Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

نگاهی به نمایش مایکروسافت در گیمزکام ۲۰۱۸ – ضعف محتوا، فقدان انحصاری!

0

امسال هم مانند سال‌های گذشته مایکروسافت حضوری پررنگی در گیمزکام داشت و با برگزاری یک کنفرانس، برنامه‌ی خودش را برای ادامه‌ی سال جاری اعلام کرد. اما این‌بار مایکروسافت بر خلاف حضورش در E3 2018 نتوانست انتظارات را برای هوادارنش در بعد محتوا برآورده کند. البته که مثل چند سال اخیر در رونمایی از عناوین انحصاری کاملا ضعف داشت. با هم مروری خواهیم داشت بر مهم‌ترین لحظات نمایش مایکروسافت در گیمزکام 2018. با گیم‌نیوز همراه باشید.

معرفی‌های طولانی و خسته‌کننده از سخت‌افزارهای جدید ایکس باکس وان، مشکل اصلی نمایش مایکروسافت در گیمزکام 2018 بود. درجریان این نمایش، چند طرح جدید برای دسته‌ی اکس‌باکس وان، درکنار یک باندل  Battlefield 5 برای ایکس‌ باکس وان ایکس معرفی شدند. اما جدا از بخش خسته‌کننده‌ی معرفی سخت‌افزارها، مصاحبه‌ها و نمایش‌های بازی‌ها هم بیشتر از این‌که مفید باشند، عذاب‌آور و تکراری بودند. بیشتر وقت اولیه‌ی نمایش برای مصاحبه با سازندگان پابجی در سئول گذاشته شد تا درمورد عرضه‌ی نسخه‌ی ۱.۰ بازی‌شان برای ایکس باکس وان صحبت بکنند!

نمایش نه‌چندان کوتاه بازی‌های State of Decay 2 و Sea of Thieves، مصاحبه‌ با سازندگان و اجرای بد مجری‌ها، از کسل‌کننده‌ترین بخش‌های این نمایش بود. بعد از انحصاری‌های ایکس‌باکس، حتی نمایش Fallout 76 که به‌سبک انیمیشن‌های Vault Tech ساخته‌ شده بود، با صبحت‌های تکراری Pete Hines درمورد ساخت‌ساز در بازی‌شان، به‌جمع خسته‌کننده‌های نمایش مایکروسافت پیوست. برای فال‌اوت ۷۶ هم مثل بتلفیلد 5، بعد از مصاحبه، یک باندل اختصاصی ایکس باکس وان ایکس معرفی شد.

اما جدا از نمایش‌های سخت‌افزارها و بازی‌های کسل‌کننده، اولین معرفی نسبتاً هیجان‌انگیز برای طرفداران این برند، معرفی پورت بازی Hunt: Showdown برای ایکس باکس وان بود. که نمایش این بازی هم مانند همه‌ی نمایش‌های این شوکیس، حاوی صحبت‌های اضافه و طولانی سازندگان بود. معرفی حضور Halo: Master Chief Collection در گیم‌پس از اول سپتامبر، از مهم‌ترین اخبار این مراسم بود. همچنین نمایش گیم‌پلی از بازی Shadow of The Tomb Raider، درمورد چالش‌ها و و مقبره‌های قابل کشف در بازی، از اتفاقات جذابی بود که حضور مایکروسافت را در گیمزکام مهم کرده بود. طرفداران بازی Forza: Horizon 4 هم با نمایش بازی‌ محبوبشان، اطلاعاتی بیشتری درمورد بخش‌های مختلف مانند PvP دریافت کردند.

اتفاق دیگری که ممکن است برای خیلی از طرفداران و گیمرهای PC جذاب باشد، همکاری آن‌ها برای عرضه‌ی چند عنوان انحصاری ایکس باکس برروی استیم است. بازی‌های Recore،  Disneyland Adventure، Rush، Super Lucky’s Tale و Zoo Tycoon قرار است به‌زودی برای استیم هم عرضه شوند.

Metro: Exodus هم بازی محبوب دیگری بود که حضورش در غرفه‌ی مایکروسافت، قربانی سیاستِ بد آن‌ها در اجرا و عرضه‌ی محتوا شد. یکی از سازندگان بازی درمورد سیستم مخفی‌کاری ، حین نمایش بخش‌های کوتاهی از گیم‌پلی بازی صحبت کرد.

به سیاق دیگر بازی‌های به نمایش درآمده در کنفرانس مایکروسافت، Life is Strange 2 نیز چیز جدیدی برای ارائه نداشت و دقیقا همان تریلری را دیدیم که قبلا از بازی به نمایش درآمده بود. البته خیز این بازی برای تغییر زمان، مکان و شخصیت‌های داستان و ورود به بعد تازه‌ای از روایت، یکی از نکات جذاب این نمایش بود که البته به هیچ عنوان در انحصار مایکروسافت قرار نگرفت. بازی Life is Strange 2 یک فصل کاملا جدید از این بازی است که داستان متفاوتی از دو برادر را تعریف می‌کند.

حضور کپ‌کام در این شوکیس، نه‌تنها به یک نمایش زیبا از گیم‌پلی حضور دانته ختم نشد، بلکه تاریخ انتشار بازی مورد انتظارشان را هم اعلام کردند. دویل می کرای ۵ برای عرضه در روز هشتم مارچ ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده. بنا به گفته‌ی یکی از سازندگان بازی در مصاحبه،  قرار است در دموی قابل بازی گیمزکام، یکی از باس‌فایت‌های بازی حضور داشته باشد و تریلر کوتاهی از همین باس‌فایت هم با صحبت سازندگان پخش شد. اطلاعات بیشتری از این بازی در توکیو گیم‌شو ۲۰۱۸ معرفی می‌شود.

اما بدون‌شک، جذاب‌ترین تریلر از نظر بصری، بازی زیبای Sable بود که پیش‌تر در کنفرانس E3 2018 مایکروسافت از آن رونمایی شده بود. به‌قول مجری لوس مراسم، Sable برای طرفداران انیمه‌های Studio Ghibli می‌تواند از جذاب‌ترین بازی‌ها باشد. درادامه یکی از سازندگان بازی، درمورد آرت‌استایل خاص بازی صحبت کرد؛ منابع الهام آن‌ها برای آرت‌استایل بازی‌شان، علاوه‌بر آثار استودیو جیبلی، انیمه‌ها و کمیک‌های مختلفی مثل آکیرا است. درکنار مصاحبه، بخش‌هایی از گیم‌پلی بازی هم به نمایش درآمد که درکنار نمایش کوتاه Ori and the Will of the Wisps، زیبا‌ترین لحظات گیمزکام ۲۰۱۸ را رقم زد.

و در آخر، پشت‌صحنه‌هایی که از ساخت Halo پخش شد، مارا یاد یکی از غایبین بزرگ این رویداد، Halo: Infinite انداخت که انتظار داشتیم بعد از تیزر معرفی کوتاهش در E3، معرفی کاملی را در گیمزکام شاهد باشیم.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.