کنفرانس EA دیشب بدون بازی Anthem به مثابهی یکی روح سرگردان و آشفته با ذهنی به غایت درگیر خرابکاریهای دوران جوانی خود و از جمله خردهتراکنشها میبود. اما بازی جدید استودیوی BioWare توانست E3 2018 را اندکی به لرزه درآورد. اطلاعات زیادی از این بازی منتشر شد و از جمله گیمپلی Anthem به نمایش درآمد. تا وقتی منتظر انتشار این بازی هستیم میتوانیم چیزهایی که به تازگی در مورد آن فهمیدیم را مرور کنیم. در ادامه با گیمنیوز همراه باشید.
جهانی پویا و رو به رشد
بازی Anthem بازیکنندگان را در نقش یک فریلنسر قرار میدهد. یک شخصیت خاص که قادر به راندن زرههای Javelin یا زوبینها است. بازی با داستانِ اصلِ «خدایان جهان را رها کردهاند» در دنیایی میگذرد که پویا و متغیر است.
فریلنسرها به نگهبانان آن چیزها و کسانی که در دنیا باقی ماندهاند تبدیل میشوند و قراردادهایی برای مبارزه با تهدیدها علیه جمعیت دنیا را انتخاب میکنند. بعد از هر مرحله بازیکنندگان به گذرگاه اصلی برمیگردند و در آنجا میتوانند تاثیرات انتخابها و تصمیماتی که در طول بازی گرفتهاند را مشاهده کنند. انتخابهایی که بر پیش رفتن داستان تاثیر میگذارند.
بایوور همچنین تایید کرده است که با گذشت زمان بعد از انتشار بازی، بهروزرسانیهایی برای Anthem منتشر میکند که بر گیمپلی بازی و المانهای داستانی تاثیر گذاشته و به عنوان مثال امکان بررسی عمیقتر شخصیتهای بازی را فراهم میکند.
این استودیوی بازیسازی همچنین تایید کرده که بازی Anthem در ابتدای عرضه از حالت PvP پشتیبانی نمیکند و این حالت در زمانی بعد از انتشار برای بازی عرضه خواهد شد.
کلاسهای مختلف Anthem
زرهها هر کدام ویژگیهای خاص خود را دارند و این ویژگیها آنها را به چیزی شبیه کلاسهای مختلف بازی تبدیل میکنند. از میان چهار کلاس مختلف شما میتوانید هر کدام که به نظرتان با مرحلهی پیشرو متناسب است را انتخاب کنید و آن را برانید.
با وجود اینکه زوبینها در بازی مشخصاتی بسیار شبیه به کلاسبندی دارند، شما با انتخاب هر کدام از آنها، تا پایان بازی در آن گرفتار نخواهید بود و هر موقع که اراده کنید میتوانید دست به تغییر بزنید.
همهی زرههای موجود در بازی را میتوانید به دلخواه خود تزئین کرده و از شخصیسازی و رنگآمیزی آن لذت ببرید.
خبری از لوتباکس نیست
«کیسی هادسن» مدیر مرکزی استودیوی بایوور در مورد بازی Anthem خاطر نشان کرد که بازی لوتباکس نخواهد داشت. شما در بازی میتوانید آیتمهای تزئینی برای شخصیسازی زره خود را بخرید، اما هادسن تاکید کرد که شما قبل از خریداری هر آیتم کاملا میدانید که چه چیزی میخرید و آنچه میخرید به چه کارتان میآید.
خرید هیچ کدام از آیتمها در بازی بر روند بازی شما و گیمپلی هیچگونه تاثیری نخواهد داشت و خرید موارد اضافی باعث قویتر شدن شخصیت شما در بازی نمیشود.
روابط عاطفی در بازی وجود ندارند
بر خلاف بازیهای نقش آفرینی دیگر استودیوی بایوور، از جمله «عصر اژدها» و «مسافکت» در بازی Anthem خبری از روابط عاطفی بین شخصیتهای بازی نخواهد بود.
از جمله خبرهایی که دیشب تهیهکنندهی بازی در گفتگو با گیماینفورمر به آنها اشاره کرد، این بود که شما در بازی میتوانید روابط دوستانهای با دیگر شخصیتها برقرار کنید و حتا میتوانید با شخصیتهای غیرقابل بازی وارد رابطه شوید، اما هیچ کدام از این روابط به صحنههای عاطفی منجر نخواهند شد.
صحنههای رمانتیک در بازی وجود ندارند. رفاقت در بازی وجود دارد. مثل برخی صحنههایی که ما در مسافکت خلق کردیم. شما با گروس یک جا مینشستید و تیراندازی میکردید، از این دست صحنهها. ما میخواهیم به این سمت حرکت کنیم و در مورد Anthem از روابط عاطفی دور خواهیم شد.
«مایک گمبل» تهیهکنندهی ارشد بازی اینچنین گفته بود.
تاریخ انتشار
الکترونیک آرتز نه تنها بیست دقیقه گیمپلی Anthem را به نمایش گذاشت که با انتشار یک تریلر دیگر از بازی، تاریخ عرضهی آن را نیز مشخص کرد. این بازی قرار است 22 فوریهی سال 2019 میلادی مصادف با 3 اسفند 1397 برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانههای شخصی عرضه شود. کاربران EA و Origin Access میتوانند بازی را چند روز زودتر امتحان کنند.
با گیمنیوز همراه باشید.