Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

به وقت شام ابراهیم حاتمی کیا در جشنواره فیلم‌های فانتزی و ترسناک!

0

فیلم سینمایی «به وقت شام» که برای اولین بار سال گذشته در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، مدتی است که از میدان سر و صدا و حواشی دور شده و روزهای نسبتا آرامی را سپری می‌کند. این فیلم که با موضوع داعش ساخته شده، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را برای ابراهیم حاتمی کیا به ارمغان آورد. این در حالی بود که بسیاری از منتقدان این فیلم، آن را شایسته‌ی این جایزه نداستند که این اظهار نظرها در مورد به وقت شام ابراهیم حاتمی کیا را نیز رنجاند و به صحبت‌های جنجالی او در اختتامیه‌ی جشنواره فجر منجر شد.

با وجود این‌که فیلم به وقت شام ابراهیم حاتمی کیا به طور قاطع بر موضوع واقع‌گرایانه‌ی خود بر مسئله‌ی داعش تاکید دارد، بسیاری از منتقدان این فیلم باور دارند حاتمی کیا استانداردهای ژانر وحشت، فیلم‌های فانتزی و حتا زی مووی را رعایت کرده و نوعی از پارودی فانتزی را تحویل داده است. امیر قادری سردبیر کافه سینما نیز در نقد خود نسبت به این فیلم اذعان داشته که ساخت چنین فیلمی در ابعاد تاریخ سینما بی سابقه است و حاتمی کیا رویکرد کاملا هجوگونه‌ای نسبت به موضوع داعش و تحولات منطقه اتخاذ کرده است.

با این حال، حاتمی کیا چنین نظری در مورد فیلم آخر خود ندارد و احتمالا هیچ‌گاه نخواهد داشت. او پیش از اتمام پروژه‌ی ساخت این فیلم تلویحا گفته بود که مدت زیادی برای پیش‌تولید و فاز تحقیقات این فیلم صرف کرده تا تصویری که از داعش ارائه می‌دهد، واقع‌گرایانه و باورپذیر باشد.

اما از طرف دیگر، این فیلم حالا در جشنواره‌ی «بوچئون» کره جنوبی شرکت داده می‌شود. جشنواره‌ای که مختص فیلم‌های فانتزی، ترسناک، هیجان‌انگیز و راز آلود است. این جشنواره‌ی فیلم بین‌المللی که رسما «جشنواره فیلم‌های فانتزی بوچئون» نام دارد، از سال 1997 آغاز به کار کرده و بیشتر فیلم‌های کره‌ای و آسیایی را در بر گرفته است. این جشنواره شامل دو بخش رقابتی و نمایش آثار است.

سینما حضور این فیلم در جشنواره‌ی بوچئون را تایید می‌کند. به گفته‌ی این خبرگزاری، فیلم کوتاه «پاپ کورن» ساخته میلاد فرج اللهی همراه با «به وقت شام» به نمایندگی از ایران در این جشنواره حضور دارند. این خبر را پایگاه خبری فیلم کوتاه اعلام کرده است.

دسته‌بندی به وقت شام ابراهیم حاتمی کیا به عنوان یک فیلم فانتزی – وحشت کار ناعادلانه‌ای است یا این‌که فقط وقتی از سوی منتقدان داخلی صورت بگیرد اشتباه است؟

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.