یک داستان سراسر جادو و مبارزه را پیش گرفته است و این بازسازی کم هزینه‌ی ارباب حلقه‌ها را به یک فیلم ماندنی و تماشایی تبدیل کرده که می‌تواند به عنوان یکی از سردمداران فیلم‌های فانتزی شناخته شود. بدون این‌که شمشیر از دست کسی بیفتد.

مطمئن باشیم که همه‌ی گزینه‌های ما در رده‌ی بهترین فیلم‌های فانتزی را در اسرع وقت می‌بینید و نظرتان را با ما در میان می‌گذارید؟ با گیم‌نیوز همراه باشید.

4 نظر برای این مطلب
  1. مریم می‌گوید

    من دیشب فیلم Tale of Tales دانلود کردم دیدم..داستان جالبی داشت و فیلم خوبی بود ..ولی از یه جایی به بعد همه چی درهم شد و انگار بدون پرداختن به ماجرا سرسری تموم شد و پایان خوبی نداشت…بهرحال ممنونم از پیشنهادتون

  2. javad می‌گوید

    این لیست فوق‌العاده است. حتی بانوی که به نظر جالب نمی آمد،عالی بود.ممنون.

  3. amin می‌گوید

    king arthur 2017 هم توصیه میکنم

  4. Maha_phz می‌گوید

    اوه من tale of tales رو دانلود کردم دیدم،من یکی از طرفدارای پر وپاقرص ژانر فانتزی ام و این فیلمو واقعا دوسشداشتم،ممنون بابت معرفیتون

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.