شرکت الکترونیک آرتز از آن ناشرینی است که هر سال تعداد زیادی بازی ریز و درشت و AAA برای عرضه آماده میکند و از این رو علی القاعده مخاطبین و گیمرها در سرتاسر جهان باید برای کنفرانس این شرکت در نمایشگاه E3 که ویترین صنعت بازیهای رایانه ای است، گریبان چاک بدهند. اما افسوس و صد افسوس که هر سال تایم زیادی از کنفرانس EA به توضیحات و حرفهای مسخره و بدرد نخور طی میشود و خبری از یک نمایش خیره کننده در شان و حد و اندازههای نام الکترونیک آرتز نیست. این رویه در نمایشگاه سال گذشته کمی (فقط کمی!) تغییر کرد و بالاخره دوستانمان در EA متوجه شدند هیچ کس به آمار و ارقامی و توضیحات خوابآور نیاز ندارد و همه آمده اند بازی ببینند. کنفرانس الکترونیک آرتز در E3 سال 2017 تمرکز بهترین بر نمایش بازیها داشت و از این نظر اتفاق میمون و مبارکی بود اما آیا EA توانست همانطور که در نمایشگاه وعده داده بود، در کل سال گذشته عمل کند؟ با دومین مطلب از این مجموعه یعنی به سوی E3 2018: الکترونیک آرتز کدام وعدههای خود در E3 سال گذشته را عملی کرد؟ با گیمنیوز همراه باشید.
الکترونیک آرتز سال گذشته از چند عنوان جدید رونمایی کرد. یکی از این بازیها، A Way Out نام داشت که در سبک فراز از زندان و توسط استودیوی خوشنام هیزلایت در دست توسعه قرار داشت. نکتهی جالب بازی، اجبار شما به بازی کردن آن به همراه یکی از دوستانتان بود؛ A Way Out به صورت تکنفره قابل بازی نبود. هم نمایش بازی، هم خوشنامی سازندگان و هم حال و هوای A Way Out و نوآوریهایش باعث شد خیلیها منتظر این عنوان باشند. بازی در ماه مارس 2018 منتشر شد و استقبال نسبتا خوبی هم از طرف منتقدین با میانگین امتیاز حول و هوش 80 دریافت کرد.
بازی دیگر، یک عنوان جدید در سری Need for Speed با نام Payback بود که هر چه میگذرد بیشتر در منجلاب فرو میرود. تکلیف ناشر و سازندگن با خودشان و این سری روشن نیست و اینبار با ترکیب NFS و المانهای سری Burnout، سعی کرده بودند عنوانی با حال و هوای سری فیلمهای سریع و خشن تحویل بدهند! Payback اما برخلاف نمایش هیجانانگیزش در کنفرانس EA، در زمان انتشار باز هم یک شکست دیگر در کارنامهی سری NFS رقم زد و طرفداران خود را ناامید کرد.
همانند سالهای قبلتر، بخشی از کنفرانس الکترونیک آرتز در E3 2017 به بازیهای ورزشی این شرکت مخصوصا سری FIFA و Madden NFL اختصاص یافت. جایی که دوباره کنفرانس به سخنرانیهای خستهکننده و ملالآور تبدیل شد. سری FIFA همان بود که میدانستیم و Madden هم حالا مثل فیفا، یک بخش داستانی به نام Longshot خواهد داشت. هر دو بازی اگرچه انقلابی و خاص ظاهر نشدند اما با تکرار همان فرمول موفق گذشته با کمی تغییر خوب و بد، موفقیت خوبی برای EA مخصوصا در بازار رقم زدند.
مهمترین رونمایی کنفرانس EA اما بازی جدید بایوویر به نام Anthem که یک بازی در سبک MMO به شمار میآید و نمایش کامل آن در کنفرانس مایکروسافت انجام شد. گرافیک و گیمپلی خیره کنندهی Anthem یکی از بمبهای EA و کل نمایشگاه سال گذشته بود که البته قسمت اعظم انفجار آن، در کنفرانس ردموندیها خود را نشان داد. در هر حال تا امروز که خبری از این بازی نشده و یکی از مورد انتظارترین بازیهای EA در E3 2018 است.
در آخر هم باید به مهمترین نمایش این کنفرانس اشاره کنیم که به Star Wars: Battlefront II اختصاص داشت و طرفداران بعد از مدتها انتظار جزییات مهمی از نسخه جدید این سری را مشاهده کردند. همه چیز دربارهی این عنوان در بهترین شکل ممکن به نظر میرسید اما فقط تا زمان انتظار آن! سیستم لوت باکس و عملا ناقص بودن بتلفرانت 2 چنان به تجربهی آن لطمه وارد کرده بود که عملا این بازی را به یک شکست بزرگ برای EA تبدیل کرد. منتقدین و گیمرها هم حسابی از خجالت آن درآمدند و نقدهای به شدت منفی برای آن ثبت شد. این واکنشها به قدری منفی بود که EA چند روز پیش و در رونمایی از بتلفیلد 5 اعلام کرد این بازی به هیچ عنوان از لوت باکس استفاده نخواهد کرد!
الکترونیک آرتز امسال با رونمایی از بتلفیلد 5 پیش از E3 و انتشار تیزری از بازی Anthem با دست پر و احتمالا با تعدادی غافلگیری به E3 میآید. با گیمنیوز همراه باشید.