Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

همه‌ چیز درباره Shadow of the Tomb Raider – پایان فصل کشف‌نشده‌ها

0

بازی Shadow of the Tomb Raider، سومین نسخه‌ از سه‌گانه‌ای است که استودیوی Crystal Dynamics در سال ۲۰۱۳ آن را با ساخت یک ریبوت آغاز کرد. اما این‌بار به‌جای استودیوی کریستال داینامیکس، Eidos Interactive وظیفه‌ی ادامه دادن ماجراجویی لارا کرافت را برعهده دارد. دو نسخه‌ی قبلی که توسط کریستال داینامیکس ساخته شد، با استقبال منتقدین و طرفداران قدیمی این سری مواجه شد. منتقدان به این نسخه از بازی نیز واکنش نسبتا مثبتی نشان داده‌اند. در این مقاله، همه‌ چیز درباره Shadow of the Tomb Raider پایان‌دهنده‌ی سه‌گانه‌ی ریبوت لارا کرافت را در گیم‌نیوز می‌خوانید.

این آخرین نسخه از سه‌گانه‌ی جدید توم ریدر است

همان‌طور که در مقدمه به آن اشاره شد، ماجراجویی لاراکرافت بعد از ۵ سال، حالا به ایستگاه پایانی رسیده. داستان لارا کرافت و همراهانش دربرابر ترینیتی، این‌بار حساس‌تر از همیشه است؛ این آخرین باری است که لارا به‌دنبال کشف اثری باستانی راهی ماجراجویی می‌شود. این‌بار سازندگان برای بازی به آمریکای جنوبی رفته‌اند. داستان بازی از قبل تاریک‌تر به‌نظر می‌رسد و نقش شخصیت‌های منفی در داستان بیشتر حس می‌شود.

بخشی از داستان این بازی، به گذشته و کودکی لارا اختصاص دارد که باعث می‌شود با شخصیت لارا و پدرش بیشتر آشنا بشویم.

به گفته‌ی سازندگان بازی، در این نسخه‌ تمرکز آن‌ها بیشتر از همیشه برروی داستان بازی، به‌خصوص بخش تاریخی آن است. اما بار احساسی داستان حفظ شده و شخصیت‌پردازی لارا و بقیه کرکترهای بازی، قرار است کامل شود. همه‌چیز برای این‌که بالاخره یک پایان برای این سه‌گانه ببنیم محیا است. باید صبر کنیم تا ببینیم ایدوس می‌تواند به‌خوبی سفری که کریستال داینامیکس شروع کرده است را به پایان برساند یا خیر.

لارا اکنون از همیشه مصمم‌تر است

در نسخه‌ی اول بازی، لارا کرافت بی‌تجربه، زمان زیادی را برای کسب مهارت‌های بقا سپری می‌کرد. این روند در نسخه‌ی دوم، رایز او توم ریدر هم ادامه داشت. اما حالا لارا کرافت پخته‌تر از همیشه است. مهارت‌های لازم را برای بقا در طبیعت وحشی و مبارزه به‌دست آورده است و از همیشه برای رسیدن به هدفش، مصمم‌تر به‌نظر می‌رسد. امیدواریم در این نسخه دیگر شاهد مراحل خسته‌کننده و طولانی برای یادگیری مهارت‌های جدید نباشیم؛ چون مطمعنیم که لارا حالا می‌تواند به‌راحتی یک خرس را بکشد! حالا که لارا به یک جنگ‌جو تبدیل شده، باید انتظار دیدن صحنه‌های اکشن بیشتری را هم در بازی داشته باشیم. البته سیستم مخفی‌کاری بازی هم دست‌خوش تغییراتی شده که بازیکن را به چالش می‌کشد و می‌تواند صحنه‌های به‌یاد ماندنی و نفس‌گیری را خلق کند.

شکار کردن و درگیری با حیوانات، مثل همیشه در بازی حضور دارد

سکو بازی در بازی نقش بیشتری دارد

 

 

این سری در هر نسخه‌، میزبان پیشرفت‌های ریز و درشتی بود که سطح گیم‌پلی را پله به پله بالا می‌برد. در این نسخه، اصلی‌ترین پیشرفتی که در گیم‌پلی اعمال شده، بخش سکوبازی یا پلتفرمینگ آن است. پلتفرمینگ در این نسخه بسیار شبیه سری آنچارتد شده است. اما امضای همیشگی سری توم ریدر را که معماها و پازل‌های محیطی است را به‌همراه دارد. پازل‌های زیادی با طراحی فانتزی در محیط بازی هستند، که با سکوبازی و استفاده از مهارت‌های شخصی و سرعت‌عمل باید آن‌ها را پشت‌سر بگذارید. همین پیشرفتی که در گیم‌پلی اعمال شده، باعث شده تا بخش ماجراجویی در محیط بازی مهم‌تر باشد و زمان زیادی از طول بازی، به گشت و گذار در محیط بازی اختصاص داده شود.

مقبره‌ها از همیشه چالش‌ برانگیزتر هستند

پیرو تغییرات و پیشرفت‌هایی که در پازل‌ها و پلتفرمینگ بازی اعمال شده، سازندگان بازی گفته‌اند که مقبره‌ها هم‌چنان در بازی نقش مهمی دارند. کاوش در مقبره‌های باستانی در توم ریدر، همیشه از نکات مثبت بازی بوده. جذابیت آن‌ها حالا با پیچیده‌تر شدن و البته بالا رفتن مهارت‌های اکتشاف لارا، بیشتر از قبل شده. همچنین چالش‌های دیگری که به بازی اضافه شده، به سخت‌تر شدن و تنوع آن‌ها کمک می‌کند.

همه‌ چیز درباره Shadow of the Tomb Raider

برای کشف بعضی از مقبره‌ها، باید زیر آب شنا کنید و قبل از تمام شدن نفس لارا، ورودی مقبره یا هدفی که به دنبال آن هستید را پیدا کنید. این چالش‌ها، می‌توانند سخت‌تر هم بشوند؛ مثلاً وقتی به زیر آب می‌روید، نوار اکسیژن برای بازیکن نمایش داده نمی‌شود و وظیفه‌ی محاسبه‌ و زمان‌بندی نفس و اکسیژن به عهده‌ی خود بازیکن است. با توجه به تغییرات مثبتی که در گرافیک بازی ایجاد شده، امیدواریم مقبره‌ها درکنار پیشرفته‌تر شدن پازل‌ها و پیچیدگی‌شان، زیباتر و باشکوه‌تر باشند و حس شکف بنای تاریخی‌ای که لازم است را منتقل کنند.

دنیای بازی بسیار پویا است

تعمال با ان‌پی‌سی‌ها و شخصیت‌های غیر بازی که در محیط حضور دارند، از نسخه‌ی اول در بازی وجود داشته. اما الان بیشتر از همیشه سازندگان روی تعامل‌پذیر بودن دنیای بازی‌شان مانور می‌دهند. در این نسخه، یک منطقه به عنوان هاب درنظر گرفته می‌شود و می‌توانید در آن‌ آپگرید‌ها و خرید و فروش انجام بدهید.

اما در سفری که پیش‌رو دارید، ممکن است‌ شهر‌ها یا مردم دیگری را ببنید که تعامل با آن‌ها بسیار باورپذیر است. حتی قابلیتی در بازی وجود دارد که به‌واسطه‌ی آن، مردمی که در طول بازی با آن‌ها ملاقات می‌کنید، به زبان محلی صحبت می‌کنند. این ویژگی که Immersion Mode نام دارد، می‌تواند به طبیعی‌تر شدن دنیای تعامل‌پذیر کمک زیادی بکند و این اتفاق جذاب می‌رسد.

گرافیک بازی چشم‌نواز است

برخلاف چیزی که در تریلر E3 دیدیم، گرافیک بازی بسیار خوب است. برخی از طرفداران از همان ابتدا از گرافیک ضعیف بازی ایراد می‌گرفتند. اما حالا در تریلرهای اخیر، پیشرفت فنی گرافیک را به وضوح می‌شود دید.

در بخش هنری هم می‌توان به جرات گفت که با یکی از بهترین عناوینی که امسال عرضه می‌شوند طرف هستیم. تیم هنری کریستال داینامیکس که روی دو نسخه‌ی قبلی کار کرده بودند، در این نسخه هم با ایدوس همکاری کرده‌اند و بازی را از نظر هنری، به اثری چشم‌نواز تبدیل کرده‌اند. همچنین این نسخه از توم ریدر، از کارت‌های گرافیک نسل جدید انویدیا و قابلیت‌هایی که دارد، پشتیبانی می‌کند.

هفت‌تیرهای لارا در این نسخه حضور ندارند

این نسخه هم مثل همه‌ی نسخه‌های قبلی این سری، شامل آیتم‌هایی قدیمی است که برای طرفداران اصلی بازی جذاب است. این‌بار هم لارا کرافت با ظاهر قدیمی قابل بازی است. اما خبری از هفت‌تیر‌هایش نیست. با پیشرفت کردن لارا در مبارزه، سازندگان اعلام کردند که هفت‌تیرهای لارا، جایشان را به تیرکمان و ابزارها و اسلحه‌های دیگر داده‌اند.

هفت‌تیرهای لارا کرافت که زمانی نماد بازی توم ریدر و از اصلی‌تری ارکان بازی به شمار می‌رفتند، در نسخه‌ی اول سری جدید توم ریدر حضور داشتند؛ حضور همین هفت‌تیرها، پایان بازی اول را خاطره‌انگیز و به‌یاد ماندنی کردن. هنوز نمی‌دانیم، اما شاید آخرین غافل‌گیری سازندگان، حضور همین هفت‌تیرهای قدیمی باشد!

 

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.