Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی در فیفا ۱۹ جایی ندارد؛ اما چرا؟

0

جام جهانی حالا مدتی بیشتر از آن‌چه به نظر می‌رسد است که تمام شده و از این جام ستاره‌هایی بیرون آمده‌اند که ممکن نیست فوتبال دوستان آن‌ها را فراموش کنند. لوکا مودریچ، کیلیان امباپه و هری مگ‌وایر ستاره‌های جام جهانی 2018 روسیه هستند، اما به‌یادماندنی‌ترین نامِ این جام جهانی هیچ‌یک از آن‌ها نیست. تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی یا به اختصار VAR آن چیزی است که از روسیه 2018 به یاد مانده است. تکنولوژی کمک داور ویدئویی در فیفا 19 به کار گرفته نخواهد شد و دلیل آن هم جالب توجه است!

VAR برای این جام جهانی تعداد بی‌شماری پنالتی،‌ دقایق زیادی سرگردانی و خوشحالی‌های تاخیر داری را به ارمغان آورد و گاهی داورها را برای بیش از دو دقیقه در کنار زمین مجبور به تماشای چندباره‌ی تکرار صحنه‌ها کرد. با این‌که آینده‌ی این تکنولوژی نامعلوم است، فیفا همچنان از آن دفاع می‌کند و معتقد است به عادلانه‌تر شدن قضاوت‌ها در فوتبال کمک کرده. موضوعی که آمرابات، بازیکن مراکش به زبان انگلیسی سخت با آن مخالف است.

حالا کارگردان بازی فیفا 19، «مت پرایر» در این‌باره می‌گوید که آن‌ها نیازی برای اضافه کردن این تکنولوژی به فیفا 19 نمی‌بینند، و مهم‌ترین دلیلش این است که چنین کاری احمقانه است، چون در واقع تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی در فیفا 19 مثل بازی‌های قبلی مجموعه، از پیش وجود دارد.

همه‌ی تصمیمات داوری در بازی فیفا توسط تکنولوژی گرفته می‌شود و خطای انسانی وجود ندارد که بخواهد با استفاده از تکنولوژی ترمیم شود!

بازی هیچ‌گاه در مورد آفساید‌ها، ضربات کرنر، پرتاب‌ها و هر تصمیمی که نیاز به دانستن دقیق محل توپ و بازی‌کن در زمین و آن‌کسی که آخرین بار توپ را لمس کرده است داشته باشد، اشتباه نمی‌کند. در بازی فیفا به ثمر رساندن یک گل آفساید غیرممکن است.

پرایر به یوروگیمر می‌گوید:

ما از نظر فنی VAR را در بازی داریم، به خاطر این‌که محل دقیق همه‌چیز را می‌دانیم.

وی در ادامه توضیح می‌دهد که در صورت وقوع هر برخوردی، بازی به صورت اتوماتیک تصمیم می‌گیرد که خطایی صورت گرفته و جریمه‌ی آن باید چقدر باشد. پنالتی‌ها در همان لحظه‌ی برخورد تصمیم‌گیری می‌شوند و اگرچه ممکن است تصمیم داور برای اعلام خطا اشتباه به نظر برسد، بازی هیچ‌گاه محل برخورد و شدت آن را اشتباه نمی‌گیرد.

او همچنین اشاره می‌کند که صحنه‌ی دویدن داور به سمت بازیکنان و نشان دادن نقطه‌ی پنالتی، یا کلنجار رفتن با بازیکنان و سپس خارج کردن کارت زرد از جیب، صرفا برای ایجاد یک حالت نمایشی شکل گرفته است.

واقعا به کارگیری تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی در فیفا 19 هم خنده‌دار است. مثلا از این تکنولوژی استفاده کنند تا تعیین شود خطا داخل محوطه بوده یا خارج از آن؟ خب بازی فیفا هیچ‌وقت در تشخیص این مورد اشتباه نمی‌کند.

پرایر در ادامه اذعان می‌کند که آن‌ها VAR را رصد می‌کنند و تاثیرات آن را در فوتبال می‌بینند. اما او اعتقاد دارد که این تکنولوژی راه زیادی برای تبدیل شدن به بخشی از فوتبال واقعی در پیش دارد و از نظر او، تا زمانی که این اتفاق نیفتد، بازی فیفا ممکن نیست آن را در بر بگیرد.

اگر زمانی انتظار یک لحظه‌ی به خصوص در بازی فوتبال وجود داشته باشد و به چیزی تبدیل شود، و ما به خاطر این که این لحظه بخشی از فوتبال شده بخواهیم آن را به بازی خود اضافه کنیم، از این نظر که اگر در بازی ما اتفاق نیفتد اما در فوتبال‌هایی که می‌بینیم مدام تکرار شود، آن‌وقت شما می‌توانید بگویید که چیزی از فوتبال واقعی در بازی ما کم است، آن وقت یعنی آن لحظه‌ها جزوی از فوتبال شده‌اند و باید آن را انجام دهیم.

بنابراین در فیفا 19 خبری از VAR و یا حتا ادای آن هم نیست. با گیم‌نیوز همراه باشید.

 

منبع eurogamer

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.