Publisher Theme
I’m a gamer, always have been.

سرمقاله: با توقع بسیار زیادی به استقبال E3 2018 می‌رویم

0

نمایشگاه E3 نه فقط برای آن‌ها که هر سال در آن مکان بزرگِ مقدس جمع می‌شوند که برای ما که از دورترین نقطه با دورترین و غریبانه‌ترین فاصله‌ی زمانی هر سال پیگیر آن هستیم و برای چندمین سال است که خواب را از چشممان ربوده و با لذت هم، میعادگاهی است دل‌پذیر، خوش‌آیند و البته تعیین کننده. E3 نقطه‌ی عطف یک سالِ پیش‌رو برای گیمرها است. کسانی که بی‌آزارترین نوع سرگرمی را انتخاب کرده‌اند و هر بار در خرداد ماه منتظر رویدادی هستند که تا پایان سال تقویم آن‌ها را پر می‌کند. امسال، E3 خلاف سال‌های گذشته، و در اتفاقی کم‌نظیر و شاید بی سابقه در طی ده سال گذشته از تاریخ با شکوه و دوست‌داشتنی این رویداد، چند روز قبل از آغاز کنفرانس‌ها به طور رسمی آغاز شده است و این نوید بزرگ‌ترین نمایش تاریخ گیم را می‌دهد.

انتظار تبدیل شدن به بزرگ‌ترین نمایش تاریخ گیم از E3 2018 را در حالی داریم که از هفته‌ها قبل شرکت‌های بزرگ آمادگی خود برای حضور در این رویداد را اعلام کرده‌اند. تثبیت تاریخ و زمان دقیق برگزاری کنفرانس‌ها و نمایش‌های متقن و تعیین شده‌ی شرکت‌های بزرگ، رفته رفته به رسمی دل‌پذیر تبدیل می‌شود که به ما یادآوری می‌کند در راس مثلث موفقیت صنعت بازی‌سازی، اهمیت به شناساندن محصول به مخاطب و تشنه گذاشتن او تا زمان انتشار قرار دارد. بازی‌سازان، امسال پیش‌دستی عجیبی کرده‌اند و قبل از شروعِ رسمی این نمایشگاه با اخبار فراوان به استقبال ما آمده‌اند. ما که جمع شده‌ایم تا امسال باشکوه‌ترین E3 تاریخ را جشن بگیریم، هنوز به نقطه‌ی شروع هم نرسیده‌ایم که دستمان پر شده است.

E3 2018 می‌تواند مملو از رونمایی‌های بزرگ باشد، یا در عوض از همه‌ی چیزهایی که مخاطبین مشتاق شنیدن و دیدن آن‌ها هستند پرده بردارد. در هر دو صورت، شرکت‌ها آن‌قدر برگ برای رو کردن دارند که نتیجه تغییر نخواهد کرد. این‌طور به نظر می‌رسد که امسال، حجم اخبار برخی از شرکت‌ها آن‌قدر زیاد است که عمده‌ی آن‌ها را طی تصمیمی عجیب و غیرمنتظره قبل از شروع فعالیت رسمی‌شان در نمایشگاه با تگ E3 2018 منتشر کرده‌اند. باید به این فکر کرد که بتسدایی که حالا از یک بازی فال‌اوت و قسمت دوم عنوانی به بزرگی RAGE قبل از E3 رونمایی کرده است، برای کنفرانس مطبوعاتی خود چه برنامه‌ای دارد؟ و آیا سونی که تصمیم گرفته تا حضور رسمی مدیرعامل پلی‌استیشن بر روی صحنه‌ی برنامه‌ی بزرگ خود در E3 امسال هر روز یک خبر بزرگ به طرفدارانش بدهد، چه چیزی برای ارائه در همین رویداد خواهد داشت؟

چرا یوبی‌سافت Assassin’s Creed بعدی را به مثابه‌ی غافل‌گیری برای کنفرانس خود ذخیره نکرد؟ چرا مایکروسافت تاریخ عرضه‌ی کرک‌داون 3 را پیش از کنفرانس خود مشخص کرد و این خبرها همه رسما اعلام شده‌اند؟ چرا الکترونیک آرتز مدت‌ها قبل از کنفرانس خود در E3 2018 بتلیفیلد بعدی را رونمایی کرد؟ تکلیف ستاره‌ی فیفا 19 را مشخص کرد؟

آیا شرکت‌های بزرگ با هم قرار گذاشته‌اند که کنفرانس‌های خود را چند روز قبل برای ما لوث کنند؟ قطعا این طور نیست. آن‌ها همان‌قدر که در پی جذبِ مخاطب در غرفه‌های بزرگ و پرهزینه‌ی خود در سالن اصلی نمایشگاه هستند، بر روی حضور تماشاگران از سراسر جهان در پخش زنده‌ی کنفرانس‌های خود هم حساب باز کرده‌اند. و وقتی که تک تک تماشاگران این مراسم خریداران بالقوه‌ی بازی بعدی آن‌ها هستند، چرا باید همه چیز قبل از رویداد اصلی لوث شود؟ حتما حکمتی دارد!

ما منتظریم که این E3 به نفع گیمرها تغییر رویه دهد. خبری از رونمایی سخت‌افزارهای جدید نیست. شاید الکترونیک آرتز همچنان بخواهد ما را با آمار و ارقام به زعم خود شگفت‌زده کند، اما حتما دست پر به میدان خواهد آمد. مهم‌ترین نکته در مورد این شرکت این است که خریداران بازی‌هایش از رفتارش در بازار شاکی هستند، EA برای این‌که وجهه‌ی خود را دوباره به دست بیاورد، به چیزی بیشتر از یک رقیبِ بدتر مثل اکتیویژن نیاز دارد. EA باید بتواند رضایت مخاطب را جلب کند، برای همین با فاصله‌ی بیشتری نسبت به دیگر شرکت‌ها نمایش خود را آغاز خواهد کرد، تا هم بتواند چشم‌ها را برای مدت بیشتری به خود خیره نگه دارد و هم ضربه‌ی اول را محکم‌تر بزند. و بعد گوی و میدان را به دیگران بسپارد.

ما منتظریم که این E3 را مایکروسافتی که حسابی از قافله عقب مانده از همیشه بهتر کند. دیگر مجالی برای نشان دادن بازی‌های دست چندم در کنفرانس مایکروسافت نیست و این شرکت می‌داند که بدون بازی‌های انحصاری موفق،‌ نسل هشتم را با افتضاحی مسلم به پایان خواهد برد. سکوت معنادار مایکروسافت در این روزها، بعد از این‌که فیل اسپنسر قول داده بود بزرگ‌ترین نمایش ایکس باکس را در E3 2018 ارائه می‌دهد، امیدوارکننده و ترسناک است. مایکروسافت چه چیزی در آستین دارد که با خیال راحت این روزها را سپری می‌کند و ما را منتظر کنفرانس خود نگه می‌دارد؟

کدام‌یک از ما حضوری به این پررنگی از شرکت‌های بازی‌سازی در E3 را به یاد می‌آورد؟ برای ما عادت شده که شایعات قبل از E3 را نادیده بگیریم، و خیال خامِ بزرگ‌ترین امیدواری‌ها را بعد از به اتمام رسیدن رویداد، با فاصله‌ای کم‌تر از یک هفته به زباله‌دان بیاندازیم. اما این بار قصه‌ی متفاوتی است. چه کسی می‌تواند امیدوار نباشد به رونمایی از قسمت بعدی Gears of War؟ کدام یک از طرفداران سم فیشر می‌توانند احتمال بالای معرفی یک اسپلینتر سل جدید را نادیده بگیرند؟ امسال دقیقا همان سالی است که شایعات به حقیقت می‌پیوندند.

ما با توقع بسیار زیادی به استقبال E3 2018 می‌رویم. منتظریم که نه تنها از بازی‌های زیادی رونمایی شود که نام‌های بزرگِ دوست‌داشتنی را بشنویم. نام‌های جدید بشنویم و تا سر حد ممکن از دیدن بازی‌های جدید و ایده‌های خلاقانه هیجان‌زده بشویم. هیجان‌زده شدن کسب و کار ما است. این روزها، سرمان حسابی گرم است. با گیم‌نیوز همراه باشید.

مطالب مرتبط

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.