Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۷ اشتباه مضحک کنفرانس‌های خبری E3 در تمام ادوار نمایشگاه

0

با این‌که اصلا به نظر نمی‌رسد یک سال گذشته باشد، اما باید باور کنیم که دوباره وقتش رسیده و فقط چند روز دیگر تا E3 2018 وقت داریم. رویداد بزرگی که هر سال بهتر از سال گذشته بوده و شرکت‌ها هر بار سعی کرده‌اند حضور با کیفیت‌تر و کم‌نقص‌تری در این رویداد بزرگ داشته باشند. اما این موضوع سبب نمی‌شود که ما منتظر رخ دادن چند اشتباه مضحک کنفرانس‌های خبری E3 نباشیم.

اگر در سال‌های گذشته این رویداد، مخصوصا کنفرانس‌های شرکت‌های بزرگ را دنبال کرده باشید، با سوتی‌ها و اشتباهات خنده‌دار آن آشنا هستید. اما ممکن است حافظه‌ی شما آن‌قدر هم یاری نکند و مجبور باشید با ما مهم‌ترینِ این اشتباهات را مرور کنید.

واقعیت این است که هر چقدر هم یک نمایش با برنامه تنظیم کرده باشید و مجری خوبی داشته باشید، بسیاری از چیزها می‌توانند اشتباه اتفاق بیفتند و شما را سنگ روی یخ کنند! این اتفاق برای بسیاری از شرکت‌ها افتاده و سونی،‌ مایکروسافت، الکترونیک آرتز، یوبی‌سافت و دیگران طعم آن را چشیده‌اند. در ادامه 7 اشتباه مضحک کنفرانس‌های خبری E3 در سال‌های اخیر این رویداد را می‌بینید:

7. آواتار دربه‌در کینکت – E3 2009

یکی از به‌یادماندنی‌ترین لحظات تاریخ E3 لحظه‌ی رونمایی مایکروسافت از کینکت در E3 2009 بود. در این لحظه که این شرکت با آواتارهای ایکس‌باکس سعی داشت به قابلیت‌های کینکت از جمله قابلیت اسکن تمامِ بدن کاربر اشاره کند، اتفاق جذابی برای آواتار ایکس باکس افتاد.

کینکت می‌تواند تمام بدن کاربر را اسکن کرده و حرکات او را شبیه‌سازی کند. این اتفاق قرار بود روی صحنه نمایش داده شود، به همین خاطر مدیر تیم توسعه‌ی کینکت «کودو سونودا» روی صحنه حاضر شد و از حاضرین پرسید: “تا حالا به این فکر کرده‌اید که کف کفش یک آواتار چه شکلی است؟” و برای این‌که نشان دهد کف کفش یک آواتار چه شکلی است روبروی کینکت پای خود را بالا آورد تا آواتار حرکت او را تکرار کند و در همین حال گفت: “خب، بوم!”

اما آواتار بیچاره به جای این‌که در کمال آرامش پای خود را بالا بیاورد و کف کفشش را به حاضرین در سالن و ما نشان دهد، به خود پیچید، حالتی غیرعادل گرفت و مثل یک عروسک در دستان ناجوانمرد یک کودک 4 ساله بعد از این‌کار مثل یک مرده افتاد! این نمایش زیبا فقط چند ثانیه طول کشید، اما آن‌قدر به یادماندنی بود که محال است کسی آن را از یاد ببرد.

6. جسی ولنز در کنفرانس EA در E3 2017

فکر نکنید کنفرانس‌های اخیر سوتی نداشته‌اند. باید بدانید که سال گذشته یکی از جذاب‌ترین کنفرانس‌ها را شرکت الکترونیک آرتز در E3 برگزار کرد. این شرکت از «جسی ولنز» یکی از ویدئو بلاگرهای یوتوب درخواست کرده بود تا بخشی از این کنفرانس را اجرا کند. اتفاقی که با یک نقص فنی از مسیر موفقیت خارج شد.

در بخشی از این کنفرانس، در حالی که جسی در مقابل میلیون‌ها بیننده‌ی آنلاین حضور داشت، ارتباط او با پشت صحنه قطع شد. در همین لحظه او فراموش کرد که کدام بازی را باید معرفی کند. و بعد سعی کرد با معرفی بازی Need for Speed: Payback موضوع را جمع کند، اما برای نجات پیدا کردن خیلی دیر شده بود و این لحظه در لیست 7 اشتباه مضحک کنفرانس‌های خبری E3 به ثبت رسید.

5. آقای کافئین در کنفرانس یوبی‌سافت E3 2011

یوبی‌سافت همیشه سعی کرده تا کنفرانس‌های جذاب و خنده‌داری برگزار کند. اما یکی از بدترین راه‌هایی که این شرکت انتخاب کرده بود، اجرای مستر کافئین و شوخی‌های بی‌مزه‌ی جنسی و بعضا توهین‌آمیز او در کنفرانس سال 2011 یوبی‌سافت بود. شوخی‌هایی که قبح و زشتی آن‌ها ممکن است در حالی که آن‌ها را در یک وبسایت می‌خواند کاملا منتقل نشود. شما باید بعد از دیدن این شوخی‌ها، خنده‌های عصبی مجری را ببینید!

از سکوت معنادار حاضرین در سالن در مقابل این شوخی‌ها و جوک‌ها که بگذریم، به صداهای احمقانه‌ی مجری قبل از رونمایی از هر کدام از بازی‌ها می‌رسیم. انگار آقای مجری کنفرانس خبری یوبی‌سافت را با یک نمایش عروسکی برای بچه‌های پنج ساله اشتباه گرفته بود. فقط ویدئو را ببینید و سعی کنید زنده بمانید.

4. جیمی کِندی در کنفرانس اکتیویژن E3 2007

اگر این اجرا را ببینید بلافاصله متوجه می‌شوید که این استنداپ کمدین امریکایی در حال خودش نیست! این‌که شما مطمئن باشید کنفرانس خبری‌تان در E3 به اندازه‌ی کافی خنده‌دار و جذاب هست با استخدام یک کمدین برای اجرای آن محقق نمی‌شود، چون ممکن است این کمدین پشت صحنه چیزی دود کند که او را روی صحنه معلق نگه دارد!

یکی از بهترین لحظات این اجرا آن زمان است که یکی از تماشاگران خطاب به او داد می‌زند: “او از تو بامزه‌تر است.” و منظورش کسی است که برای گفتگو روی صحنه آمده و به جیمی ملحق شده است. جیمی حتا با تونی هاوک هم گفتگو می‌کند و او را آزار می‌دهد. اما شخصا آن لحظه که این استنداپ کمدین مجبور می‌شود روی صحنه چند بار شنا برود را بیشتر از همه دوست دارم.

وقتی اجرای کندی را می‌بینید و با شوخی‌هایی که با استقبال تماشاگران روبرو نمی‌شوند مواجه می‌شوید فکر می‌کنید که این استنداپ کمدین حرفه‌ای چرا به این روز افتاده است؟ ممکن است جواب را در تعداد جوینت‌هایی که در پشت صحنه دود کرده پیدا کنیم!

3. کنفرانس کونامی در E3 2010

انتخاب فقط یک لحظه از این کنفرانس کار دشواری است، چون کنفرانس شرکت کونامی در E3 2010 سراسر لحظه‌های خنده‌دار و اشتباه مضحک است. سوتی‌های بی‌پایانی که به خاطر آن‌ها هم که شده خوشحالیم این شرکت دیگر کنفرانس خبری خود را در E3 برگزار نمی‌کند. قبل از این، کنفرانس‌های این شرکت خشک و بی روح بودند و مورد استقبال قرار نمی‌گرفتند، اما این بار کونامی قصد داشت این حالت را تغییر دهد.

یکی از بهترین لحظه‌های این کنفرانس آن‌جا است که حین معرفی بازی Silent Hill Downpour یکی از سازندگان بازی که روی صحنه در حال حرف زدن است، از فرصت دادن به یکی از همکاران خود خودداری می‌کند و به او اجازه نمی‌دهد صحبت کند! او هم در عوض پشت سرش می‌ایستد و درست مثل یک نیروی شیطانی به پس کله‌ی او زل می‌زند!

2. معرفی پلی استیشن 3 در E3 2006

شاید هیچ‌کدام از اشتباهات مضحک و لحظه‌های خنده‌دار تاریخ E3 به رونمایی از پلی‌استیشن 3 نرسند. اگرچه این اتفاق را به سختی می‌توان مضحک خواند، سونی، به هیچ‌کدام از اهداف خود در رونمایی از کنسول جدیدش در E3 2006 نرسید.

مهم‌ترین ایراد این رونمایی این بود که سونی با یک کنسول بسیار گران‌قیمت روی صحنه آمد و در حالی که «کاز هیرای» رییس این شرکت سعی داشت با نشان دادن تریلری از Ridge Racer حاضرین را سر ذوق بیاورد، همه چیز اشتباه اتفاق افتاد. همه داشتند در این لحظات به قیمت بالای کنسول فکر می‌کردند. سونی همین‌جا متوجه شد که قیمت‌گذاری کنسول پلی‌استیشن 3 اشتباه است و سعی کرد این اشتباه را هنگام انتشار، با عرضه‌ی رایگان تلویزیون‌های خود در کنار کنسول برای خریداران جبران کند!

بهترین لحظه‌ی این رویداد اما، آن‌جا است که سازندگان بازی Genji: Days of the Blade برای رونمایی از بازی خود روی صحنه حاضر می‌شوند. آن‌ها مدعی می‌شوند که بازی بر اساس «تاریخ واقعی ژاپن قدیم» ساخته شده است و مبارزات در ژاپن باستان اتفاق می‌افتند. در همین لحظه، یک خرچنگ غول‌پیکر وارد قاب می‌شود و یکی از سازندگان می‌گوید: “این هم یک خرچنگ غول‌پیکر که دشمن شما است.” ژاپن باستان به راستی تاریخ عجیبی دارد! سرزمین عجیب‌تری هم بوده است!

1. معرفی از ایکس باکس وان در E3 2013

بدتر از رونمایی از پلی استیشن 3؟ کنفرانس مایکروسافت در E3 2013 و رونمایی این شرکت از کنسول نسل هشتمش. این اتفاق این‌قدر مضحک بود که مایکروسافت خیلی زود از 90 درصد از وعده‌های خود برای امکانات کنسول عقب‌نشینی کرد.

رونمایی از ایکس باکس وان با نمایش تعداد زیادی بازی همراه نبود. در عوض مایکروسافت تصمیم گرفته بود که با گفتگوهای طولانی از ویژگی‌های تلویزیونی کنسول جدید خود از آن رونمایی کند، چرا که تماشای تلویزیون تمام آن چیزی است که ما از یک کنسول بازی 500 دلاری می‌خواهیم! و نکته‌ی جالب‌تر این‌که این امکانات فقط برای آمریکا در نظر گرفته شده بود. چه جالب!

مایکروسافت گفت که این کنسول به این خاطر گران است که باید همواره کینکت را همراه داشته باشد. کینکتی که همه‌ی چیزهایی که می‌گفتید یا کارهایی که جلوی چشمش انجام می‌دادید را ضبط می‌کرد! تا بتواند به درستی کار کند. همچنین همواره آنلاین هم بود! چند سال بعد جلو برویم می‌بینیم که هیچ‌کدام از این‌ها دیگر صدق نمی‌کنند. نه خبری از کینکت هست، نه قیمت بالای کنسول، و نه امکانات تلویزیونی ایکس باکس وان.

به این‌حال مایکروسافت شاید باختِ مسلم کنسول خود در نسل هشتم را مدیون این رونمایی ضعیف باشد. اشتباهات مضحکی که هیچ‌گاه فرصت جبران آن‌ها را پیدا نکرد و به چنین افتضاحی منجر شد. به همین خاطر است که این گزینه را در صدر 7 اشتباه مضحک کنفرانس‌های خبری E3 قرار می‌دهیم.

با گیم‌نیوز همراه باشید.

منبع vg247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.