Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

مقام سابق بایوور می‌گوید که تئوری‌های توطئه‌ی بازی Anthem حقیقت ندارند

0

به نظر نمی رسد که بازی Anthem از آن دسته بازی‌هایی باشد که استودیوی نام‌دار بایوور به خاطرشان شناخته می‌شود. این بازی تماما آنلاین است و یک عنوان تیراندازی محسوب می‌شود که روی بخش‌چندنفره متمرکز است و دیالوگ‌ها و گزینه‌های رومنس موجود در بازی بسیار اندک و یا نزدیک به صفر هستند. با این که حضور این بازی در جریان E3 امسال تاثیرگذار و قابل‌توجه بود، باعث شد که سوالاتی درخصوص مسیر جدیدی که این استودیو پیش گرفته است در ذهن به وجود بیاید. تئوری‌های توطئه‌ی بازی Anthem از آن‌جا ناشی می‌شوند که برخی بر این باور هستند که الکترونیک آرتز –صاحب بایوور- در این تغییر مسیر نقش مستقیم داشته است.

به گفته‌ی جیمز اوهلن، این تئوری توطئه صحت ندارد. اوهلن پیش از این به مدت22 سال در بایوور فعالیت داشت و پیش از ترک این استودیو در ماه ژوئن، کارگردان روایی بازی Anthem بود. او می‌گوید:

فکر می‌کنم یکی از ویژگی‌های بایوور که نقطه‌ی قوت آن نیز محسوب می‌شود و به آن اجازه داده تا بیش از دو دهه دوام بیاورد، ریسک‌پذیری و امتحان کردن چیزهای جدید است.

او اشاره کرد که در تاریخ بایوور موارد متعددی از ریسک‌پذیری و نوآوری وجود دارد. اوهلن می‌گوید:

بازی Neverwinter Nights در زمان انتشارش در سال 2002 بسیار بازی متفاوتی بود و در سال 2011 نیز بازی Star Wars: The Old Republic به وضوح با دیگر عناوین متفاوت بود.

کلاس‌های مختلف بازی Anthem چگونه کار می‌کنند؟

اوهلن همچنین در مصاحبه‌ای گفته بود فقط به این خاطر که Anthem یک بازی آنلاین با محوریت بازی چند‌نفره است به این معنی نیست که استودیو دیگر بازی‌هایی را نخواهد ساخت که با آن‌ها شناخته می‌شود و به اصطلاح «بایووری» هستند. بتسدا نیز هنگام اعلام بازی چند‌نفره‌ی Fallout 76 با انتقاد‌های مشابهی مواجه شده بود.

اوهلن در ادامه می‌گوید:

این موضوع که بایوور دارد کار جدیدی با Anthem می‌کند به این معنی نیست که دیگر قصد ندارد بازی‌هایی را بسازد که بایوور با آن‌ها شناخته می‌شود. این فقط فرصتی است برای انجام دادن کاری نسبتا متفاوت. تصمیم این حرکت برعهده‌ی تیم خود بایوور بوده است. می‌دانم که تئوری های توطئه‌ای وجود دارند که الکترونیک آرتز را پشت این تصمیم می‌بینند، اما این مسئله هیچ‌گاه صحت نداشته است. بایوور همیشه کنترل ویژه‌ای در زمینه‌ی بازی‌هایی که می‌سازد داشته است.

مطمئنا الکترونیک آرتز در مسیر جدیدی که Anthem پیش گرفته است بی‌تاثیر هم نبوده، اما شنیدن این موضوع که بایوور کنترل ویژه‌ای در انتخاب رویکرد خود داشته، از زبان اوهلن بسیار امیدوارکننده است. ریسک‌پذیری یکی از لازمه‌های هر صنعت خلاق است و بازی‌های ویدئویی نیز از این موضوع مستثنی نیست. برای این که ببینیم عملکرد بازی Anthem از دید منتقدیدن و کاربران چگونه خواهد بود می‌بایست منتظر بمانیم.

تریلر منتشرشده از بازی Anthem در جریان E3 2018 را از این لینک ببینید.

در این مصاحبه اوهلن همچنین در رابطه با فرهنگ حاکم در بایوور، و این که آیا در سال‌های گذشته با جدا شدن تعدادی از کارکنان باسابقه‌ی این شرکت تغییر کرده است نیز صحبت کرد. مارک دارا و کیسی هادسون که بایوور را به مقصد مایکروسافت ترک کردند و سپس بازگشتند، دو تن از افراد باسابقه‌ی حاضر در بایوور هستند که باعث می‌شوند فرهنگ بایوور زنده باقی بماند. اوهلن در‌این‌باره گفته است:

 {بایوور} جای خوبی برای کار کردن است که از افرادش بیش از حد استفاده نمی‌کند اما در عین حال جایی است که روی ساخت بازی‌هایی با بالاترین کیفیت ممکن تمرکز دارد. بایور باید رشد می‌کرد، چرا که بازی‌ها مرتب پرهزینه‌تر و پرهزینه‌تر می‌شوند و وسعت آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. به همین خاطر مسیر دشواری بوده است اما گمان می‌کنم که رهبران این استودیو کار خود را به خوبی انجام داده‌اند.

اوهلن در پاسخ به این سوال که چرا بایوور با مشکل جدا شدن افراد سطح بالای خود از بدنه‌ی این استودیو مواجه شده است گفت:

حقیقت کار این است که با بزرگ‌تر شدن بازی‌ها، افراد با تیم‌های بزرگ‌تری همکاری می‌کنند. در زمان تولید بازی Star Wars: The Old Republic من کارگردان بازی بودم و این به این معنی بود که بیشترین قدرت را داشتم، اما اغلب حس می‌کردم که ناخدای تایتانیک هستم و در صورتی که تمام توانم را به کار بگیرم می‌توانم مسیر کشتی را تنها اندکی تغییر بدهم.

تاریخ انتشار بازی Anthem برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی، ماه فوریه‌ی سال 2019 اعلام شده است. این احتمال وجود دارد که قادر باشید پیش از این تاریخ از طریق نسخه‌های بتا به تجربه کردن این بازی بپردازید. این بازی اولی عنوان جدید بایوور در ده سال اخیر است و تنها بازی‌ای هم نیست که این استودیو در حال ساخت آن است. طبق گزارشات، بایوور در حال حاضر مشغول کار بر روی یک بازی جدید Dragon Age نیز هست، اما هنوز راه زیادی تا اعلام شدن آن به صورت رسمی باقی است.

منبع Gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.