Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

حالت New Game Plus بازی خدای جنگ به یک بازی جدید می‌ماند

8

New Game Plus بازی خدای جنگ تغییرات بنیادین در آن ایجاد نمی‌کند، با این حال تجربه کاملاً متفاوتی را برای بازیکن رقم می‌زند. با گیم‌نیوز همراه باشید.

طرفداران بازی God of War با گذشت مدتی از انتشار بازی، به دنبال بهانه‌ای برای ادامه دادن انجام بازی بودند و با درخواست‌های فراوان از سونی برای اضافه کردن حالت نیو گیم پلاس به بازی، به این بهانه دست یافتند. آغاز بازی در این حالت، اجازه می‌دهد بازیکنان تمام مراحل را از ابتدا با آیتم‌ها و مهارت‌هایی که در دور اصلی انجام بازی کسب کرده‌اند طی کنند. علاوه بر امکان انجام مراحل بازی با تمامی سلاح‌ها، زره‌ها، حرکات جدید، پول و موارد ارتقا یافته، می‌توان حتی آپگرید‌های سلامتی و سیب‌های ایدون بیشتری نیز کسب کنید.

از دیگر امکاناتی که در این حالت گنجانده شده می‌توان به امکان اضافه کردن نسخه‌های قدرتمندتر از زره‌های موجود برای کرفت کردن است. همین نکته می‌تواند در ایجاد انگیزه در بازیکنان برای جمع‌آوری ست زره‌های ارتقا یافته‌ای همچون زره‌های Ancient، که در برابر حملات Elemental مقاومت بیشتری دارند، کمک می‌کند. علاوه بر این یک ست زره جدید نیز به بازی اضافه شده است که COD of War نام داشته و داستانش به یک شوخی از قسمت دوم مجموعه بازمی‌گردد.

نبرد در حالت نیو گیم پلاس

فارغ از این موارد، بازی همچنان همان چیزی است که پیشتر تجربه کرده بودید و البته که این نکته مثبتی است. اما آنچه که این تجربه را متفاوت می‌کند، لذت عجیبی است که طی کردن مراحل، خصوصاً مراحل اولیه بازی، با تمامی امکانات موجود به بازیکن منتقل می‌کند. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، سلاح‌ Blades of Chaos از ابتدای بازی در دسترس است و همین نکته کافی است تا دشمنان ابتدایی بازی را با لذت خاصی سلاخی کنید. حتی شاید در ادامه این فکر به ذهنتان خطور کند که درجه سختی را بالا ببرید!

این حجم از تفاوت صرفاً با در اختیار داشتن امکانات لازم از ابتدای بازی به هیچ وجه مورد انتظار نیست. با آغاز حالت New Game Plus بازی خدای جنگ، سطح دشمنان به‌صورت خودکار کمی افزایش می‌یابد تا ویژگی چالش‌برانگیز بودن بازی همچنان حفظ شود. در حالت عادی، بشدت باید میان حل معماهای دشوار بازی، دفاع از خود در برابر دشمنان و استفاده از قابلیت تیراندازی آترئوس تعادل ایجاد کنید؛ در حالت نیو گیم پلاس، از جنبه معمایی بازی کاسته می‌شود و موضوع دیگر این نیست که «چگونه زنده بمانم؟» بلکه مسئله این است که «چگونه از تمامی چیزهای فوق العاده‌ای که دارم نهایت استفاده را ببرم؟!».

حتی در لحظاتی اینگونه به نظر می‌رسد که بهتر است بازی اصلی هم به همین شکل باشد. حالت New Game Plus بازی خدای جنگ ملغمه‌ای از خشونت افراطی است، جایی که همه چیز را تحت کنترل دارید و می‌توانید تمام چیزهایی که روزی بشدت روی اعصابتان راه می‌رفت و تنفرتان را برمی‌انگیخت را به خاک و خون بکشید. خیلی از مکان‌های بازی که زمانی مجبور بودید نهایت احتیاط را در پیش بگیرید تا مبادا در جای نامناسب کور شده و از ناکجا آباد کشته شوید، به‌عنوان مثال آلفهایم، ، با وجود Blades of Chaos کاملاً حس متفاوتی می‌یابند. دیگر می‌توانید ریسک‌هایی را بپذیرید که در حالت عادی هرگز نمی‌کردید.

کرفت در حالت نیو گیم پلاس

New Game Plus بازی خدای جنگ بدون شک موجب می‌شود که بخواهید بازی را چندین بار دیگر تمام کنید. با انجام آن می‌فهمید که چرا بازی‌ها مکانیک‌های خود را به‌صورت تدریجی رو می‌کنند. اگر خدای جنگ را از همان ابتدا با زرادخانه‌ای مجهز آغاز می‌کردید، قطعاً اشباع می‌شدید. اکنون این توانایی که تبر خود را سوی کله یک غول پرتاب کنید و شمشیر‌های آتشین خود را ناگهان بیرون بیاورید تا صحنه را به خاک و خون بکشید، چیزی نیست که بتوان به‌سادگی از کنارش گذشت.

منبع Kotaku
8 نظر برای این مطلب
  1. ehsan می‌گوید

    سلام من بازی god of war 4 را اپدید کردم ولی
    new game plusبرای من اضافه نشد.

  2. ehsan می‌گوید

    سلام من بازی god of war 4 را اپدید کردم ولی حالت
    new game plus اضافه نشد .

  3. Ehsan می‌گوید

    سلام من بازی god of war 4 را اپدید کردم ولی حالت نیو گیم پلاس اضافه نشد.

  4. احسان می‌گوید

    سلام من بازی خدای جنگ 4 رو اپدید کردم ولی حالت نیو گیم پلاس اضافه نشد.

  5. sourosh می‌گوید

    اگر اپدیت کنم بدون متصل بودن به اینترنت فعال میشه یا حتما برای بازی کردن تو حالت new game plus باید به اینترنت متصل بود

    1. سعید زعفرانی می‌گوید

      نه دیگه بعد از آپدیت لازم نیست آنلاین باشید حتما. می‌تونید اتصال به اینترنت رو قطع کنید.

  6. sourosh می‌گوید

    سلام
    من بازیو تموم کردم ولی حالت new game plus فعال نشده
    اصلا چجوری باید پیداش کنم

    1. سعید زعفرانی می‌گوید

      بازی رو حتما آ‍‍‍پدیت کنید.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.