Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

پیش از Sekiro کدام را بازی کنیم – دارک سولز یا بلادبورن؟ مسئله این است!

0

در روزهای اخیر بدون شک اگر یک بازی بیش از همه در کانون توجهات قرار گرفته باشد، آن بازی چیزی نیست جز Sekiro بازی جدید استودیوی سازنده‌ی دارک سولز. سکیرو که یک عنوان سولزلایک دیگر اما در عین حال به شدت متفاوت است، توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند. در حالی که تریلر و گیم‌پلی جدیدی از این بازی در گیمزکام 2018 منتشر شد، تحلیل‌های بسیاری در مورد آن خوانده‌ایم و می‌توان گفت که این بازی آن‌قدر مهم و جذاب هست که بشود بیش از این‌ها در مورد آن خواند و نوشت. یکی از سوالاتی که در همین زمینه به ذهن متبادر می‌شود، این است که پیش از Sekiro کدام را بازی کنیم. دارک سولز یا بلادبورن؟ مسئله این است!

[آن‌چه در ادامه می‌خوانید ترجمه‌ای است از مطلبی با همین مضمون از سایت کوتاکو. سعی شده در ارائه‌ی این ترجمه نگاه نویسنده و مصاحبه‌کننده‌ی اصلی حفظ شود.]

بعد از بازی کردن Death’s Gambit، نقش‌آفرینی اکشن دو بعدی که با الهام از سری دارک سولز ساخته شده، بسیار کنجکاو هستم تا یک بازی در در سبک سولزلایک را تجربه کنم.

در گذشته، بازی‌های مثل بلادبورن و دارک مرا تا سر حد جنون آزار می‌دادند، و سعی می‌کردم به هر بهانه‌ای از بازی کردنشان دوری کنم. اما من از آن زمان بزرگ‌تر و عاقل‌تر شده‌ام. تجربه‌ی Death’s Gambit مثل این است که یک موسیقی زیبا پیدا کنید، و بعداً متوجه بشوید که این آهنگ فقط یک کاور از گروهی دیگر است؛ اما الان می‌خواهم به عقب برگردم و کشف کنم که چه چیزی نسخه‌های اصلی را تا این حد بزرگ کرده.

به همین خاطر این هفته در برنامه‌ی Viewpoints با «هِتر الکساندرا» (Heather Alexandra) از کوتاکو و «تام کَسوِل» (Tom Caswell) از گیزمودو هم‌صحبت شدم برای مطرح کردن سوال: اگر قرار باشد یک بازی سولزلایک را تجربه کنم، کدام باید باشد؟ هتر دارک سولز را انتخاب می‌کند، درحالی که تام فکر می‌کند بهتر است همه‌ی آن‌ها را رد کنم و مستقیماً سراغ بلادبورن بروم.

هتر: اگر می‌خواهی فقط یکی از اون‌ها رو بازی کنی و می‌خواهی بفهمی که دارک سولز در واقع از چه قرار است، باید دارک سولز رو بازی کنی احمق! چی‌کار داری می‌کنی؟  اما اگه این ژانر رو از بعد از دارک سولز پیگیری کردی و چند تا بازی انجام دادی، به‌نظرم مهمه که برگردی به اصلش تا بتونی بفهمی بقیه‌ بازی‌ها چه تغییراتی کردن. می‌تونی ببینی که تو Death’s Gambit چجوری سیستم «سلامتی»‌بازی رو به یه روش دیگه پیاده‌سازی کردن، ولی نمی‌تونی این تغییرات رو درک کنی تا وقتی که نسخه‌ی اصلیش رو ندیده باشی. تاریخ رو بشناس لعنتی!

تام: فکر می‌کنم دارک سولز هنوز هم بازی خوبیه. از اون چیزی که سولزلایک می‌نامیم دور شده. بلادبورن اما یه راه متفاوته که می‌تونی تجربه کنی. بزرگ‌ترین چیزی که تغییر کرده سرعت بازیه. این بازی خیلی سریع‌تر از دارک سولزه و می‌تونی تاثیرش رو وقتی ببینی که دارک سولز ۳ رو ساختن، به‌نظر می‌رسه اونا با خودشون گفتن: «اوه، باید این احساس فست-پیسد بودن بلادبورن رو ازش قرض بگیریم.»

من دیمنز سولز رو هم وقتی که عرضه شد بازی کردم، و از دیمنز سولز به دارک سولز، و از دارک سولز به دارک سولز ۲، تلاش کردم و تلاش کردم. به‌نظرم اونا یه چیزی دارن که دائم داره می‌گه «منو بازی کن»، اما زیاد مجازاتت می‌کنن. بلادبورن یه مکانیک باحال داره که وقتی دشمن بهت ضربه می‌زنه، اگه به‌سرعت واکنش نشون بدی می‌تونی مقداری از جونی که از دست دادی رو پس بگیری، و این باعث می‌شه کمتر احساس کنی که داری مجازات می‌شی؛ احساس می‌کردم دارم انگیزه می‌گیرم که بازم به حرکتم ادامه بدم. این بهم یاد داد که چجوری وقتی برگردم عقب و دارک سولز ۱ و ۲ رو بهتر بازی کنم.

پاول: از همین چیزهای کوچیکی که از Sekiro: Shadows Die Twice دیدیم، به‌نظر می‌رسه که بازی بهت انگیزه می‌ده تا یکم هجومی‌تر بازی کنی. من بیشتر مواقع تو مبارزات یه بازیکن حمله کننده هستم، و چیزهایی که راجب بلادبورن شنیدم بیشتر من رو جذب می‌کنه، چون Death’s Gambit خیلی شبیه چیزی است که در آن به‌خاطر این‌که کمی آفنسیوتر بازی می‌کنید پاداش می‌گیرید، و من عاشق این هستم.

هتر: من می‌گم یکی از چیزهایی که دارک سولز رو از بلادبورن بهتر می‌کند این واقعیته که دارک سولز به شما اجازه می‌دهد که تا حد زیادی، کرکترهای متفاوتی بسازید و استایل‌های مختلف بازی کردن رو تست کنید. فکر می‌کنم بلادبورن به‌شدت جذابه و من خیلی دوستش دارم. سرعت بازی به مرور از بازی به بازی درحال افزایشه.

نظر شما چیست؟ طرفدار دارک سولز هستید یا بلادبورن؟ به نظر شما باید پیش از Sekiro کدام را بازی کنیم؛ دارک سولز؟ بلادبورن؟ هر دو؟

منبع kotaku

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.