Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

عملکرد نسخه‌ی ایکس باکس No Man’s Sky چگونه بوده است؟

0

نسخه‌ی ایکس باکس No Man’s Sky سرانجام منتشر شد و حالا بررسی‌ای انجام شده است تا مشخص شود که کدام یک از دو گزینه ی گرافیکی موجود، بهترین عملکرد را برای این کنسول خواهد داشت.

در این مطلب هدف این نیست که به یک جواب ساده و مشخص برسیم. سوال اصلی این‌جا این است که شما شخصا چه انتظاراتی از بازی و عملکرد آن دارید و حاضر به فدا کردن چه چیزهایی برای رسیدن به انتظارات خود هستید.

در تریلر  جدید No Man’s Sky Next با حالت چندنفره‌ی این بازی آشنا شوید.

اولین مسئله این است که این بازی چگونه روی ایکس‌باکس وان استاندارد اجرا می‌شود؟ این دستگاه می‌تواند بازی را در رزولوشن 1600 در 900 به نمایش بگذارد. البته می‌بایست به این نکته توجه داشت که تمامی افکت‌هایی که بعد‌ها روی تصویر اجرا می‌شوند، باعث می‌شوند که تصویر حاصل قوی به نظر برسد. نحوه‌ی اجرای این بازی روی این دستگاه بد نخواهد بود.

با این وجود کنسول ایکس‌باکس وان ایکس این توانایی را در اختیار دارد تا این بازی را یا در حالت 4K در حالت باکیفیت (با رزولوشن 3840 در 2160) و یا در حالت عملکرد (با رزولوشن 2560 در 1440) اجرا کند.

فکر می‌کنید انتخاب مناسب کدام یک از این حالات باشد؟

 

با تجربه کردن این بازی در حالت باکیفیت، می‌توانید از رزولوشن 4K حقیقی لذت ببرید که به شما کمک می‌کند تا فواصل دور را بهتر ببینید و از این مزیت استفاده کنید. این حالت از بازی روی صفحه‌های نمایش بزرگی که از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کنند خارق‌العاده به نظر می‌رسد، اما متوجه خواهید شد زمانی که در دنیاهای پیچیده هستد و یا می‌خواهید به سیاره‌ای پرواز کنید، ناچار با افت فریم مواجه می‌شوید.

این افت فریم بسیار قابل‌لمس است و برخی از بازیکنان ممکن اسست این مسئله را به اندازه‌ای مزاحم و حواس‌پرت‌کن ببینند که تصمیم بگیرند بازی را در حالت «عملکرد» اجرا کنند. کیفیت تصویر حالت 4K حقیقی بسیار زیباست، اما شما برای رسیدن به این زیبایی می‌بایست فریم ریتت خود را قربانی کنید. می‌توان گفت که حتی در برخی موارد حالت «باکیفیت»  این بازی نتیجه‌ای ضعیف‌تر از نسخه‌ی ایکس‌باکس وان استاندارد این بازی دارد.

به دلیل افت رزولوشن در حالت عملکرد، فریم ریت بسیار بالاتر است اما این بازی همچنان این توانایی را ندارد که به صورت مطمئن، 60 فریم بر ثانیه را برای خود صبت کند. بازی در این حالت بسیار روان‌تر از حالت باکیفیت اجرا می شود و کیفیت تصویر نیز همچنان نسبت به ایکس‌باکس وان استاندارد به میزان مناسبی بالاتر است.

حالت عملکرد بازی No Man’s Sky در کنسول ایکس‌باکس وان ایکس، رزولوشن پایین‌تری نسبت به همین حالت در پلی‌استیشن 4 پرو دارد که با رزولوشن 3200 در 1800 اجرا می‌شود. با این حال در نسخه‌های قبلی این بازی نیز پلی‌استیشن 4 پرو نتوانسته بود که به درستی به یک فریم ریت مشخص برسد. مسئله اینجا متعادل کردن خواسته هاست و پاسخ مشخصی در سوال برای چگونگی بازی کردن وجود ندارد.

یکی از گزینه‌هایی که در صورت داشتن کنسول پلی‌استیشن 4 پرو در اختیا شماست این است که اگر بیشتر از همه‌چیز به فریم‌ ریت اهمیت می‌دهید، حتی اگر صفحه نمایش 4K در اختیار دارید، بازی را با کیفیت 1080 اجرا کنید.

مشکل این‌جاست که نه نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 پرو و نه نسخه‌ی ایکس‌باکس وان ایکس بازی، اگر صفحه نمایشی را شناسایی کنند که توانایی پشتیبانی از 4K را داشته باشد، راهی برای تنظیم رزولوشن بازی در اختیار شما نمی‌گذارند. به همین دلیل می‌بایست تنظیمات را یا از طریق کنسول و یا از طریق تلویزیون انجام دهید.

اگر این امکان وجود داشت که به بازیکنان اجازه داده می‌شد بازی را در وضوح تصویر 1080 اجرا کنند و به این ترتیب بتوانند فریم‌ ریت را به حداکثر برسانند، شرایط بهتر می‌شد. همچنین گزینه‌ی دیگری که کاربران را قادر می‌کرد تا از ویژگی‌های بصری جدید و توانایی‌های کنسول قوی‌ترشان بهره بگیرند هم می‌توانست مورد مناسبی باشد.

اگر بازی‌های کنسولی می‌‌خواهند به بازیکنان حق انتخاب میان کیفیت و عملکرد را بدهند، خوب می‌شد که تمامی گزینه‌های در دسترس کاربر می‌بود تا افراد این توانایی را داشته باشند که برای مثال نسخه‌ای سوپرسمپل‌شده از بازی را با بالاترین فریم ریت ممکن در وضوح تصویر 1080 بازی کنند.

 

منبع Polygon

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.