Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

بیست و یک چیزی که امروز درباره بازی Fallout 76 می‌دانیم

0

کواک‌کان 2018 فقط محلی برای جمع شدن طرفداران بازی Quake و اعلام اخبار مهم در مورد این بازی نبود، بلکه فرصت خوبی به بتسدا داد تا اطلاعات بیشتری از بازی‌های خود به ما دهد. یکی از این بازی‌ها که پیش از E3 2018 هم معرفی شده بود، فال‌اوت 76 است که حالا به لطف پنل این بازی در کواک‌کان اطلاعات بیشتری در مورد آن داریم. چیزهایی که امروز درباره بازی Fallout 76 می‌دانیم را در ادامه خواهید خواند.

«کریس مایر» مدیر تولید این بازی، «جف گاردینر» مدیر پروژه و «تاد هاوارد» کارگردان بازی در این پنل حضور داشتند و هر کدام از آن‌ها صحبت‌هایی در مورد بازی کردند که به اطلاعات جدید از آن منجر شد. این پنل اطلاعات بسیار زیادی به ما داد به همین خاطر در مطلب دیگری، همه‌ی چیزهایی که تا کنون از این بازی می‌دانیم را نیز مرور خواهیم کرد.

اما احتمالا شما هم مشتاق هستید که بدون مقدمه‌ی بیشتر به سراغ اصل موضوع برویم؛

بیست و یک چیزی که امروز درباره بازی Fallout 76 می‌دانیم

  • با هر بار که سطح شما در بازی ارتقا پیدا می‌کند یک امتیاز S.P.E.C.I.A.L. دریافت می‌کنید که می‌تواند به یک پِرک مشخص منجر شود. اگر به نظر شما این ساختار گیج‌کننده است، با ما هم‌نظرید، برای همین باید ویدئوی معرفی این امکان را تماشا کنید.
  • زمانی که پرک‌های خود را انتخاب و معین کردید، می‌توانید آن‌ها را با هم تعویض کنید. یعنی در مواقع لزوم یکی را جایگزین دیگری کنید. به عنوان مثال، اگر در یک مبارزه‌ی PVP با دوستان، نیاز به پرک صدمه‌ی بیشتر دارید آن را انتخاب می‌کنید و اگر در محیط به دنبال آیتم‌های ضروری هستید، به پرک افزایش ظرفیت کوله پشتی نیاز پیدا خواهید کرد.
  • بالاترین سطح بازی برای گرفتن امتیازهای S.P.E.C.I.A.L. سطح 50 است اما بعد از آن هم می‌توانید برای استفاده از پرک‌ها به امتیازگیری ادامه دهید.
  • شما به هر حال در بازی در معرض جهش رادیواکتیو قرار می‌گیرید و ظاهرا نمی‌توانید کاری کنید. در یکی از سناریوهایی که در پنل روایت شد، شخصیت بازی با یک جهش به نام «بمب پرنده» روبرو شد که ارتفاع پرش او را افزایش و قدرت او را کاهش داده بود.
  • بازی یک حالت عکس‌برداری دارد که می‌توانید از آن در کنار دوستان، دشمنان و هر کسی در این میان استفاده کنید.
  • مبارزه‌ی مستقیم با افراد در بازی در هر زمان ممکن است. شما در راه به یک نفر برخورد می‌کنید و برای آغاز مبارزه یک تیر به سمت او شلیک می‌کنید که صدمه‌ی بسیار کمی وارد می‌کند. مثل زمانی که در کافه به صورت یک نفر سیلی می‌زنید و دعوا را شروع می‌کنید. اگر آن فرد طالب مبارزه باشد به سمت شما تیراندازی می‌کند. از این‌جا به بعد اسلحه‌ها کامل صدمه می‌زنند. در صورت پیروزی، چند واحد پول (کَپ) دریافت می‌کنید و چند امتیاز تجربه که به سطح شما بستگی دارد.
  • اگر بازیکنی که درخواست مبارزه شما را نپذیرفته باشد را بکشید، به یک «قاتل تحت تعقیب» تبدیل می‌شوید. در این صورت خبری از پول و امتیاز هم نیست.
  • بازی‌کنندگان دیگر می‌توانند برای یافتن و کشتن قاتلین تحت تعقیب تلاش کنند. موقعیت آن‌ها در نقشه نشان داده می‌شود. این امکان به نوعی عامل بازدارنده برای بر هم زدن تعادل و نظم بازی است.
  • مبارزات PVP تا رسیدن به سطح 5 آغاز نمی‌شوند.
  • می‌توانید به طور کلی دیگران را نادیده بگیرید، یا اگر نمی‌خواهید به طور کلی به دام PVP بیفتید، می‌توانید برچسب پاسیفیست روی خود بگذارید و در امان باشید.
  • امتیازهای مبارزه‌ی رو در رو متعادل‌سازی می‌شوند. همان‌طور که کارگردان بازی گفته، بازی‌کنندگان با سطح پایین هم می‌توانند با بازی‌کنندگان با سطح بالا مبارزه کنند، به شرطی که یک زره قوی داشته باشند. و در این صورت هم به هر حال کار سختی در پیش دارند و برتری با سطح بالا خواهد بود.
  • وقتی که کشته شوید، همه‌ی پول و تجهیزاتِ مورد استفاده‌ی خود را نگه خواهید داشت و فقط Junkها را از دست می‌دهید. موادی که برای ساخت و ساز و به‌روزرسانی استفاده می‌شوند. بعد از مرگ، یک سوال اساسی وجود دارد: آیا ارزش دارد که به دنبال آن‌چه از دست داده‌اید بروید؟
  • وقتی که در بازی بمیرید، می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای نزدیک محل مرگ خود یا در Vault 76 به دنیا بازگردید. اما اگر بخواهید در مکان‌های دیگری بازگردید باید هزینه‌ی آن را بپردازید که نرخ آن هر چه از محل مرگ خود دورتر می‌شوید افزایش پیدا می‌کند.
  • وقتی که انفجار هسته‌ای رخ دهد، کمپ‌ها نابود می‌شوند و سطح دشمنان بالا می‌رود و نقشه نیز تغییر خواهد کرد.
  • البته نباید نگران باشید، چرا که کمپ‌ها به سیستم «بلو پرینت» مجهز هستند و زمانی که یک ساختمان را می‌سازید می‌توانید نقشه‌ی ساخت آن را ذخیره کنید و هر جا که خواستید آن را بازسازی کنید. بنابراین اگر در یک انفجار اتمی سازه‌ی مورد علاقه‌ی شما از بین رفت، می‌توانید آن را به شرط داشتن بلوپرینت بازسازی کنید.
  • سیستم بلوپرینت همچنین به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی کمپ خود را تغییر دهید یا جابجا کنید و به مکان دیگری در نقشه ببرید.
  • شما می‌توانید در بازی ساز موسیقی بسازید.
  • امکان گفتگوی صوتی با هم‌تیمی‌های شما وجود دارد. به علاوه گفتگوی صوتی عمومی منطقه‌ای نیز در بازی فعال است که می‌توانید در صورت لزوم صدای آن را قطع کنید.
  • Inon Zur آهنگ‌های این بازی را می‌سازد. تعداد ترک‌های رادیویی در این بازی از همه‌ی عناوین گذشته‌ی فال‌اوت بیشتر است.
  • سیستم VATS همچنان در بازی وجود دارد اما به صورت همزمان (real-time) عمل می‌کند، و شما بدون داشتن پرک مورد نیاز نمی‌توانید به بخش‌هایی از بدن صدمه بزنید. عملکرد این بخش هنوز کاملا مشخص نیست.
  • علاوه بر سرورهای خصوصی، در بازی ماد هم خواهد بود. هاوارد گفته است که اگر چه به خاطر طبیعت آنلاین بازی، اضافه کردن مادها به آن کار دشواری خواهد بود، آن‌ها مطمئنا برای حل این مشکل همه‌ی تلاش خود را می‌کنند.

و این همه‌ی اطلاعاتی بود که حالا می‌توانیم بگوییم علاوه بر آن‌چه در E3 امسال از بازی فهمیدیم در مورد آن می‌دانیم. درباره بازی Fallout 76 باید گفت که یک بازی بزرگ و پرجزئیات است و فهمیدن همه‌ی رموز آن کار ساده‌ای نیست.

منتظر اطلاعات بیشتر می‌مانیم.

با گیم‌نیوز همراه باشید.

منبع kotaku

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.