Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

نیمی از نمونه‌های تقلبی Fortnite اندروید حاوی بدافزار هستند

0

نمونه‌های تقلبی Fortnite اندروید بسیار زیاد هستند و البته نصب آنها در تلفن همراهتان عواقب بدی در پی خواهد داشت. با گیم‌نیوز همراه باشید.

براساس یک گزارش جدید از Top10VPN که ۳۲ برنامه فورتنایت تقلبی را تست کرده، مشخص شده که نیمی از آنها دارای بدافزار‌های مخرب هستند. این نمونه‌های تقلبی تنها گوشه‌ای از سیل فورتنایت‌های جعلی است که در اینترنت و فروشگاه‌های ثالث اندروید پیدا می‌شوند. از ۳۲ برنامه تست شده، ۸ مورد بدافزار تبلیغاتی داشته، ۷ مورد دسترسی‌های بیش از حد معمول از کاربر درخواست می‌کردند و ۴ عدد نیز کاملاً بدافزار مخرب بوده‌اند.

بدافزار‌های تبلیغاتی، برنامه‌هایی هستند که با هدف ارائه تبلیغات به کاربر طراحی شده‌اند. به همین منظور، سازندگان این برنامه‌ها سعی می‌کنند ظاهر آن را تا جای ممکن با استفاده از طرح‌ها و آیکون‌های معروف، به‌شکل رسمی طراحی کنند. تا زمانی که کاربر دریابد که در واقع برنامه‌ای که نصب کرده تقلبی است، سود هر چند اندکی نصیب سازنده می‌شود. حال این سود‌های اندک را در کنار محبوبیت فوق العاده فورتنایت بگذارید تا مشخص شود چرا تعداد نمونه‌های تقلبی این بازی اینقدر زیاد است.

احتیاط در این زمینه اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که اجازه دسترسی‌های غیرمعمول به این برنامه‌ها، به معنای آن است که بخش‌های حیاتی گوشی خود همچون دوربین، مکا‌ن‌یابی جغرافیایی، مخاطبین و دیگر اطلاعات مهم را در اختیارشان گذاشته‌اید. فایل نصبی APK رسمی فورتنایت، دسترسی‌های خارج از حد معمول از کاربر طلب نمی‌کند، در حالی که نمونه‌های تقلبی حتی تا ۲۴ مورد دسترسی به اطلاعات و بخش‌های مختلف تلفن را درخواست می‌کنند و درصورت عدم توجه و دقت، ممکن است اطلاعات حساس و شخصی خود را در معرض خطر قرار دهید.

دو مورد از برنامه‌های تقلبی فورتنایت با نام‌های Fortnite Mobile APK و Fortnite APK بسیار خطرناک تشخیص داده شده‌اند. اولین مورد یک ویروس تروجان در گوشی کاربر نصب می‌کند و بیشتر با هدف لینک کردن کاربر به دیگر اپلیکیشن‌ها ساخته شده است. مورد دوم نیز برای جمع‌آوری آدرس‌های ایمیل از طریق گول زدن کاربر طراحی شده است. این برنامه با ترفندی جالب به کاربر می‌گوید که تلفن وی قادر به اجرای فورتنایت نیست و از او می‌خواهد که جهت دانستن اطلاعات بیشتر و زمان پشتیبانی شدن از مدل تلفن وی، ایمیل خود را وارد کند. این برنامه حتی از صفحه‌های لود برنامه فورتنایت اصلی نیز استفاده کرده تا طبیعی‌تر به‌نظر برسد!

اطلاعات کامل و پرجزئیات انواع بدافزار‌ها و خطرهایشان را می‌توانید در اینجا ببینید. بهتر است در جست‌وجو در اینترنت برای فایل نصبی رسمی فورتنایت احتیاج زیادی به خرج دهید چرا که این نمونه‌های تقلبی معمولاً در رتبه‌های بالای سرچ گوگل قرار می‌گیرند. تنها منبع رسمی دانلود فورتنایت اندروید، وب‌سایت شرکت اپیک گیمز است و بهتر است این بازی را از جای دیگر دانلود نکنید.

منبع VG247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.