جیمز اوهلن، یکی از با سابقهترین کارکنان بایوور این استودیو را ترک کرد
جیمز اوهلن که یکی از باسابقهترین و مجربترین بازیسازان استودیو بایوور بود، دیروز از جمع کارمندان این استودیو خارج شد. با گیمنیوز در ادامه خبر همراه باشید.
در طول تاریخ ۲۳ ساله استودیو بایوور، جیمز اوهلن ۲۲ سال از کارکنان این استودیو بوده و یکی از بهترین توسعهدهندگان این استودیو به شمار میرفت. حال وی به دلیل آنچه «استراحت» و «کار روی پروژهای کوچک» خوانده، از کار در بایوور بازنشسته شد. وی در توییتی در رابطه با این تصمیم میگوید:
بعد از ۲۲ سال، من در بایوور بازنشسته شدم. عاشق زمانی که با Anthem، Star Wars، Dragon Age و Dungeons and Dragons سپری کردم بودهام اما احتیاج دارم برای استراحت از این صنعت خارج شده و روی چیزی کوچکتر و شخصیتر کار کنم.
در توییتی دیگر، اوهلن سرگرمکنندهترین تجربهاش در ساخت بازی در بایوور را فرایند ساخت نسخه اول و دوم Baldur’s Gate که در آن مسئولیت طراح ارشد را برعهده داشته، و همچنین بازی Neverwinter Nights اعلام کرده است. به گفته اوهلن، وی از ۱۰ سالگی طرفدار سبک D&D بوده و در دوران پسا بایوور نیز قرار است تمام تمرکز خود را روی آن بگذارد.
اوهلن قرار است به شرکت کوچکی که کار نشر محصولات مربوط به ماجراجوییهای Dungeons and Dragons را انجام میدهد بپیوندد. اعضای تیم این شرکت را توسعهدهندگان حرفهای صنعت بازی چون خود جیمز اوهلن تشکیل میدهند. در اولین پروژه اوهلن در این کار، وی با جسی اسکای که او نیز سابقاً در بایوور مشغول به کار بوده روی کتابی با نام Odyssey of Dragonlords همکاری خواهد کرد.
شاید نام جیمز اوهلن کم به گوشتان خورده باشد، اما احتمال اینکه یکی از بازیهایی که وی در ساخت نقش داشته را تجربه کرده باشید بسیار بالاست. علاوه بر بازی مورد انتظار Anthem، وی سابقه طراحی ارشد و کارگردانی خلاق عناوینی چون Knights of the Old Republic، Star Wars: The Old Republic و همچنین مجموعه بسیار محبوب Dragon Age را در کارنامه خود دارد.
بازی Anthem، جدیدترین عنوان استودیو بایوور در اوایل سال جاری برای پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان عرضه خواهد شد. این بازی حکم مرگ و زندگی را برای این استودیو دارد چرا که پس از عملکرد ضعیف بازی Mass Effect: Andromeda، فشارها از سوی EA روی کارمندان بایوور به شدت بالا رفته است.