Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

فرمول ندای وظیفه در Black Ops 4 برای بهتر شدن تغییر کرده است

0

استودیو Treyarch قصد دارد فرمول ندای وظیفه در Black Ops 4 را تغییر دهد تا شاید شاهد بازی متفاوتی از این مجموعه باشیم. با گیم‌نیوز همراه باشید.

ندای وظیفه از خاکستر‌های جنگ جهانی دوم برگشته و این بار با آینده مجموعه Black Ops سراغمان می‌آید. از چندین قسمت گذشته این مجموعه و مشخصاً قسمت Modern Warfare 2، طرفداران اعتراض داشته‌اند که تمرکز مجموعه از روی بخش داستانی که مدت‌های زیادی نقطه قوت و شاخصه ندای وظیفه بود برداشته و روی بخش چندنفره گذاشته شده است. حال Black Ops 4 این موضوع را کاملاً رسمی کرده و با عدم برخورداری از بخش کمپین، تمام تمرکز خود را روی تجربه چندنفره گذاشته است.

با وجود آن که اعلام شده حالت بتل رویال نیز در بازی وجود خواهد داشت، این بخش چندنفره رقابتی است که قرار است وزنه Black Ops 4 باشد و صحت این موضوع را می‌توان در بتای بازی که این هفته فقط برای کنسول پلی‌استیشن 4 برگزار خواهد شد محک زد (پلتفرم‌های دیگر از هفته آینده آغاز می‌شوند). نکته اصلی در رابطه با این بازی اینجاست که Treyarch قرار است پس از ۱۱ سال از زمان انتشار نسخه MW، به ریشه اتمسفر بخش چندنفره این مجموعه بازگردد. نتیجه چیست؟ در بتا قطعاً بازی کندتر و جذاب‌تری نسبت به هر ندای وظیفه دیگری خواهید دید.

نسخه Black Ops 3 با سرعت جنبش سرسام‌آورش شناخته می‌شد. از دیوار‌های بلند و کوتاه تا میان زمین و آسمان و سر خوردن از این سو به آن سو، بازیکنان به امید کسب یک هدشات چنان با سرعت وحشتناکی جنبش داشتند که گویا بازی هیچوقت متوقف نمی‌شد. تصمیم برای ساخت چنین اتمسفری از جانب Treyarch بسیار جسورانه بود اما هیچگاه احساس نشد که مناسب است. از زمان MW که این مجموعه، ترکیبی دلنیشین از اکشن سرعتی شوتر‌های آرکید به‌همراه تاکتیک‌های دقیق عناوین شبیه‌ساز جنگ ارائه می‌داد، Black Ops 3 تصمیم گرفت بار سرعتی قضیه را سنگین‌تر کند اما تعادل را در این میان از دست داد.

حال تیم Treyarch تصمیم گرفته سرعت همه چیز را کم کند. آنها در همان نمایش معرفی بازی در ماه مه تأکید داشتند که در BO4، صددرصد پاها روی زمین هستند! این بازی جدید قرار است میراث نسخه پیشین خود را قربانی کند تا بار دیگر به تعادلی که حس بسیار بهتری منتقل می‌کند بازگردد. بازیکنان دیگر سرعت کمتری خواهند داشت، ارتفاع پرش آنها کمتر است و ظاهراً قرار است میزان سلامتی بسیار بیشتری نسبت به بازی‌های قبلی داشته باشند. این بازی هنوز یک ندای وظیفه است با آن گان‌پلی ناگهانی و «از دست دادن فرصت در صورت پلک زدن»؛ اما در BO4 این تصمیم‌گیری شماست که اهمیت دارد نه واکنش‌هایتان.

سازندگان برای رسیدن به هدف تعیین‌شده باید از ابزار درست استفاده می‌کردند و در اینجا این ابزار، سیستم سلامتی جدید بازی است. به‌جای سیستم قدیمی که در تمامی نسخه‌های پیشن حاضر بوده و سلامتی بازیکنان پس از مدتی خودبه‌خود به حالت اولیه برمی‌گشت، BO4 بازیکنان را الزام می‌کند که هر بار برای پر کردن جان خود از یک سرنگ استفاده کنند که بلافاصله سلامتی را برمی‌گرداند. با اینکه در نگاه اول این سیستم اسباب زحمت به‌نظر می‌رسد، اما وجود آن به این معناست که بسیار سریع‌تر می‌توانید جان خود را پر کنید، اما برای انجام این کار باید تصمیم بگیرید. این ویژگی همچنین نوعی حس کنترل را منتقل می‌کند که تاکنون در هیچ قسمتی از ندای وظیفه وجود نداشته است.

Call of Duty: Black Ops 4 بخش تک نفره‌ داستانی

با وجود این سیستم، همه چیز ناگهان تبدیل به یک انتخاب می‌شود؛ آیا می‌خواهید سلامتی خود را بازگردانید یا خشاب را تعویض می‌کنید در حالی که می‌دانید به‌زودی سروکله یک دشمن پیدا خواهد شد؟ مبارزه با دقت بیشتر چون تصمیم گرفته‌اید تعویض خشاب انجام ندهید یا ریسک کمتر چون جانتان را احیا نکرده‌اید؟ همین نکته بخش کلیدی از Black Ops 4 است و نوع بسیار متفاوتی از سرعت را رقم می‌زند. به‌جای آنکه دیوانه‌وار به این طرف و آن طرف جهش کنید، باید برای هر حرکت بعدی خود خوب فکر کنید. هر مبارزه ملغمه‌ای از تصمیمات حیاتی است.

با وجود این که Call of Duty: Black Ops 4 هنوز در مرحله بتا قرار دارد و تاریخ عرضه رسمی آن ۲۰ مهرماه است، از حالا می‌توان به آن به چشم قدمی بزرگ رو به جلو برای مجموعه ندای وظیفه نگاه کرد که قریب به یک دهه در حال درجا زدن بوده است. با آرام کردن بازی و مجبور کردن بازیکن به تمرکز روی هر نبرد، Treyarch عنوانی ساخته که به‌نظر نو و جذاب می‌آید و در عین حال چیزهایی که انتظار داریم به‌عنوان یک ندای وظیفه در خود داشته باشد را حفظ می‌کند.

منبع Polygon

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.