Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۹ راهنمایی مهم بازی Dead Cells که می‌بایست پیش از شروع آن بدانید

9

بازی Dead Cells هم‌اکنون در دسترس است و اگر این بازی را تجربه کرده باشید می‌دانید که تا چه اندازه می‌تواند دشوار و چالش‌برانگیز باشد. المان‌های تصادفی این بازی می‌توانند تنش هر مرحله از آن را بسیار زیاد کنند و از طرف دیگر نیز ارتقاء‌‌های دائمی هم در دراز مدت بر فشاری که روی شما وجود دارد خواهند افزود. فرقی ندارد که این بازی را به تازگی شروع کرده باشید یا نه، به هرجهت برای ادامه‌ی کار ممکن است با مشکل مواجه شده باشید. خوشبختانه ما در این مطلب سعی کرده‌ایم که مشکلات مختلف در این زمینه را پوشش دهیم.

در این مطلب که به آموزش بازی Dead Cells اختصاص دارد، ما بهترین راهنمایی‌هایی را برای شما فراهم کرده‌ایم که دانستنشان پیش از شروع بازی می‌تواند شما را چندین مرحله از دیگر بازیکنان جلوتر بیاندازد. البته از آن‌جایی که لذت اکتشاف در بازی Dead Cells یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی است، در این مطلب نکته و راز بزرگی را راجع به این بازی لو نخواهیم داد. با گیم‌نیوز همراه باشید.

 

 

عجله نداشته باشید

شاید حس کنید که لازم است به سرعت از مراحل عبور کنید -حتی برای این کار یک مشوق نیز وجود دارد که در ادامه بیش‌تر به آن خواهیم پرداخت- اما بدانید که اگر به‌دقت در این بازی به کندوکاو بپرازید خواهید دید که زمانی که در بازی سپری می‌کنید برایتان ارزشمندتر می‌گردد. اطمینان حاصل کنید که در هر کدام از مراحل، تمامی اسکرول‌‌های قدرت را جمع‌آوری کرده‌اید، چرا که این‌ کار باعث می‌شود تا میزان جان، قدرت ضربات و مزیت‌های جهشی شما به حداکثر میزان ممکن برسد. پیدا کردن بلوپرینت‌ها، مناطق مخفی و دشمنان قدرتمند می‌تواند به شما در پروسه‌ی پیشرفتتان کمک کند و مراحل جدیدی را پیش روی شما قرار دهد.

 

بیش از حد سلاح آزاد نکنید

با جمع‌آوری بلوپرینت‌ها می‌توانید از سلول‌ها برای آزاد کردن سلاح‌ها، توانایی‌ها و جهش‌های مختلف استفاده کنید. زمانی که یک اسلحه یا یک توانایی را آزاد می‌کنید، آیتمی که آزاد کرده‌اید وارد لیستی از آیتم‌هایی می‌شود که ممکن است در مرحله پیدا کنید. اگر سلاح‌های خیلی زیادی را آزاد کنید (مخصوصا سلاح‌های سطح پایینی که علاقه‌ای به استفاده از آن‌ها ندارید)، ممکن است برای به دست آوردن موارد موردعلاقه‌ی خود با مشکل مواجه شوید. یکی از کار‌هایی که می‌توانید با خیال راحت انجام دهید این است که از سلول‌های خود برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی ارتقاء‌های دائمی مانند Health Flask و یا جهش‌ها استفاده کنید، چون که جهش‌ها تصادفی نیستند. هرکاری که می‌کنید، Spartan Sandals را آزاد نکنید.

 

همیشه غلت بزنید

در بازی Dead Cells حملات دشمنان بسیار آسیب‌زننده هستند، اما با این وجود هرکدام از دشمنان پیش از حمله کردن، نشانه‌ای به شما می‌دهند. برای مثال زامبی‌ها پیش از پرتاب کردن خود به سمت شما خرناس می‌کشند و کمان‌دار‌های آندد پیش از پرتاب کردن تیر، کمانشان را به سمت خودشان می‌کشند. شما باید بدانید که چه زمانی غلت بزنی و تا می‌توانید این کار را انجام دهید. بدین روش شما از آسیب‌های زیادی جلوگیری خواهید کرد؛ مخصوصا اگر که از سپر استفاده نمی‌کنید.

 

درها را نابود کرده و محکم فرود بیایید

شاید این کار پرسروصدا به نظر برسد، اما اگر به جای باز کردن درهای موجود در بازی به صورت عادی، آن‌ها را نابود کنید، می‌بینید که مزایایی هم برای شما دارد. اگر برای عبور از در‌ها با غلت زدن از آن‌ها رد شوید و یا با سلاحتان آن را تخریب کنید، درصورتی که دشمنان آن‌سوی در به اندازه‌ی کافی نزدیک باشند، آسب خواهند دید. همچنین اگر هنگام پرش، محکم فرود بیایید می‌توانید دشمنانتان را گیج کرده و به آن‌ها آسیب وارد کنید. برای این کار تنها کافی است که دومرتبه دکمه‌ی پرش را فشار دهید. با این کار می‌توانید از گیج شدن خودتان –که در مواقع سقوط از ارتفاع زیاد رخ می‌دهد- هم جلوگیری کنید. فقط حواستان باشد که خودتان را به سیخ نکشید!

 

رد کردن مراحل با سرعت، اتاق‌های تازه‌ی را باز می‌کند

با این که در کل بهتر است که در بازی Dead Cells صبور و محتاط باشید، اگر آن‌قدری اعتمادبه‌نفس داشته باشید که بتوانید به‌سرعت بازی کنید هم مزیت‌هایی برای شما درنظر گرفته شده است. در ابتدای هرکدام از مناطق بعد از منطقه‌ی اول، با درهایی مواجه می‌شوید که شبیه به ساعت‌ شنی هستند. اگر با فاصله‌ی زمانی مشخصی (در کمتر از دو دقیقه به در اول، در کمتر از هشت دقیقه به در دوم و …) به این درها برسید، به اتاقی دسترسی پیدا می‌کنید که پر از مواردی مانند سلول‌ها و طلا و دیگر موارد است. اگر در بازی شانستان گفته است و آیتم‌های مناسبی به دست آورده‌اید و می‌توانید با خیال راحت از بقیه‌ی مرحله صرف‌نظر کنید، می‌‌توانید از این روش برای به دست آوردن سلول‌ها برای ارتقاء‌هایتان استفاده کنید.

 

با شکست دادن الیت‌های مخصوص، Rune به دست بیاورید

در جریان بازی Dead Cells شما با دشمنان‌های الیت قدرتمندی مواجه خواهید شد. در بیشتر مواقع با کشتن این الیت‌ها می‌توانید جواهری با بونس‌های ویژه به دست بیاورید. ممکن است به جایی برسید که یک اتاق کامل به یک الیت اختصاص داشته باشد و با شروع نبرد، آن‌جا گیر بیافتید. اگر این الیت را شکست بدهید، یک Rune دریافت خواهید کرد. با دریافت این Rune یک توانایی برای شما آزاد خواهد شد که از به شما اجازه می‌دهد به مناطق جدیدی دسترسی داشته باشید.

 

بیلد‌های تاکتیکی فوق‌العاده هستند

در ابتدای بازی، شما هر مرحله را با یک شمشیر آغاز می‌کنید. با ارتقاء‌های مختلف می‌توانید این مسئله را تغییر بدهید، اما می‌بایست توجه داشته باشید که شمشیر برای ادامه‌ی بازی ضروری نیست. شما می‌توانید با بیلد‌هایی که از دو سلاح دوربرد، یا یک سلاح دوربرد به همراه یک سپر نیز استفاده کنید و بسیار موفق هم باشید. شما با این کار می‌توانید از یکی از کمبو‌های موردعلاقه‌ی ما نیز استفاده کنید. طرز کار بدین شکل است که با Wolf Trap دشمنان را در تله بیاندازید و سپس با استفاده از Sinew Slicer به آن‌ها آسیب بزنید و با حمله کردن به آن‌ها از فاصله‌ی دور، دخلشان را بیاورید. این تکنیک برای مبارزات با باس‌ها نیز کارآمد خواهد بود.

 

سپرها را دست‌کم نگیرید

با این که شاید دوست داشته باشید آسیب زیادی وارد کنید، سپر‌ها می‌توانند بسیار مفید واقع شوند. حتی اگر دوست نداشته باشید که از سپر برای دفع ضربات دشمن استفاده کنید، آن‌ها میزانی از آسیب حملات را کاهش می‌دهند. سپرها همچنین باعث می‌شوند که مختصرا پس از ضربه خوردن، آسیب‌ناپذیر بشوید. از آن‌جایی که دفع حملات به صورت خودکار صورت نمی‌گیرد، کسب مهارت آن مقداری دشوارتر است. با این حال باز هم می‌تواند بسیار به کمک شما بیایند و با استفاده‌ی درست از آن‌ها می‌توانید بمب‌ها را به سمت دشمنان برگردانید و حتی برخی از سپر‌ها می‌توانند با هر دفع، دشمنان را گیج‌ کنند یا به آن‌ها آسیب برسانند.

 

نهایت استفاده را از ریفورج کردن ببرید

پس از این که برای اولین بار Concierge را شکست بدهید، توانایی ریفورج کردن سلاح‌ها در میان مناطق را به دست خواهید آورد. این توانایی شما را قادر می‌کند تا سلاح‌ها را ارتقاء داده و تاثیر‌های آن‌ها را تغییر بدهید. این قابلیت برای سلاح‌های قدرتمند‌تر بسیار کارآمد می‌شود. برای مثال ممکن است شما سلاحی داشته باشید که DPS بالایی دارد و زمانی که از آن استفاده می‌کنید، به دشمن آسیب می‌رساند. با ریفورج کردن این سلاح می‌توانید بدون کنار گذاشتن سلاح مورد نظر، این ویژگی را تغییر داده و مورد بهتری را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از این قابلیت برای هماهنگ کردن اثرات آیتم‌های خود نیز استفاده کنید. برای مثال اگر Ice Bow دارید می‌توانید آیتم‌های دیگر خود را به‌گونه‌ای ریفورج کنید که آسیب بیشتری به دشمنان یخ‌زده وارد کنند.

منبع Gamespot
9 نظر برای این مطلب
  1. دانیال می‌گوید

    اولین باس فایت که باهاش میجنگی

  2. یه دوست با معرفت می‌گوید

    سلام من اومدم یه پاسخ برای اون دوستی که نمی دونه باید چجوری پنج تا سلول شاه بگیره باید در جواب بگم… وقتی که غول رو می کشی در واقع سطح اسون رو تموم کردی و می تونی یه درجه سخت تر انتخاب کنی که میشه انتخاب همون سلول شاه برای انتخابشم باید اول شروع هر بازی که تو زندان وارد بدن مرده میشی اونجا زیر نمایشگاه تمام سلاح هایی رو که ازاد کردی یه لوله هست که وقتی دکمه استفاده رو می زنی انتخاب درجه سختی میاد… چپ و راست می کنی یه سلول شاه میفته تو لوله بعد اینکه تایید کنی بازیت یه درجه سخت تر میشه که باید دوباره تا همون غول اخر که میره بالا می کوبه زمین سنگ از زمین میاد بالا بری بکشیش… بعد قابلیت انتخاب درجه دوم سخت یا همون سلول شاه دو ازاد میشه که باید دو تا سلول شاه بندازی تو اون لوله همین جوری تا سلول چهار پیش میری تا بعد چهار مین سختی کشتن غول اخر به جای یه سلول شاه دیگه یه نامه برات میفته که میگه باید ببینی اون غول مرده تو زندان چرا الان سر جاش نیست و خرابی ها برای چیه باید بری پیداش کنی بکشیش چیزی رو که داره ازش بگیری بعد فکر کنم می تونی به اخرین یعنی سلول شاه 5 هم دست پیدا کنی فقط قبل رسیدن به اون غول باید همه قابلیت های داخل بازی رو بگیری مثلا راه رفتم رو دیوار یا اون زمین هایی سختی که رو زمین یه حرف نوشته باید یه چیزی بگیری که باید کوبیدن به زمین اون زمین خرد میشه اسم اون قابلیت ها هم rune تواینترنت بزن نحوه به دست اوردن همشون هست بعد می تونی برسی به همون غولی که دیگه سر جاش نیست …فقط بگم اون لیوان اب رو دو دستی بگیر چون قراره خیلی سنگین بشه دیگه نمی تونی راحت بخوریش چون هر چی سلول شاه بیشتر بندازی تو اون لوله بازی سخت تر و حتی موجودات عجیب بیشتری میان تو بازی سراغت تا اشکت در اد امید وارم مثل من موفق باشی الان تو سلول پنجم گیر کردم

  3. علی می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    من مراحل رو رد میکنم جلو میرم ولی وقتی میمیرم بازی دوباره از اول شروع میشه آیا راهی است که بتوانیم از همونجا که مردیم ادامه بدیم؟؟؟

    1. سعید زعفرانی می‌گوید

      سبک خود بازیه.

  4. محسن می‌گوید

    سلام من محسن هستم من همه غول هارد مثل آب خودن میکشم ولی نمیدونم بعد از کشتن غول( که خیلی بزرگه و میره هوا و مشت میزنه زمین سنگ بیرون میاد باید چجوری درب رو باز کنم میگه به ۵ سلول شاه نیاز دارید باید چیکار کنم لطفا جواب بدید

  5. mohamad می‌گوید

    سلام.
    من تو بازی گیر کردم.لطفا کمکم کنید.
    1.از گیاه سبز چطور بالا میرود؟
    2.الیت هایی که بالای سرشان ستاره دارد چگونه زده میشوند؟

    1. فرید می‌گوید

      ببین بعد از اینکه یه مرحاه خاص انجام دادی یا یه باس کشتی یه سری توانایی می گیری اون هم بعدا باز میشه برات

  6. محمد می‌گوید

    سلام.
    من تو بازی گیر کردم.لطفا کمکم کنید.
    1.از گیاه سبز چطور بالا میرود؟
    2.الیت هایی که بالای سرشان ستاره دارد چگونه زده میشوند؟

    1. یوسف می‌گوید

      منظور از Concierge چیست؟

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.