Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

PUBG از ابتدای سال نیمی از بازی‌کنندگان خود در استیم را از دست داده است

0

در ماه ژانویه‌ی 2018 بازی PUBG در استیم بیش از 3.2 میلیون بازی‌کننده‌ی همزمان داشت. حالا بعد از گذشت شش ماه روند کاهش تعداد بازی‌کنندگان این عنوان محبوب توقف نداشته و تعداد بازی‌کنندگان همزمان این بازی با 50 درصد کاهش، به 1.7 میلیون نفر رسیده است. با گیم‌نیوز همراه باشید.

میانگین بازی‌کنندگان نیز به میزان مشابهی کاهش را ثبت کرده است. این موضوع به طور واضحی در سایت‌های آماری نظیر استیم چارت به ثبت رسیده است.

این بازی که بیشتر به خاطر رکوردشکنی‌های خود در زمینه‌ی تعداد بازی‌کنندگان و جابه‌جا کردن مرزهای محبوبیت معروف شد، در حال حاضر روند ناامیدکننده‌ای را در این زمینه طی می‌کند.

با این وجود، داشتن 1.7 میلیون بازی‌کننده همزمان در یک پلتفرم، همچنان یک موفقیت عظیم به حساب می‌آید. در حالی که بسیاری از بازی‌ها حتا با 10 درصد این آمار نیز خود را موفق می‌پندازند، آمار بازی‌کنندگان PUBG در استیم فقط زمانی ناامیدکننده است که با گذشته‌اش مقایسه شود.

به علاوه ممکن است که این تغییر در آمار به خاطر به فروش رسیدن بازی PUBG از ابتدای سال باشد. این بازی در حال حاضر به عنوان یک انحصاری شرکت مایکروسافت در پی‌سی و ایکس باکس وان به فروش می‌رسد.

به نظر می‌رسد که بازی PUBG بعد از موفقیت‌های عنوان محبوب فورتنایت، دیگر بزرگ‌ترین عنوان بتل‌رویال نیست. موفقیت این بازی بسیاری از استودیوهای بازی‌سازی را مجاب کرد تا عنوان بتل رویال مخصوص خود را ساخته و روانه‌ی بازار کنند.

در حالی که اپیک گیمز از این تصمیم سود کرد، استودیوهای دیگر چندان موفق نبوده و مثلا کلیف بلیزینسکی مجبور به تعطیل کردن استودیوی خود در پی عدم موفقیت بازی‌هایش در این سبک شد.

در آخرین خبرهای مرتبط با فورتنایت، در E3 امسال اعلام شد که این بازی بالاخره برای کنسول نینتندو سوییچ نیز عرضه می‌شود. عرضه‌ی فورتنایت برای نینتندو سوییچ با مشکلاتی نیز مواجه بوده اما به هر حال به تعداد بازی‌کنندگان آن افزوده است.

منبع vg247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.