Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

بازیکن نابینا در Call Of Duty: WWII رکورد ۷۶۰۰ کشته از خود به جای گذاشته است

0

با ما در گیم‌نیوز همراه باشید تا داستان تأثیرگذاری از یک بازیکن نابینا در Call Of Duty: WWII که آمار کشته‌های فوق العاده‌ای دارد را مرور کنیم.

TJ یک یوتیوبر است که در این وب‌سایت با نام «tj the blind gamer» شناخته می‌شود. وی نابیناست اما این باعث نشده که او علاقه شدیدش به بازی‌های ویدیویی خصوصاً مجموعه Call of Duty را کنار بگذارد. او در پستی در وبسایت ردیت اعلام کرده که توانسته در بازی Call Of Duty: WWII آمار حیرت‌انگیز ۷۶۰۰ کشته بر جای بگذارد!

TJ در این پست توضیح داده که وی علیرغم عدم بهره‌مندی از حس بینایی، با استفاده از صدا‌های درون بازی توانسته این چنین در عناوینی چون WWII و Black Ops III موفق باشد. جزئیات بیشتری از این توانایی استثنایی وی را می‌توان در فیلمی که در کانال یوتیوبش منتشر کرده فهمید. او توضیح می‌دهد که چگونه از صدا‌های موجود در محیط برای پیشبرد بازی Black Ops III در نقشه Zombie Chronicles استفاده می‌کند. TJ می‌گوید صدای دستگاه‌های Gobblegum و اعوجاج چراغ‌های نقشه وی را راهنمایی می‌کنند.

TJ در مصاحبه با Kotaku می‌گوید که پیش از آنکه بینایی‌اش را از دست دهد، یک گیمر قهار CoD بوده است. او اولین بار در هشت سالگی با حالت زامبی نسخه World at War پا به این مجموعه گذاشته و سپس به تجربه بخش چندنفره Modern Warfare 2 روی آورده است. در آن زمان او تنها از بینایی چشم راستش بهره‌مند بوده است. او تا نسخه Black Ops II به بازی کردن این مجموعه ادامه می‌دهد تا آن که کاملاً بینایی‌اش را از دست می‌دهد؛ اما پس از مدتی بار دیگر به مجموعه محبوبش و مشخصاً Black Ops III برمی‌گردد و این آمار فوق العاده را برجای می‌گذارد تا نشان دهد معلولیت محدودیت نیست:

هنگامی که نابینا شدم و دوباره شروع به بازی Call of Duty کردم، این کار بسیار دشوار بود چرا که هیچوقت عادت نداشتم آنقدری که در زمان نابینایی به بازی با هدست احتیاج دارم، با آن کار کنم. تنظیمات و پِرک‌های زیادی در Black Ops III وجود دارند که به‌صورت ناخواسته به بازیکنان معلول کمک می‌کنند. پرک Awareness می‌تواند قدم‌ها و فاصله دشمنان را برجسته کند، Sixth Sense افکت‌های صوتی و تصویری مخصوصی برای نابینایان و البته ناشنوایان ایجاد می‌کند و پرک Tracker به افراد کم‌بینا کمک می‌کند.

بازیکن نابینا WWII

قابلیت جدید Alexa که به‌تازگی به بازی اضافه شده، به بازیکنان کمک می‌کند به‌کمک دستیار صوتی الکسا شرکت آمازون دستورات صوتی صادر و دریافت کنند. این ویژگی به TJ کمک می‌کند بدون احتیاج به دیدن بازی، اطلاعات بیشتری از آن دستگیرش شود. الکسا می‌تواند وضعیت آنلاین بودن دوستان، راهنمایی‌های گیم‌پلی، پیشرفت در بازی و وضعیت آمار‌ها را برای بازیکن بخواند.

TJ در جواب این سوال که اکتیویژن چگونه می‌تواند این بازی را برای تجربه بهتر معلولین بهبود بخشد ایده‌های جالبی مطرح کرد. وی می‌گوید اولین چیزی که به ذهنش می‌رسد، نوعی افکت صوتی مخصوص برای اهداف مختلف حالت‌های بخش چندنفره بازی است. اگر پرچم‌های بخش Demolition، تگ‌های تأیید کشته شدن حریف، پرچم‌های Capture the Flag و مکان بمب‌های Demolition و Search & Destroy افکت صوتی ثابتی داشته باشند، بازیکنانی که از نظر بینایی دچار مشکل هستند می‌توانند راحت‌تر این اهداف را دنبال کنند.

وی همچنین می‌گوید اگر یک ویژگی مخصوص در بازی وجود داشته باشد که بتواند تمامی متن‌های ظاهرشده در تصویر را برای بازیکن نابینا بخواند، عالی خواهد شد. در حال حاضر برای این منظور نابینایان بایستی از یک راهنمای بینا برای خواندن متن‌ها استفاده کنند. TJ استودیو Treyarch را به‌خاطر کیفیت صوتی فوق العاده بسته الحاقی Zombie Chronicles تحسین می‌کند. او امیدوار است که از همین موتور برای ساخت بخش‌های زامبی بعدی استفاده شود.

TJ درباره هدفش در بازی WWII می‌گوید که مایل است تیر‌های آخر را شلیک کرده و به آمار ۱۰۰۰۰ کشته در این بازی برسد؛ کاری که تاکنون هیچ فرد نابینایی موفق به انجامش نشده است. وی همچنین امیدوار است اولین نابینایی باشد که به سطح Master Prestige در WWII می‌رسد. وی هنگامی که Call of Duty بازی نمی‌کند، از انجام بازی Diablo III لذت می‌برد. عنوانی که به گفته TJ، بسیار برای افراد نابینا مناسب است.

منبع Kotaku

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.