Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

این بازی بعد از شکایت بازیکنان بابت ماینینگ بیت کوین از استیم ناپدید شد!

0

چندهفته‌ای می‌شود که کاربران یک بازی پلتفرمر به نام Abstractism به این بازی مشکوک شده‌اند. گفته می‌شود که این بازی با استفاده‌ی غیرقانونی از منابع رایانه‌های شخصی بازیکنان، به ماینینگ بیت کوین می‌پرداخته است. امروز پس از شکایات متعدد کاربران، بازی Abstractism از استیم حذف شد.

این بازی در تاریخ 15 مارس در استیم ظاهر شد و خود را به عنوان یک بازی پلتفرمر معرفی کرد. با این حال بازیکنان پس از مدتی متوجه شدند که این بازی به‌ظاهر ساده، باعث شده است که سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یوی بازیکنان به شدت فعال باشد و از آن‌ها کار بکشد. نظرات کاربران در استیم همچنین نشان می‌داد که آن‌ها معتقد هستند که این بازی یک ویروس را در قالب یکی از پروسه های Steam.exe نصب کرده است.

پس از بررسی‌های بیشتری که روی این موضوع انجام شد، بازیکنان مطالبی را در فروم‌ها مطرح کردند که می‌گفتند این بازی از رایانه‌های آن‌ها برای ماین کردن ارز‌های دیجیتال استفاده می‌کند. یوتیوبری به نام SidAlpha نگاه دقیق‌تری به بازی انداخته و به این نتیجه رسیده که احتمالا این بازی مکانیزم‌هایی برای ماین کردن غیرقانونی ارز دیجیتال در خود دارد و به خاطر سیستم آیتم دراپ استیم که در آن به کار رفته، کاربران مدت زمان بیشتری از بازی استفاده کنند که همان‌طور که می‌دانید، بسیار برای کسی که قصد ماین کردن ارز دیجیتال دارد مطلوب است.

توسعه‌دهنده‌ی این بازی، استفاده‌ی بیش از حد Abstractism را به تنظیمات گرافیکی مرتبط دانسته و گفته است:

Abstractism هیچ شکلی از ارز دیجیتال را ماین نمی‌کند. احتمالا شما با تنظیمات گرافیکی بالا به انجام بازی پرداخته بودید، چرا که در این حالت از بازی، میزان زیاد‌تری از جی‌پی‌یو و سی‌پی‌یو استفاده می‌شود که برای رندر افکت‌های ثانویه لازم است.

لازم به ذکر است که سبک گرافیکی بازی به ساده‌ترین شکل ممکن بود. این که حتی تنظیمات گرافیکی بالای این بازی بتواند کاری کند که رایانه‌های شخصی به این اندازه درگیر شوند، دور از انتظار است. یکی از کسانی که نظر خود را زیر ویدئوی منتشرشده توسط کاربر یوتیوبر مذکور قرار داده، ادعا کرده که این بازی را روی یک ماشین مجازی اجزا کرده و فهمیده که این استفاده‌ی سنگین از منابع، به رندر‌های گرافیکی بازی ارتباطی ندارد و حتی زمانی که بازی در حال رندر کردن نیست و یا توسط یک جی‌پی‌یوی جداگانه رندر می‌شود هم ادامه پیدا می‌کند. این کاربر همچنین گفته است که Abstractism استفاده‌ی قابل‌توجهی از شبکه دارد که برای یک بازی تک‌نفره‌ی پلتفرمر بسیار عجیب است.

والو در پاسخ به سوال Kotaku دراین‌باره گفته است:

بازی Abstractism و توسعه‌دهنده‌ی آن به دلیل استفاده از کد غیرقانونی، ترول کردن و کلاه‌برداری از مشتریان از طریق فریب آن‌ها با آیتم‌های درون‌ بازی، از استیم بن شده‌اند.

مطمئنا این جریان نیز می‌تواند به عنوان یکی دیگر از معایب تصمیم والو برای آزادتر کردن استیم در نظر گرفته شود. این شرکت گفته است که همچنان به حذف کردن بازی‌هایی که غیرقانونی و یا ترول هستند ادامه خواهد داد، اما اگر نتوان این بازی‌ها را پیش از آسیب زدن به کاربران شناسایی کرد، چگونه کاربران می‌توانند به میزان امنیت تجربه‌ی خود در استیم اطمینان داشته باشند؟

منبع Kotaku

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.