Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

هر آن‌چه لازم است در مورد سرویس آنلاین نینتندو سوییچ بدانید

0

برای اولین بار در تاریخ، سرویس آنلاین نینتندو سوییچ قرار است ارائه‌دهنده خدمات آنلاین پریمیوم شرکت نینتندو باشد. با گیم‌نیوز در ادامه مطلب همراه باشید.

سرویس آنلاین نینتندو سوییچ، اولین اشتراک آنلاین پریمیوم شرکت نینتندو است. در واقع می‌توان آن را معادل ایکس‌باکس لایو گلد و پلی‌استیشن پلاس دانست که کاربران برای برخورداری از مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و بازی‌های آنلاین، باید حق اشتراک پرداخت کنند. از اولین سال عرضه کنسول نینتندو سوییچ می‌دانیم که این سرویس در دست ساخت است. حال نینتندو جزئیات بیشتری از آن را روشن کرده و در این مطلب در گیم‌نیوز به بررسی سرویس آنلاین نینتندو سوییچ می‌پردازیم.

نینتندو سوییچ آنلاین چیست؟

سرویس آنلاین نینتندو سوییچ، ارائه‌دهنده خدمات آنلاین کنسول سوییچ است که کاربران باید برای عضویت در آن حق اشتراک پرداخت کنند. همراه این سرویس، یک اپلیکیشن موبایل نیز عرضه خواهد شد تا کاربران بتوانند راحت‌تر از خدمات اختصاصی‌اش استفاده کنند.

این سرویس چه چیز‌هایی ارائه می‌کند؟

مهم‌ترین قابلیت سرویس آنلاین نینتندو سوییچ، ارائه بخش چندنفره برای بازی‌هایی چون Mario Kart 8 Deluxe، Splatoon 2 و Arms است. زمان عرضه کنسول سوییچ، نینتندو بخش آنلاین این بازی‌ها را به‌صورت رایگان در اختیار بازیکنان گذاشته بود اما حالا باید برای تجربه این بازی با دوستان و دیگر بازیکنان، پول پرداخت کنید.

دو مشخصه مهمی از این سرویس که می‌تواند سود زیادی را عاید نینتندو کند، امکان دسترسی به کتابخانه وسیع و در حال رشدی از بازی‌های کلاسیک NES با قابلیت‌های آنلاین، و در اختیار گذاشتن فضای ابری برای ذخیره‌سازی اطلاعات سیو گیم‌های کاربران است.

آیا بعد از این اصلاً می‌توان هیچ یک از بازی‌ها را آنلاین بازی کرد؟

پاسخ نینتندو این است که باید جهت اطلاع یافتن از آن که بازی مد نظر شما بخش چندنفره رایگان دارد یا خیر، به وب‌سایت این شرکت یعنی Nintendo eShop یا توضیحات بسته‌بندی بازی رجوع کنید. اما باید بدانید که برای تجربه بخش آنلاین بیشتر بازی‌هایی که برای سوییچ منتشر می‌شوند، باید عضویت این سرویس را خریداری نمایید.

دیگر خدمات آنلاین موجود نینتندو سوییچ چه می‌شوند؟

نینتندو می‌گوید که خدمات آنلاینی چون eShop، ثبت و مدیریت دوستان، اشتراک اسکرین شات در صفحات اجتماعی، بخش کنترل والدین، بروزرسانی‌های نرم‌افزاری و همچنین خوراک خبری نینتندو، احتیاجی به عضویت در سرویس آنلاین سوییچ را ندارند و همچنان می‌توان به‌صورت رایگان از آنها استفاده کرد.

اپلیکیشن موبایل سرویس آنلاین نینتندو چه کار می‌کند؟

اپ آنلاین این سرویس که برای دستگاه‌های iOS و اندروید در دسترس قرار گرفته، جهت امکان استفاده از چت صوتی درون بازی لازم است. همچنین بازیکنان را تشویق به دعوت از دوستان به انجام بازی‌های آنلاین می‌کند. نینتندو اعلام کرده که این اپ همچنین «قابلیت‌های ویژه‌ای» برای برخی بازی‌ها ارائه خواهد کرد. در حال حاضر فقط بازی Splatoon 2 از این قابلیت‌ها استفاده می‌کند که شامل آمارهای نبردها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای می‌شود.

آیا سرویس آنلاین سوییچ تنها راه ذخیره‌سازی سیو گیم‌هاست؟

پاسخ مثبت است. تقریباً همه کاربران کنسول سوییچ از ابتدای عرضه آن خواستار فضای برای ذخیره‌سازی سیو گیم‌های خود بوده‌اند و حال که نینتندو چنین امکانی را فراهم آورده، خبر خوبی است. از آن سو دیگر امکان بک‌آپ گرفتن آفلاین و رایگان از سیو‌ها وجود ندارد.

آیا همه بازی‌ها از قابلیت بک‌آپ آنلاین سیو گیم‌ها پشتیبانی می‌کنند؟

به نظر می‌رسد که پاسخ این سوال «خیر» است! برخی از بازی‌های در راه مانند Pokémon: Let’s Go! از این قابلیت بی‌بهره خواهد بود. در توضیحات eShop آمده که بازی‌های Let’s Go!، استارتر پک Splatoon 2، ریمستر دارک سولز و Dead Cells از بک‌آپ آنلاین روی فضای ابری پشتیبانی نمی‌کنند.

چرا برخی بازی‌ها از امکان بک‌آپ آنلاین سیو گیم‌ها برخوردار نیستند؟

در سپتامبر ۲۰۱۸، نینتندو در مصاحبه‌ای با Game Informer اذعان داشت که ترس دارد بازیکنان از سیو‌های بک‌آپ خود به‌صورت غیرمنصفانه استفاده کنند. این ادعا که در ادامه آمده، مشخصاً برای Splatoon 2 ذکر شده اما می‌توان آن را به دیگر بازی‌هایی که این قابلیت را ندارند نیز تعمیم داد:

اکثریت وسیعی از بازی‌های نینتندو سوییج از قابلیت بک‌آپ اطلاعات در فضای ابری پشتیبانی خواهند کرد. با این حال در برخی بازی‌های مشخص، این ویژگی باعث می‌شود به‌عنوان مثال، آیتم‌هایی که با دیگران تبادل شده دوباره به‌دست آید، یا رتبه آنلاین بالایی که از دست رفته دوباره کسب شود. برای اطمینان از بازی منصفانه، ذخیره‌سازی آنلاین سیو گیم‌ها در این بازی‌ها در دسترس قرار نگرفته است. برای آن که مطمئن شویم برخی بازیکنان از اطلاعات سیو‌ها برای اثرگذاری نامنصفانه روی رتبه‌بندی‌ها استفاده نمی‌کنند، این قابلیت را در Splatoon 2 ایجاد نخواهیم کرد.

اگر فراموش کردم اشتراک خود را تمدید کنم، چه بر سر سیو‌هایم می‌آید؟

بخش سوالات متداول سرویس آنلاین نینتندو پاسخ این سوال را داده است: اگر حسابی پس از پایان اشتراک تمدید نشود، اطلاعات آن از دست می‌رود!

اطلاعات سیو ذخیره شده در فضای ابری سرویس آنلاین نینتندو تا زمانی قابل استفاده است که اشتراک فعال باشد. بازی‌های کلاسیک NES و اطلاعاتشان با پایان یافتن اشتراک حذف نمی‌شوند، مگر آن که کاربر به‌صورت دستی این کار را انجام دهد. این اطلاعات در کنسول سوییچ به‌صورت محلی ذخیره می‌شوند اما نمی‌توان بدون اشتراک فعال سرویس آنلاین سوییچ به آنها دسترسی یافت.

نینتندو مشخص نکرده که در صورت تمدید، اطلاعات کاربر باز خواهند گشت یا خیر.

کدامیک از بازی‌های NES برای بازی کردن در دسترس هستند؟

بازی‌های کلاسیک NES هر کدام با بهبود‌های قابل توجه در دسترس مشترکین سرویس آنلاین سوییچ قرار می‌گیرند. هر کدام از آنها قابلیت‌های آنلاین دارند و به کاربر اجازه می‌دهند همراه با دوستان و یا در رقابت با آنها بازی را تجربه کنند. برخی بازی‌های NES صرفاً اجازه می‌دهند صفحه را با یکی از دوستان تقسیم کنید یا کنترلر‌ها را به هم بدهید.

۲۰ بازی NES که در کتابخانه سرویس آنلاین سوییج برای مشترکین هنگام راه‌اندازی در دسترس خواهد بود به ترتیب زیر است:

  • Balloon Fight
  • Baseball
  • Donkey Kong
  • Double Dragon
  • Dr. Mario
  • Excitebike
  • Ghosts ’n Goblins
  • Gradius
  • Ice Climber
  • Ice Hockey
  • The Legend of Zelda
  • Mario Bros.
  • Pro Wrestling
  • River City Ransom
  • Soccer
  • Super Mario Bros.
  • Super Mario Bros. 3
  • Tecmo Bowl
  • Tennis
  • Yoshi

لازم به ذکر است که برای تجربه این بازی‌ها، احتیاجی به پرداخت هزینه اضافی نخواهید داشت.

آیا می‌توان بازی‌های کلاسیک NES را برای همیشه نگه داشت؟

به نظر می‌رسد خیر. نینتندو تنها اجازه می‌دهد این بازی‌ها را تا زمانی که عضو فعال سرویس آنلاین سوییچ هستید تجربه کنید. اما امکان دانلود و اجرای آفلاین آنها وجود دارد.

هزینه سرویس آنلاین نینتندو سوییچ چقدر است؟

رسیدیم به مهم‌ترین سوال. اشتراک‌های مختلفی برای این سرویس در نظر گرفته است. اشتراک‌های ۱۲ ماهه، ۳ ماهه و ۱ ماهه به ترتیب ۱۹.۹۹، ۷.۹۹ و ۳.۹۹ دلار هزینه خواهند داشت. همچنین یک برنامه عضویت خانوادگی نیز برای این سرویس در نظر گرفته شده که به یک حساب اجازه می‌دهد همراه با ۷ حساب دیگر، به این سرویس دسترسی پیدا کند. امکان ایجاد گروه خانوادگی هم‌اکنون در وب‌سایت اکانت‌های نینتندو وجود دارد و به‌نظر می‌رسد می‌توان هر کسی را فارغ از ارتباط خانوادگی، وارد گروه کرد.

این بدان معناست که این هشت حساب می‌توانند هزینه ۳۴.۹۹ دلاری اشتراک یک ساله این سرویس را میان خود تقسیم کنند و نفری کمتر از ۵ دلار برای استفاده یک ساله از این سرویس هزینه نمایند. نینتندو به وب‌سایت Polygon در این باره گفته که هر حساب نینتندو که عضو گروه باشد می‌تواند از خدمات سرویس استفاده کند؛ حتی اگر حساب والدین محسوب نشود.

آغاز به کار سرویس آنلاین نینتندو سوییچ چه زمانی است؟

فردا ۱۸ سپتامبر/۲۷ شهریور، سرویس آنلاین سوییچ راه‌اندازی خواهد شد. از این روز به مدت یک هفته می‌توان در Nintendo eShop به‌صورت رایگان از خدمات آن استفاده کرد.

منبع Polygon

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.