Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

چرا ممکن است سونی هیچ‌وقت اجازه‌ی کراس پلی با دیگر کنسول‌ها را ندهد؟

0

کراس پلی اصطلاحا به قابلیت بازی کردن یک بازی به صورت آنلاین، با دارندگان همان بازی روی دیگر پلتفرم‌ها گفته می‌شود. این قابلیت طی سال‌های گذشته به یکی از پرطرفدارترین مباحث در دنیای بازی تبدیل شده است و امروزه نیز همچنان جذابیت این موضوع پابرجاست. با این که شرکت‌های مایکروسافت و نینتندو با هم به توافق رسیده‌اند تا اجازه دهند این قابلیت برای بازی‌هایی نظیر فورتنایت، راکت لیگ و ماین‌کرفت وجود داشته باشد و بازیکنان دو پلتفرم ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ بتوانند در این بازی‌ها در کنار یک‌دیگر حضور داشته باشند، سونی هنوز راضی نشده است تا اجازه‌ی این‌ کار را برای کنسول پلی‌استیشن 4 بدهد. اینکه سونی در آینده این اجازه را خواهد داد و یا این که قصد دارد مواضع خودش را حفظ کند و در مقابل سیل درخواست‌ها و نارضایتی‌ها مقاومت کند مشخص نیست.

سونی در حال حاضر حکم بچه‌ای را دارد که در پارک اجازه نمی‌دهد دیگران از اسباب‌بازی‌هایش استفاده کنند. با این وجود اگر بخواهیم تصمیم این شرکت را از جنبه‌های اقتصادی و تجاری بررسی کنیم می‌بینیم که این تصمیم منطقی است. از طرفی دیگر این شرکت با این تصمیم باعث می‌شود که میزان نارضایتی‌های عمومی بالا برود. در ماه‌های اخیر نارضایتی‌هاای مشترکین این شرکت فقط افزایش داشته است.

علاوه بر این، به خاطر بازی بسیار محبوب اپیک، یعنی فورتنایت، این نارضایتی‌ها بیش از پیش نیز شده‌اند. بازی فورتنایت در میان پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس وان و نینتنندو سویییچ از قابلیت کراس پلی پشتیبانی می‌کند، اما پلی‌استیشن 4 از این گردونه دور مانده است. نکته‌ی بدتر این‌جاست که بازیکنان فورتنایت روی پلی‌استیشن 4 اگر بخواهند روی نینتندو سوییچ از اکانت خود استفاده کنند، اکانتشان به خاطر سیساست‌های سونی قفل خواهد شد.

سونی در گذشته مواضع و نیت‌های خود را در این زمینه از طریق مصاحبه‌ها و بیانیه‌ها مشخص کرده است. این شرکت در اولین واکنش خود به بازی فورتنایت پاسخی ناامید‌کننده داده بود که باعث شد بعد‌ها پاسخی بدهد که باعث شد امید به افزوده شدن این قابلیت مقداری افزایش پیدا کند. با این وجود پیش‌تر یکی از توسعه‌دهندگان سابق سونی گفته بود که پول تنها مسئله‌ی تعیین کننده‌ است.

 

منبع Gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.