Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

مهم‌ترین و بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۱۸ که می‌بایست منتظرشان باشید

0

با این که نمی‌توان گفت فیلم‌های ترسناک از مد افتاده بوده‌اند، اما هیچ‌گاه به اندازه‌‌ی حال حاضر محبوبیت را تجربه نکرده‌ بودند. در سال 2017 یکی از موفق‌ترین عناوین ژانر ترسناک تمامی دوران، یعنی فیلم It، اکران شده بود. شاید این بهترین زمان برای معرفی بهترین فیلم‌های ترسناک 2018 باشد.

امسال نیز تاکنون یک موفقیت بسیار بزرگ در زمینه‌‌ی فیلم‌های ترسناک را در قالب A Quiet Place تجربه کرده است که توانسته تا به امروز 214 میلیون دلار فروش داشته باشد و قرار است که دنباله‌ی آن نیز ساخته شود. به صورت کلی می‌توان گفت که دوران بسیار مناسبی برای طرفدار فیلم‌های ترسناک بودن است و در ادامه‌ی سال 2018 نیز می‌توان انتظار عناوین ترسناک بیشتری را داشت.

برای مراجعه به مطلب اختصاصی گیم‌نیوز درخصوص نقد و بررسی فیلم A Quiet Place این‌جا کلیک کنید.

در این مطلب به فیلم‌های ترسناکی خواهیم پراخت که یا به تازگی اکران شده‌اند و می‌بایست منتظر انتشار نسخه‌های با کیفیت آن‌ها باشید، یا این که هنوز تا اکران‌ آن‌ها زمان باقی است و می‌بایست مدت زمان بیشتری را منتظر بمانید.

 

The First Purge

بهترین فیلم‌های ترسناک 2018

مجموعه‌ی فیلم‌های Purge در سال‌های گذشته خود را به عنوان یکی از موفق‌ترین فرنچایز‌های ترسناک معرفی ‌کرده‌اند و به همین دلیل نیز انتظارات از چهارمین عنوان این مجموعه بالا رفته است. به نظر می‌رسد که فیلم The First Purge ترکیبی از ترس، اکشن و مستندات اجتماعی باشد. همان‌گونه که از اسم این فیلم برمی‌آید، به نظر این فیلم پیش‌درآمدی است که به اتفاقات پیرامون تخصیص یک شب به جرم‌و‌جنایت بی‌مجازات می‌پردازد. در اولین تریلر این فیلم به نظر می‌رسد که همان تصاویر خشن و طنز دردناک همیشگی در این فیلم نیز وجود داشته باشند. کارگردان فیلم Purge، جیمز دموناکو، برای این پروژه جای خود رت به جرارد مک‌کوری داده است اما این‌بار به عنوان نویسنده‌ی فیلم‌نامه، در جمع عوامل فیلم حضور دارد.

این فیلم در تاریخ 4 جولای اکران شده است.

 

Unfriended: Dark Web

بهترین فیلم‌های ترسناک 2018

 

فیلم Unfriended محصول سال 2014 توانست بخشی از موج فیلم‌های ترسناک مرتبط با شبکه‌های اجتماعی باشد که از این رو، در کنار فیلم‌هایی همانند The Den، Chatroom و Friend Request قرار می‌گرفت. فیلم Dark Web دنباله‌ی همان فیلم است و مجددا از تکنیک روایت از طریق صفحه‌ی نمایش یک لپتاپ، داستان خود را به وسیله‌ی چت‌ها، گروه ها و تماس‌های ویدئویی بیان می‌کند تا بینندگان بتوانند ترس اینترنتی آن را به صورت دست‌اول تجربه کنند. با این که فیلم Unfriended تاثیراتی از عالم ماوراءالطبیعه داشت، اینجا در فیلم Dark Web به نوعی دیگر از ترس‌های واقعی آنلاین پرداخته می‌شود که می‌تواند تجربه‌ی دیدن آن را برای مخاطبین ترسناک‌تر و تاثیرگذارتر نیز بکند.

این فیلم در تاریخ 20 جولای اکران شده است.

 

Summer of ‘84

بهترین فیلم‌های ترسناک 2018

به دنبال موفقیت عناوینی مانند It و Stranger Things به راحتی می‌توان انتظار داشت که هر فیلم ترسناکی که بخواهد در موقعیت زمانی دهه‌ی هشتاد ساخته شود، از آن‌ها الهام گرفته باشد. اما تیم فیلم‌سازان Summer of ’84 بیشتر از دیگران در این زمینه فعال بوده‌اند. آن‌ها در سال 2015 فیلم Turbo Kid را ساختند که ترکیبی از المان‌های ترسناک و خشونت‌آمیز، با فیلم‌های اکشن دهه‌ی هشتادی داشت و در کنار آن یک داستان عاشقانه‌ی دوست‌داشتنی نوجوانانه نیز قرار گرفته بود. در فیلم Summer of ’84 تمرکز روی یک نوجوان است که به همسایه‌ی پلیسشان مشکوک شده و فکر می‌کند ممکن است او یک قاتل باشد. او برای بررسی شک خود سه دوست دیگر خود را نیز وارد ماجرا می‌کند. جزئیات دهه‌ی هشتادی این فیلم  به نظر بی‌نقص می‌آید و از همین حالا می‌توان گفت که اگر موفق شود ترکیب ترس، کمدی و درام فیلم Turbo Kid را مجددا خلق کند، می‌تواند فیلمی قابل‌توجه و ویژه باشد.

این فیلم قرار است تا در تاریخ 10 آگوست روی پرده‌ی سینماها برود.

 

Slender Man

بهترین فیلم‌های ترسناک 2018

Slender Man شخص ترسناک تخیلی است که برای اولین بار به عنوان یک افسانه‌ی اینترنتی در سال 2009 شناخته شد و از آن زمان به یکی از بخش‌های مهم فرهنگ عامه‌ی مدرن تبدیل شده است. این که چیزی در حدود یک دهه طول کشیده است تا بالاخره یک فیلم رسمی از این شخصیت ساخته شود اندکی جای تعجب دارد، اما هالیوود بالاخره قرار است تا در ماه آگوست، امکان این شخصیت را به صورت رسمی برای بینندگان فراهم کند. اولین تریلر این فیلم آن را به عنوان یکی از فیلم‌های تینیجری سنتی ترسناکی معرفی می‌کند که المان‌هایی مانند ناپدید شدن کودکان، بچه‌هایی با موهای بیش از حد بلند، جنگل‌های ترسناک و تصویر‌سازی‌های عجیب و سریع را در خود دارد. با این حال بسیاری از طرفداران فیلم‌های ترسناک مدت زمان زیادی را برای دیدن این شخصیت روی پرده‌های سینما منتظر بوده‌اند.

این فیلم قرار است تا در تاریخ 24 آگوست اکران شود.

 

The Little Stranger

بهترین فیلم‌های ترسناک 2018

لنی آبراهامسون بیشتر شهرت خود را مدیون ساخت فیلم‌هایی مانند کمدی موزیکال Frank و فیلم درام برنده‌ی جایزه‌ی اسکار، یعنی  Room است، اما او در فیلم The Little Stranger وارد حیطه ی ترسناک‌تری می‌شود. این فیلم که بر اساس رمان سال 2009 سارا واترز ساخته شده است، درواقع داستان روح-محوری است که در دهه‌ی چهل میلادی رخ می‌دهد. در این فیلم یک دکتر برای کار وارد بیمارستانی قدیمی می‌شود که همان‌طور که انتظار می‌رود در آن اتفاقات عجیب و ترسناکی می‌افتد. دامنال گلیسون، بازیگر فیلم‌های اخیر جنگ ستارگان که نقش هاکس را ایفا می‌کرد، در این فیلم حضور دارد و ویل پولتر و روث ویلسون نیز در این فیلم به بازیگری می‌پردازند.

تاریخ اکران این فیلم 31 آگوست اعلام شده است.

 

The Nun

بهترین فیلم‌های ترسناک 2018

فیلم The Conjuring ساخته‌ی جیمز وان یکی از موفق‌ترین آثار ژانر ترسناک در سال‌های اخیر است که نه‌تنها یک پیش‌درآمد برای آن ساخته شد، بلکه دو اسپین‌آف نیز به ثمر آورد که روی عروسک ترسناک آن یعنی آنابل متمرکز شده بودند. جدیدترین فیلم در این مجموعه‌ی ترسنام Nun نام دارد. این فیلم از لحاظ زمانی پیش از چهار فیلم دیگر این مجموعه اتفاق می‌افتد و روی جنبه‌های زندگی و مرک والاک متمرکر شده است. والاک همان راهبه‌ی شیطانی فیلم Conjuring 2 است. جیمز وان در امر نوشتن فیلم‌نامه دخیل بوده و مسئولیت کارگردانی این فیلم را نیز کورین هاردی برعهده داشته است.

این فیلم قرار است تا در تاریخ 7 سپتامبر اکران شود.

 

Mandy

بهترین فیلم‌های ترسناک 2018

مندی از آن دسته فیلم‌هایی است که بررسی‌های اولیه به اندازه‌ای آن‌ را فوق‌العاده نشان می‌دهند که باعث می‌شود این سوال برایتان به وجود بیاید که آیا ممکن است واقعا فیلم به همین اندازه خوب باشد یا خیر. در این فیلم نیکولاس کیج نقش مردی را ایفا می‌کند که در کوهستان‌های دور از دسترس زندگی می‌کند و قصد می‌کند تا از فرقه‌ای شیطانی که همسرش را کشته‌اند انتقام بگیرد. پانوس کازماتوس کارگردانی این فیلم را برعهده خواهد داشت و اگر که فیلم اول وی، یعنی Beyond the Black Rainbow را دیده باشید، می‌دانید که این فیلم‌ساز هراسی از ساخت فیلم‌ها به‌‌واقع عجیب ندارد و این موضوع در اولین تریلر این فیلم نیز کاملا مشهود است.

این فیلم در تاریخ 14 سپتامبر اکران خواهد شد.

 

The House with a Clock in Its Walls

بهترین فیلم‌های ترسناک 2018

الی راث پس از بازسازی سال گذشته‌ی Death Wish که می‌توان آن را به عنوان یک تغییررویه‌ی مقطعی در نظر گرفت، این بار با این فیلم به سبکی که به خاطرش شناخته می‌شود بازمی‌گردد. این یک فیلم اقتباسی است که بر اساس رمانی یه همین نام و منتشرشده در سال 1973 ساخته شده است و درباره‌ی پسر یتیم جوانی است که به عمویش و یک ساحره‌ی خوب کمک می‌کند تا شنلی جادویی را پیدا کنند که دارای قدرت‌هایی آخرالزمانی است. این فیلم در مقایسه با دیگر عناوین ساخته‌ی الی راث وجهه‌ای خانوادگی‌تر دارد و در میان اسامی بازیگران حاضر در آن، نام‌هایی همانند کیت بلانشت، جک بلک و کایل مک‌لاکلان به چشم می‌خورند.

تاریخ اکران این فیلم 21 سپتامبر اعلام شده است.

 

Halloween

بهترین فیلم‌های ترسناک 2018

مجموعه‌ی هالووین شاید یکی از قدیمی‌ترین و پرسود‌ترین فرنچا‌یز‌های ترسناک در طول تاریخ فیلم سازی باشد، اما بیشتر طرفداران این مجموعه هم بر سر این موضوع که همه‌ی این فیلم‌ها الزاما خوب نبوده‌اند هم‌عقیده هستند. حالا در چهلمین سالگرد ساخت فیلم اصلی این مجموعه توسط جان کارپنتر، قاتل این سریال که با نام «شکل» (The Shape) نیز شناخته می‌شود قرار است که به پرده‌ی سینما بازگردد. این فیلم توسط کارگردان مستقل ساحب‌سبک، یعنی دیوید گوردون گرین کارگردانی خواهد شد و دنی مک‌براید نیز در نوشتن فیلم‌نامه‌ی آن دخیل بوده است. همچنین جیمی لی کرتیس که در فیلم اصلی نیز بازی کرده بود، مجددا همان نقشی را که باعث معروف شدنش شده بود را ایفا خواهد کرد. این فیلم مستقیما دنباله‌ی فیلم اصلی این فرنچایز محسوب می‌شود و خود کارپنتر نیز ساندترک این فیلم را خواهد ساخت.

این فیلم در تاریخ 19 اکتبر روی پرده‌ی سینماها خواهد رفت.

 

Overlord

بهترین فیلم‌های ترسناک 2018

پیش‌تر شایعاتی به گوش می‌رسید که این فیلم ترسناک مربوط که جنگ جهانی دوم که تهیه‌کنندگی آن را جی‌جی آبرامز برعهده دارد قرار است بخش بعدی دنیای Cloverfield را شکل دهد. فیلم‌های 10 Cloverfield Lane و The Cloverfield Paradox نیز در ابتدا به عنوان فیلم‌های غیرمرتبطی روند تولید را آغاز کردند و عناوین متفاوتی نیز داشتند و بعد‌ها برای تبدیل شدن به بخشی از مجموعه‌ی علمی-تخیلی آرامز بازنویسی شدند. به همین خاطر احتمال می‌رود که این موضوع برای این فیلم نیز صدق کند. آبرامز چندین بار این مسئله را رد کرده است، اما به هر جهت به نظر می‌رسد که این فیلم بتواند عنوان ترسناک خوبی باشد و قرار است که درست پیش از هالووین اکران شود.

تاریخ اکران این فیلم 26 اکتبر خواهد بود.

 

Suspiria

بهترین فیلم‌های ترسناک 2018

«هالووین» تنها فیلم ترسناک کلاسیک دهه‌ی هفتادی نیست که توسط یکی از کارگردانان مطرح در سال 2018 بازسازی خواهد شد. لوکا گواداگنینو نیز قرار است که شاهکار ماوراء‌الطبیعی داریو آرجنتو، یعنی Suspiria را بازسازی کند. گواداگنینو مسئولیت ساخت فیلم Call Me By Your Name را نیز برعهده داشت که توانسته بود سال گذشته نامزد جایزه‌ی اسکار نیز بشود. داستان این فیلم درباره ی یک مدرسه‌ی باله است که توسط ساحره‌های شیطانی کهن اداره می‌شود و در آن داکوتا جانسون و کلوئی گریس مورتز نقش دانش‌آموزانی را بازی می‌کنند که پرده از اسرار شوم این مدرسه برمی‌دارند. تاکنون می‌دانیم که تام یورک از گروه ریدیوهد قرار است که موسیقی متن این فیلم را بسازد و امیدواریم که گواداگنینو نیز بتواند چیزی به همان اندازه قابل‌توجه خلق کند.

این دوم در تاریخ 2 نوامبر اکران خواهد شد.

 

The House That Jack Built

بهترین فیلم‌های ترسناک 2018

لارس فون تریه یکی از جنجال‌برانگیزترین کارگردانان دنیا محسوب می‌شود که به خاطر فیلم‌های بحث‌برانگیزی همانند Dogville، Nymphomaniac، Dancer in the Dark و The Idiots شناخته می‌شود. فون تریه پیش از این نیز در فیلم Antichrist به ژانر وحشت پرداخته بود و حالا نیز قرار است تا با فیلم The House That Jack Built به این سبک برگردد. این فیلم در دهه‌ی هفتاد اتفاق می‌افتد و به سوءاستفاده‌های مردی به نام جک صورت می‌پردازد. مت دیلان دنقش قتل را در این سریال بازی می‌کند و اوما ثرمن و رایلی کیو نیز از قربانیان او هستند. فون تریه گفته است که این فیلم این ایده را که زندگی شیطانی و بی‌روح است سرلوحه‌ی کار خود قرار داده و اولین اکران آن در جریان فستیوال فیلم کن در ماه می باعث شده بود که چندین بیننده سالن را ترک کنند.

این فیلم در تاریخ 29 نوامبر اکران خواهد شد.

 

Tigers Are Not Afraid

بهترین فیلم‌های ترسناک 2018

این فیلم از آن جهت که هیجان و دلهره‌ی ماوراء‌الطبیعی را با ترس‌های حقیقی ترکیب می‌کند، با آثار گیلرمو دل تورو مقایسه می‌شود. داستان این فیلم درمورد گروهی از کودکان یتیم است که تلاش می‌کنند در جریان یک جنگ بی‌رحمانه‌ بر سر مواد مخدر زنده ‌بمانند. آن‌ها همچنین می‌توانند ارواح را ببینند. این فیلم توانسته است با نمایش در جریان فستیوال‌های مختلف، نقد‌های خوبی را به دست بیاورد و کارگردان فیلم، یعنی ایسا لوپز نیز به خاطر مهارت‌هایش در ساخت یک فیلم افسانه‌ای مدرن و ترسناک ستایش شده است.

منبع Gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.