", "name": "\u0646\u0642\u062f \u0628\u0627\u0632\u06cc \u0622\u0633\u0641\u0627\u0644\u062a 9 - \u0628\u0647 \u0641\u0627\u0631\u0633\u06cc \u0633\u062e\u062a \u0628\u0627 \u062c\u0627\u062f\u0647 \u062d\u0631\u0641 \u0628\u0632\u0646!", "thumbnailUrl": "https://gamene.ws/wp-content/uploads/2018/07/asphalt-9-review0.jpg", "uploadDate": "2018-07-30", "interactionStatistic": [ { "@type": "InteractionCounter", "interactionType": "http://schema.org/CommentAction", "userInteractionCount": "0" } ], "publisher": { "@id": "#organization" }, "mainEntityOfPage": "https://gamene.ws/1397/05/30556/asphalt-9-legends-game-review/" }
Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

نقد بازی آسفالت ۹ – به فارسی سخت با جاده حرف بزن!

مهم نیست که شما طرفدار بازی‌های ریسینگ باشید یا نه، می‌شود تقریبا با خیال آسوده‌ای شرط بست که حداقل یک بار یکی از بازی‌های مجموعه‌ی آسفالت از شرکت نام اشنای گیم لافت را تجربه کرده‌اید.آسفالت مجموعه‌ای با دنباله‌های پیاپی در سبک ریسینگ که ابتدا برای پلتفرم جاوا منتشر می‌شد. تقریبا همگام با پیشرفت گوشی‌های هوشمند، این مجموعه بازی نیز پیشرفت کرده و از گرافیک‌های 2 بعدی به جایی رسیدند که آن‌ها را با بازی‌های کنسولی مقایسه می‌کنند. با گیم‌نیوز همراه شوید تا در نقد بازی آسفالت 9 ببینیم این قسمت از بازی واقعا همان چیزی است که انتظار می‌رود؟

نسخه‌ی جدید بازی آسفالت با تغییرات بسیاری در زمینه گیم پلی و همچنین گرافیک ساخته شده و تا جایی پیشرفت داشته که سازندگان بازی، دیگر شرکت‌های بازی‌سازی این سبک را به چالش دعوت کرده‌اند. البته این اولین باری نیست که شرکت گیم لافت یک بازی با چنین قدرتی را عرضه می‌کند.

این گرافیک بالا و این حجم از طراحی جزئیات باعث بالا رفتن حجم کلی بازی شده تا جایی که شما برای بازی به صورت روان نیاز به فضایی حدود 3 گیگ بر روی گوشی خود هستید که برای اجرای چنین هیولایی چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

اگر نسخه قبلی بازی آسفالت را تجربه کرده باشید در اولین نگاه متوجه تغییرات چشمگیر در ظاهر بازی خواهید شد. تمامی افکت‌ها در این نسخه با موفقیت پیاده‌سازی شده‌اند و می‌توانید تمامی جزئیات را به خوبی ببینید. جزییاتی چون بارش باران، برخورد صاعقه و همچنین برخورد با موانع داخل خیابان‌ها به خوبی طراحی شده‌اند و یک رانندگی لذت بخش را برای شما به ارمغان می‌آورند. در بحث گرافیک بازی باید به طراحی ماشین‌ها نیز اشاره کرد که علاوه بر لاینسس کامل همه مدل‌های معروف و محبوب شرکت‌های خودروسازی، با جزئیات کامل طراحی شده‌اند.

بر خلاف نسخه قبلی که شما می‌توانستید به صورت مستقیم هرکدام از خودروها را خریداری کنید این‌بار باید برای به دست آوردن خودروها تعداد کارت‌های لازم را جمع‌آوری کرده و سپس خودرو را از آن خود کنید. این کارت‌ها از طریق انجام مسابقات و همچنین خرید درون برنامه‌ای قابل تهیه هستند.

یکی از مشخصه‌هایی که باعث جذابیت بالای این نسخه شده  کشاندن مسابقات از جاده‌های صاف و بدون مانع بیرون شهر به داخل شهراست که با توجه به گرافیک بالای بازی میسر شده است. شما به بسیاری از شهرهای معروف جهان سفر می‌کنید و این تجربه‌ای بسیار لذت بخش است. البته این صحنه‌ها ممکن است شما را یاد فیلم‌های سریع و خشن بیاندازد،‌ به خصوص وقتی مجبورید برای طی مراحل از داخل ساختمان‌ها عبور و یا برفراز بام آن‌ها پرواز کنید.

در بخش صدا گذاری بازی تفاوت چندانی با نسخه قبلی ندارد ولی این بدین معنا نیست که باعث ناامیدی ‌می‌شود. آهنگ‌های انتخابی  باعث بالا بردن هیجان شما در بازی می‌شوند اما با گذشت زمان شما را مجبور به بستن صدای بازی می‌کند تا کمی آرامش داشته باشید. برخلاف طراحی فوق العاده خودرو‌ها و ریز جزئیات آن‌ها، افکت‌های صداگذاری به خوبی طراحی نشده‌اند و شما تقریبا یک نوع صدا برای همه خودروها می‌شنوید.

بازی در هنگام رانندگی، نسبت به قبل تغییرات چندانی نداشته و فقط روان‌تر از قبل اجرا می‌شود. البته هوش مصنوعی بازی به مراتب تقویت شده و اول شدن در مسابقات را سخت‌تر کرده است. البته بهتر بودن خودروهای رقبا نیز چندان بی‌تاثیر نیست!

شرکت گیم لافت برای جذب و نگه داشتن باریکنان خود دست به ترفند‌های بسیاری زده که از جمله آن‌ها رخدادهای بازی و همچنین بخش آنلاین آن است. در قسمت رخدادها شما با انجام مجموعه‌ای از مسابقات و پیروزی در آن‌ها که کار چندان ساده‌ای هم نیست میتوانید کارت آزاد سازی خودرو دریافت کنید.

قسمت آنلاین بازی هیجان بالایی دارد و بر خلاف بخش تک نفره‌ی بازی که رقبا خودروهای یکسانی ندارند، در این بخش بازیکن‌ها در کلاس‌های یکسان به مسابقه می‌پردازند که باعث دلگرمی می‌شود. شما با رقابت به صورت آنلاین می‌توانید درامد خوبی داشته باشید و خودروهای بهتری را برای نبردهای بعدی از آن خود کنید.

نکته‌ی منفی بازی که دربازی‌های قبلی مجموعه‌ی آسفالت هم وجود داشت و می‌توان گفت از سیاست‌های شرکت سازنده است، قیمت بالای خودروهاست. قطعا شما قادر به خرید تمامی خودرو‌ها در حالت عادی نیستید و اگر می‌خواهید آن‌ها را امتحان کنید باید بهای سنگینی را بپردازید.

اگر گوشی هوشمند شما قادر به اجرای آسفالت 9 است و کوچکترین علاقه‌ای به بازی‌های ریسینگ دارید، فرصت را از دست ندهید.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.