Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

یادداشت: چرا دیگر به هیولا برای خرید بازی اعتماد نمی‌کنم؟

0

احتمالا شما هم اسم هیولا به گوشتان خورده باشد و بدانید که هیولا یک بستر فروش رسمی بازی‌ها در ایران است. شرکت فن افزار که ید طولایی در ساخت و عرضه‌ی بازی‌های ویدئویی دارد، در اقدامی برای به فروش رساندن بازی‌های پی‌سی هیولا را ساخته و حالا این کلاینت خرید و دانلود و اجرای بازی‌ها کاربران زیادی هم دارد. با این‌که کاتالوگ کلی بازی‌های هیولا را می‌شود در چند دقیقه به طور کامل مرور کرد و همه‌ی بازی‌های موجود در آن را می‌شود با صرف هزینه‌ی اندکی خرید، من دیگر به هیولا برای خرید بازی اعتماد نمی‌کنم.

داستان از جایی شروع شد که بعد از رونمایی و آغاز به کار هیولا، به نظر می‌رسید این فروشگاه به طور مسالمت‌آمیزی با کاربران و بازی‌سازان کار می‌کند و مشکلی وجود ندارد. نه تنها گزارشی از کاربران دریافت نشده بود که در رسانه‌ها نیز نکته‌ی قابل توجهی یافت نمی‌شد. شاید برای همین بود که وقتی خواستم یک بازی ایرانی را خریداری کنم تا به بررسی آن بپردازم، هیولا را برای خرید و دانلود بازی انتخاب کردم. مراحل دانلود بستر خرید و فعال‌سازی ساده و بی دردسر بود. مراحل عضویت لقب استیم ایرانی را به ذهن من متبادر کرد.

بازی مورد نظر را به سرعت در هیولا یافتم و آن را خریداری کردم. مراحل خرید بی دردسر و سریع انجام شد. درگاه پرداخت مستقیم کار را بسیار ساده کرد و هیولا تاکید داشت که در همه‌ی این مراحل پشتیبانی فعالی وجود دارد که خیال من را از هر گونه مشکل احتمالی راحت می‌کرد. بعد نوبت به دانلود بازی رسید. حجم بازی آن‌قدری نبود که دردسر ساز شود و من که به ددلاین انتشار نقد نزدیک می‌شدم، امیدوار بودم با دانلود بازی در بدترین حالت در عرض یک ساعت، بتوانم خیلی زود آن را تجربه کنم. اولین چالشی که هیولا ایجاد کرد سرعت دانلود پایین بازی بود.

طبیعتا ابتدا فکر کردم که ایراد از طرف من و ارتباط اینترنتی من با هیولا است. برای همین دست به کار شدم و همه‌ی کارهایی که به ذهنم می‌رسید را انجام دادم تا سرعت دانلود بهبود پیدا کند. همه‌ی راه‌ها را امتحان کردم اما نتیجه‌ای نگرفتم. سرعت دانلود بازی از طریق هیولا هنوز بسیار پایین بود و از یک عدد مشخص بالاتر نمی‌رفت. در حالی که همزمان با اینترنت من می‌شد تا سرعت 4 مگابیت بر ثانیه دانلود کرد! با این‌که تقریبا مطمئن بودم ایراد از جای دیگر است، گمان کردم مشکلی در دانلود این بازی خاص وجود داشته باشد و برای همین به سراغ یک بازی دیگر رفتم و آن را برای دانلود انتخاب کردم. متاسفانه نتیجه همان بود.

در ساعات بعد حتا سرعت دانلود به کمتر از آن هم رسید و حتا چند بار ارتباط به طور کلی با سرورها قطع شد و خطایی رخ داد. که ظاهرا نمی‌شد آن را برطرف کرد. به هر حال تا پایان به همین منوال ادامه دادم و دانلود بازی تکمیل شد. نوبت به اجرای آن رسید. مثل هر فروشگاه دیجیتالی بازی دیگری، اجرای بازی منوط به اجرای نرم‌افزار هیولا بود. این‌جا مشکلی احساس نمی‌شد و حتا همین احساس امنیت هم وجود داشت که پشتیبانی به هر حال می‌تواند سریع هر گونه مشکل در اجرای بازی را حل کند. مخصوصا که در بخش پشتیبانی هیولا،‌ سه مورد اصلی در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها مشکلات نصب و اجرای بازی است.

هیولا برای خرید بازی

مشکل عجیبی که در اجرای بازی وجود داشت این بود که بازی اجرا می‌شد، منوی اصلی آن هم بالا می‌آمد، همه‌ی گزینه‌های این منو هم فعال بودند مگر شروع بازی جدید! بعد از بارها امتحان و اطمینان از شروع نشدن بازی، وضعیت را با پشتیبانی در میان گذاشتم و بعد از چند ساعت پاسخ از طریق ایمیل این بود که مشکل را به سازنده‌ی بازی ارجاع داده‌اند و به من هم پیشنهاد کردند که برای تسریع در پاسخگویی و حل مشکل، خودم یک ایمیل به استودیوی سازنده‌ی بازی بزنم.

حالا که کار از کار گذشته و دانلود بازی تقریبا یک روز از وقت من را سوزاند و بعد هم اجرا نشد، من منتظر دریافت پاسخ ایمیلی از طرف سازنده‌ی بازی هستم که احتمالا مشکل را حل نخواهد کرد. شاید هم این اتفاق می‌افتد و من این بازی را بدون مواجهه با مشکل دیگری تا پایان بازی می‌کنم. اما یک چیز برای من مسجل شده، و آن هم این است که دیگر به هیولا برای خرید بازی اعتماد نخواهم کرد.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.