Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

تاریخ انتشار، آلتیمت تیم، موارد جدید و همه‌ی چیزهایی که باید از فیفا ۱۹ بدانید

0

چیز زیادی تا انتشار دمو و در نهایت نسخه اصلی فیفا ۱۹ نمانده است. با گیم‌نیوز همراه باشید تا نگاهی بر همه‌ی چیزهایی که باید از فیفا 19 بدانید داشته باشیم.

به رسم هر سال، نسخه جدیدی از شبیه‌ساز فوتبالی بسیار محبوب شرکت الکترونیک آرتز در پاییز، پس از انتشار یک دموی محدود، عرضه خواهد شد. قانون نانوشته‌ای در رابطه با مجموعه فیفا وجود دارد که می‌گوید نسخه‌های با شماره فرد، نسبت به سال‌های پیشین تغییرات عمده می‌کنند و اگر طبق این قائده پیش برویم، امسال با فیفا 19 باید چیز‌های کاملاً جدیدی را تجربه کنیم؛ نکته‌ای که با توجه به ویژگی‌های جدید معرفی شده از بازی تاکنون، به نظر درست می‌آید.

تاریخ انتشار نسخه اصلی و دمو

اول از همه سراغ تاریخ انتشار نسخه دمو و خود بازی می‌رویم. مطابق روندی که EA در چندی سال گذشته طی کرده، فیفا 19 نیز در آخر ماه سپتامبر عرضه خواهد شد. جمعه ششم مهر ماه باید منتظر این بازی باشیم. نسخه دموی بازی نیز که هر سال برای آزمایش و نمایش تغییرات بازی منتشر می‌شود،  پنجشنبه ۲۲ شهریور برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار گرفت.

تیم‌های بایرن مونیخ، یوونتوس، پاریس سن ژرمن، منچستر سیتی، منچستر یونایتد، بروسیا دورتموند، رئال مادرید، اتلتیکو مادرید و تاتنهام در دموی فیفا 19 قابل انتخاب هستند. طبیعتاً بخش Kick-Off یکی از موارد حاضر در دمو خواهد بود ضمن این‌که در دموی بازی بخش‌های The Journey و همچنین حالت چمپیونز لیگ قابل بازی هستند.

 

بخش‌های جدید و تغییرات گیم‌پلی

همه انتظار داشتیم که EA Sports بالأخره دست به کار شده و تحولات عمده‌ای را در بازی پدید بیاورد. خصوصاً با توجه به این نکته که رقیب سنتی فیفا یعنی PES، بشدت در حال تکاپو برای افزودن موارد جدید و نزدیک‌تر شدن هر چه بیشتر به سطح فیفا است. خوشبختانه موارد جدید بسیاری برای فیفا 19 در نظر گرفته شده که در ادامه به بررسی دقیق هر آنچه تاکنون از آنها می‌دانیم خواهیم پرداخت.

اگر بخواهیم کلی بگوییم، فیفا ۱۹ قرار است جنبه فان و سرگرمی خود را تا میزان قابل توجهی افزایش دهد. این امر نیز به لطف زیربخش‌های جدید و جذابی که به بخش Kick-Off اضافه شده و البته کسب لایسنس لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا توسط این مجموعه به‌دست خواهد آمد. EA Sports تلاش کرده تا جای ممکن از گنجینه ارزشمند لایسنس‌های یوفا نهایت استفاده را ببرد و به همین دلیل، فیفا 19 به‌کلی حال و هوای لیگ قهرمانان اروپا را دارد. اکنون در بخش Kick-Off می‌توانید بازی را در قالب فینال UCL و یا UEL انجام دهید که حس و حال برگزاری بازی و استادیوم را کاملاً مطابق فینال واقعی این تورنمنت‌ها خواهد کرد. انتخاب این بخش همچنین گزارشگران بازی را به درک ری و لی دیکسون تغییر می‌دهد. لازم به ذکر است که امکان انتخاب فینال تورنمنت‌های دیگر همچون جام اتحادیه انگلیس نیز وجود دارد.

تغییر و تحولات شگرف بخش Kick-Off فقط به این یک مورد خلاصه نمی‌شود. اکنون با قابلیت House Rules، می‌توان قوانین محدودکننده جالبی برای بازی‌ها تعیین کرد که تجربه آنها را بسیار جذاب‌تر می‌کند. House Rules درواقع متشکل از چندین حالت است. در حالت Survival، با ثمر رساندن هر گل از تعداد بازیکنان کاسته می‌شود و اولین تیمی که ۵ گل بزند برنده بازی است. حالت‌ Headers and Volleys فقط گل‌های بثمر رسیده با ضربات والی و سر را قبول می‌کند، در Long Range برای هر گلی که خارج از محوطه جریمه زده شود ۲ برابر امتیاز در نظر گرفته می‌شود و در First To نیز می‌توان برای رسیدن به هر تعداد گل مدنظر، شرایط دلخواهی تعیین کرد. حتی می‌توانید با حالت No Rules، از شر همه قوانین و داور بازی خلاص شوید!

بخش Best of Series به شما این امکان را می‌دهد که بازی خود در مقابل دوستان را در قالب تورنمنتی برگزار کنید که بهترین تیم از ۳ یا ۵ بازی قهرمان می‌شود. همچنین امکان برگزاری بازی‌های رفت و برگشت با قانون گل زده در خانه حریف نیز به بخش Kick-Off اضافه شده است. یکی از بهترین موارد جدیدی که به این بخش اضافه شده، سیستمی است که تقریباً همه چیز، از تعداد خطاها گرفته تا درصد مالکیت توپ را ثبت کرده و اجازه می‌دهد آمار‌های مختلف خود در مقابل حریفانی که در این بخش با آنها بازی می‌کنید را مقایسه کنید. بدین ترتیب باید خود را برای کل کل‌های درست و حسابی با دوستانتان آماده کنید!

برویم سراغ تغییرات و بهبود‌های گیم‌پلی بازی. در فیفا 19 شاهد اضافه شدن سه مورد کاملاً جدید به گیم‌پلی هستیم که تجربه بازی را بیش از پیش به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند. اولین مورد، Active Touch System نام دارد که نوع واکنش بازیکنان هنگام اولین لمس توپ را متحول و واقع‌گرایانه‌تر می‌کند. EA Sports انیمیشن‌های بسیار بیشتری را در این قسمت به گیم‌پلی افزوده تا بتوان هنگام دریافت پاس، آزادی عمل و انتخاب بیشتری داشت و با حرکات مختلفی چون رد کردن توپ، بدل زدن، انداختن توپ به بالا و…، خلاقیت بیشتری در طراحی حملات به خرج داد. بازیکنان اکنون برای رسیدن به توپی که فاصله زیادی با آنها دارد پاهایشان را تا حد توان کشیده تا عمل قطع پاس را انجام دهند و یا از ضد حمله جلوگیری کنند.

یکی از مهم‌ترین تغییرات گیم‌پلی، به دوئل‌های بازیکنان بر سر توپ‌های سرگردان اختصاص دارد. پیش‌تر شاهد این بودیم که در این شرایط، بازیکنی که زودتر خود را به توپ برساند برنده این دوئل است و بازیکن حریف پس از آن عقب‌نشینی می‌کند. اما در فیفا 19 دیگر چنین نیست و بازیکنان تا سر حد مرگ (!) برای توپ می‌جنگند؛ به‌طوریکه حتی برخورد آنها با یکدیگر و توپ می‌تواند به کلی مسیر توپ را عوض کرده و بازیکن دیگری را صاحب آن کند.

دومین مورد جدید در گیم‌پلی فیفا 19 مربوط به سیستم جدیدی است که در قسمت شوت‌زنی پیاده‌سازی شده و Timed Finishing نام دارد. در فیفا ۱۹، پس از آنکه به میزان تشخیصتان دکمه شوت را نگه داشتید، پنجره کوتاهی در اختیارتان قرار خواهد گرفت که باری دیگر این دکمه را فشار دهید. در صورتی که زمان‌بندی‌تان مناسب بوده و دکمه را در پنجره تعیین‌شده فشار دهید، بر قدرت و دقت شوت افزوده شده و احتمال گل شدن آن توپ بیشتر می‌شود. از آن سو اگر موفق به فشردن دکمه در زمان مناسب نشوید، از کیفیت شوت کاسته خواهد شد. بدین ترتیب می‌توان ریسک‌های بیشتری در شرایط تحت فشار پذیرفت که می‌تواند سرنوشت بازی‌ها را تغییر دهد.

می‌رسیم به آخرین تغییر عمده گیم‌پلی فیفا ۱۹ و آن هم چیزی نیست جز تاکتیک‌های پویا یا Dynamic Tactics. فیفا همواره با در اختیار گذاشتن امکان تغییر تاکتیک آسان و سریع به بازیکنان در جریان بازی، از این حیث بی‌نقص عمل کرده است. فیفا 19 اما قرار است در این زمینه حتی بهتر از قبل شود. این مورد جدید را می‌توان با تعویض‌های سریع در نسخه پیشین مقایسه کرد. پیش از آغاز بازی می‌توانید تغییرات تاکتیکی مد نظرتان را تعریف کرده و در جریان بازی و مواقع لزوم، به سرعت روی این تاکتیک‌های ازپیش تعیین‌شده سوییچ کنید. EA Sports تأکید کرده که تغییر در نحوه بازی تیم پس از تغییر تاکتیک، بسیار محسوس‌تر از قبل خواهد بود و همچنین برای هر تاکتیک یک ضد تاکتیک نیز وجود دارد که بازی را بسیار بالانس می‌کند.

تغییرات جزئی بازی

برخی تغییرات و موارد جدید در فیفا 19 شاید چندان بزرگ نباشند، اما می‌توانند در تجربه بازی تأثیر به‌سزایی داشته باشند. به‌عنوان مثال مینی‌مپ بازی در فیفا ۱۹ دچار تحول کوچکی شده و اکنون جهت آسان‌تر شدن تشخیص تیم‌ها، از اشکال مثلث و دایره برای هر تیم استفاده شده است.

کریستیانو رونالدو، ستاره این روز‌های تیم یوونتوس و همچنین کاور بازی، همچون سال قبل بالاترین امتیاز کلی را دارد اما امسال لیونل مسی نیز به وی ملحق شده تا هر دو با امتیاز ۹۴، بهترین بازیکنان فیفا 19 باشند. از نکات جالب توجه در رتبه‌بندی بازیکنان می‌توان به امتیاز ۸۸ محمد صلاح اشاره کرد که از نظر هواداران پرشمار لیورپول، برای یکی از بهترین بازیکنان فصل گذشته فوتبال که در میان نامزد‌های جایزه بهترین بازیکن سال اروپا و جهان نیز قرار دارد، کافی نیست. EA Sports هنوز ۲۰ بازیکن برتر فیفا ۱۹ را اعلام نکرده و ارقام مذکور رسمی نیستند؛ هر چند به نظر می‌رسد که ریتینگ‌های لو رفته درست باشند. امتیازات منتشر شده تاکنون را می‌توانید در اینجا ببینید.

همه‌ی چیزهایی که باید از فیفا 19 بدانید

از بخش The Journey بگوییم که در فیفا 19 به سومین و آخرین فصل خود می‌رسد. در این قسمت از بخش داستانی فیفا، الکس هانتر به تیم رئال مادرید پیوسته است تا جای کریستیانو رونالدو را در این تیم پر کند. در این قسمت علاوه بر الکس، می‌توان خواهر وی کیم هانتر و نیز دنی ویلیامز را کنترل کرد. عناصر نقش‌آفرینی جدید و آزادی عمل در انتخاب‌ها و سیستم شخصی‌سازی از موارد جدید این بخش است که قرار است آن را به تجربه متفاوتی به‌عنوان حسن ختام داستان الکس هانتر بدل کند.

تحولات آلتیمیت تیم و بخش آنلاین

بخش محبوب آلتیمیت تیم در فیفا 19 تقریباً همان چیزی است که در گذشته دیده بودیم، با این حال تغییراتی نیز در آن صورت گرفته که مهم‌ترین آن، اضافه شدن بخش Division Rivals است. این بخش جدید جایگزین Online Seasons شده و البته تفاوت‌های شاخصی نیز با آن دارد.

در Division Rivals، پس از پشت سر گذاشتن چند بازی به‌منظور تعیین سطح، براساس مهارت و سطح بازی‌تان در یک دیویژن قرار خواهید گرفت. به عبارت دیگر، در فیفا 19 شاهد سیستم رده‌بندی مچ میکینگ هستیم که هر بازیکن با کسب پیروزی و رسیدن به امتیاز مشخص، وارد سطوح بالاتر می‌شود. هر هفته براساس عملکردتان به شما امتیازی از ۱ تا ۵ داده شده و جوایزی نصیبتان می‌شود. هنوز مشخص نیست که معیار این امتیازدهی چه بوده و باید چه تعداد بازی برای کسب امتیاز انجام دهید، اما جوایز مذکور بسیار گرانبها بوده و شامل بسته بازیکنان سطح بالا نیز می‌شود.

در نهایت با کسب امتیاز در بخش Division Rivals، می‌توانید وارد لیگ آخر هفته شوید. این لیگ در واقع یک رقابت بسیار سفت و سخت است که در آن ۴۰ بازی فقط در طول یک آخر هفته برگزار شده و بازیکنان حرفه‌ای و سطح بالا در آن مسابقه می‌دهند. می‌توانید امتیاز‌های خود را بنا بر میل خودتان ذخیره کنید تا در زمانی مناسب که عاری از مشغله هستید، آنها را برای ورود به لیگ خرج کنید.

فیفا 19 جمعه ششم مهر ماه برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و کنسول‌های نسل قبل منتشر خواهد شد.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.