Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

بهترین اپراتورهای رینبو – Rainbow Six Siege را بشناسید

0

شوتر اول شخص یوبی‌سافت، Rainbow Six Siege، یکی از محبوب‌ترین و البته پیچیده‌ترین شوترهای آنلاین این روزهاست. گان‌پلی سخت و واقع‌گرایانه، وجود اپراتورها با قابلیت‌های متفاوت و وجود نقشه‌هایی با طراحی خاص، این بازی را از شوترهای رقابتی که تاحالا دیده‌اید، سخت‌تر می‌کند. برای بهتر بازی کردن «رینبو سیکس: سیج»، باید نقشه‌ها و بهترین اپراتورهای رینبو را به‌خوبی بشناسید تا بتوانید بهترین تاکتیک را برای بازی کردن انتخاب کنید و راحت‌تر با هم‌تیمی‌هایتان هماهنگ شوید.

همان‌طور که می‌دانید، در رینبو سیکس: سیج، دو نوع اپراتور برای انتخاب کردن وجود دارد: مهاجم و مدافع. درحال حاضر، ۴۰ اپراتور در رینبو سیکس: سیج، قابل بازی است. ۲۰ اپراتور در هر دو طرف (مهاجم و مدافع)، به‌علاوه‌ی Recruit که در هر سمتی قابل بازی است. طبق اطلاعاتی که از فروم‌ها و بازیکنان رینبو سیکس به‌دست آوردم، بهترین این اپراتورها، آن‌هایی هستند که از ابتدا در بازی حضور داشته‌اند.

بهترین شخصیت‌های بازی Rainbow Six Siege برای تازه‌کارها کدام‌اند؟

اپراتورهایی که بعداً در سیزن‌های جدید و با آپدیت به رینبو سیکس آمدند، هنوز به‌خوبی با اپراتورهای قدیمی هماهنگ نشده‌اند و از نظر طراحی، بازی را از حالت تعادل اولیه خارج کرده‌اند. ابلیتی ها یا قابلیت‌های اپراتورهای اصلی، تقریباً هسته‌ی اصلی گیم‌پلی و تاکتیک‌های پیش‌روی در بازی را تشکیل داده‌اند. اما درنهایت، بعد از گذشت سه سال و پشت‌سر گذاشتن چندین آپدیت اساسی، بهترین اپراتورهای رینبو سیکس کدامند؟

بهترین اپراتورهای مهاجم

Hibana

«هیبانا» به‌دلیل تطبیق‌پذیری بالا با مپ‌های مختلف و هر درفتی (Draft)، از کاربردی‌ترین اپراتورهای بازی است. همه‌ی مپ‌های رینبو سیکس، طوری طراحی شده‌اند که برای حمله و رسیدن به هدف اصلی، باید یک سقف، دیوار یا در بسته شده را ابتدا از بین ببرید و بعد وارد ساختمان‌ها بشوید. ابلیتی و گجت مخصوص هیبانا، X-KAIROS، به‌راحتی می‌تواند مسیر را برای ورود هم تیمی‌هایتان باز کند. اگر هم راهی برای ورود نیاز ندارید، همچنین هیبانا از X-KAIROS برای باز کردن روزنه و دیدن دیوارهای بدونِ دید و کشتن دشمنان از پشت دیوار استفاده کند.

اسلحه‌ی X-KAIROS هیبانا از کاربردی‌ترین سلاح‌های بازی است، اما وقتی Signal Disruptor «میوت» در محیط باشد، اسلحه‌ی هیبانا کار نمی‌کند. همچنین قابلیت Shock Wire بندیت هم می‌تواند به‌راحتی X-KAIROS خنثی کند. اما قابلیتی که هیبانا را از بقیه‌ی اوپراتورهای Breacher مثل ترمایت متمایز می‌کند، این است که می‌تواند بدون ریسک کردن و نزدیک شدن به دیوارها، از راه دور از X-KAIROS استفاده بکند و به دیوارها نفوذ کند. اما روزنه‌ای که هیبانا باز می‌کند، از ترمایت کوچک‌تر است و به دیوارهایی که محکم‌تر بسته شده‌اند، سخت‌تر نفوذ می‌کند.

اما دلیل محبوبیت و پراستفاده بودن هیبانا، فقط X-KAIROS نیست؛ هیبانا یک اپراتور سریع در رینبو سیکس است و در سرعت، امیتاز ۳/۳ دارد. پس به‌راحتی می‌تواند در نقشه حرکت و در صورت لزوم، از چند نقطه حمله کند. اسلحه‌ی پرایمری Type 89F که یکی از بهترین اسلحه‌های بازی است، متعلق به هیبانا است. با این اسلحه او به خوبی می‌تواند از روزنه‌هایی که در دیوار ایجاد کرده، از راه دور تیراندازی کند. اسلحه‌ی دوم 9 PDW هم جایگزین خوبی برای وقت‌هایی است که تیر Type 89F تمام می‌شود یا در محیط‌های کوچیک مجبور به تیراندازی می‌شوید.

Thermite

ترمایت هم مثل هیبانا، برای قدرت تخریب دیوارها و نفوذش، بین بازیکنان محبوب است. اما توانایی‌هایش، به اندازه‌ی هیبانا کاربردی نیست. ترکیب ترمایت و هیبانا، اگر بازیکنان باهم هماهنگ باشد، به‌راحتی باعث می‌شود تا کل دیوارهای دشمن از بین بروند.

Exothermic Charges ترمایت، شکاف بزرگی به ساختمان اصلی دشمن باز می‌کند که به‌علاوه‌ی راهی که برای ورود باز می‌کند، هم می‌تواند به دشمنان پشت دیوار آسیب برساند، هم زاویه‌ی خوبی برای تیر اندازی از پشت دیوار به ترمایت و هم تیمی‌هایش می‌دهد. ترمایت در سرعت برخلاف هیبانا، امتیاز ۲/۳ دارد. اما رایفل 556xi که با اسلحه‌ی اصلی اوست، می‌تواند آسیب زیادی از راه دور وارد کند و به‌خاطر Recoil کمترش، هنگام تیراندازی با ثبات است.

 

Ash

اَش، به‌خاطر سرعت جابه‌جایی بالا در نقشه، هیت‌باکس کوچک و بحث برانگیزش، از همان ابتدا بین بازیکنان محبوب بود. سرعت بالای اش (۳/۳) می‌تواند به سرعت بازی را برای تیم مهاجم تغییر دهد. اسلحه‌ی M120 Crem قابلیت این را دارد که دیوارها و درها را همان چند دقیقه‌ی ابتدای بازی از بین ببرد.

حتی اگر تیم شما در باز کردن راه‌های ورود و کشتن دشمنان کند باشد، سرعت بالای اش می‌تواند بازی را به نفع تیم مهاجم تمام کند. هیت‌باکس کوچک و سرعت بالایش به او این امکان را می‌دهد تا بدون آسیب دیدن خودش را به‌سرعت به هدف برساند. علاوه‌بر سرعت بالا، اش یکی از بهترین رایفل‌های بازی را هم همراهش دارد. R4-C که اسلحه‌ی اصلی اش است، دمیج زیادی را با ثبات بالا به دشمنان وارد می‌کند و همین باعث می‌شود نقش اصلی اش در بازی کشتن باشد.

 

Tatcher

حضور تچر در تیم مهاجم، بهترین راه برای مقابله‌ با تجهیزات دفاعی دشمنان است. نارنجک EMP تچر، Signal Disruptor میوت و Shock Wire بندیت و هر دوربین یا Drone که برای تیم مدافعدر محیط است را از کار می‌اندازد. اگر تچر کنار هیبانا یا ترمایت در بازی باشد، تیم مهاجم بسیار کشنده می‌شود. اگر بین تچر و بقیه‌ی بازیکنان هماهنگی وجود داشته باشد، نارنجک EMP تچر به کمک X-KAIROS هیبانا (یا Exothermic Charges ترمایت) می‌آید و خیلی سریع تمامی استحکامات دشمن از بین می‌رود. نارنجک EMP تچر از پشت دیوار و استحکامات دشمن هم کار می‌کند و همین باعث شده تا اون به یکی از مهم‌ترین اپراتورهای رینبو سیکس در حمله تبدیل شود. همچنین سیستم دفاعی «یگر» هم قابلیت از بین بردن EMP تچر را ندارد.

تچر می‌تواند وقتی که از EMP استفاده کرد، هیبانا، ترمایت یا فیوز را درحالی که دارند به دیوارها نفوذ می‌کنند، ساپورت کند. وقتی از EMP استفاده می‌کند و تجهیزات الکترونیکی دشمنان از کار می‌افتد، شاتگان M590A1 می‌تواند دشمنانی که بری جلوگیری از نفوذ تیم مهاجم، وارد درگیری شده‌اند را از فاصله‌ی نزدیک بکشد. یا برای فاصله‌های دورتر، تچر می‌تواند به‌جای شاتگان، از رایفل L85A2 استفاده بکند.

بهترین اپراتورهای مدافع

JÄGER

سیستم دفاعی یگر که روی دیوارها و در نصب می‌شود، قبل از خاموش شدن می‌تواند تجهیزات نفوذ و نارنجک‌های دشمن را از کار بی‌اندازد. این سیستم دفاعی به‌صورت اتوماتیک کار می‌کند. پس یگر می‌تواند از سمت دیگری، به تیم حریف حمله کند و جلوی نفوذ آن‌ها را قبل از تخریب استحکامات بگیرد.

یادگیری این‌که سیستم دفاعی یگر، کجا باید نصب بشود، مهم‌ترین نکته در بازی کردن با یگر است. هر سیستم دفاعی که یگر نصب می‌کند، قبل از نابودی می‌تواند دو تا از تجهیزات دشمن را از بین ببرد. اگر همه‌ی آن‌ها را نزدیک هم نصب کنید، به‌راحتی با یک Cluster Charge فیوز از بین می‌رود. ولی اگر هر سه سیستم دفاعی را در محل مناسب نصب کنید، تیم مهاجم اکثر از تجهیزاتش را در حمله کردن از دست می‌دهد.

هر دو اسلحه‌ای که یگر می‌تواند با خودش داشته باشد، ویژگی‌های مفید خودشان را دارند. شاتگان M780 در فاصله‌ی نزدیک آسیب زیادی را به دشمنان وارد می‌کند ولی رایفل 416-C برای پوشش فاصله‌های دورتر، مناسب‌تر است. سرعت بالای یگر (۳/۳) به اون این امکان را می‌دهد تا از چند جهت جلوی حمله‌ی تیم دشمن را بگیرد و مانع نفوذ آن‌ها بشود.

 

Mira

بهترین اپراتورهای رینبو

درحالی که اکثر دوربین‌های CCTV همان ابتدای کار توسط تیم مهاجم از بین می‌رود، قابلیت میرا، می‌تواند به تیم مدافع کمک کند تا بدون خارج از مقر اصلی‌شان، دشمنان را شناسایی کنند. بعد از نصب استحکامات میرا می‌تواند Black Mirror ضد گلوله که یک‌طرفه است، روی دیوارها قرار بدهد و از پشت آن دشمنان را ببیند. تاکتیک‌های مختلفی با استفاده از Black Mirror می‌توانید به‌کار ببرید: مثلاً روی یک دیواری که هیچ استحکامی ندارد، یک Black Mirror نصب کنید و از پشت آن دشمن را شناسایی کنید؛ درحالی که دشمن فکر می‌کند نمی‌تواند به دیوار نفوذ کند، به‌راحتی از پشت دیوار به او شلیک کنید.

میرا همین‌طور یکی از بهترین شاتگان‌های بازی را دارد. شاتگان ITA12S، برای شکستن دیوارها و کشتن دشمنان بهترین گزینه‌ برای میرا است. رایفل 45 ACP میرا، سریع‌ترین اسلحه‌ی بازی است که لگد کمی هم دارد. 45 ACP بهترین اسلحه‌ی بازی نیست، اما به‌خاطر ثبات بالایش هنگام تیراندازی، برای همه‌ی درگیری‌ها مناسب است.

 

Ela

اِلا سریع و مرگبار است، گجتی که به‌همراه دارد برای هرشرایطی قابل استفاده است و سرعت بالایی دارد. GRZMOT MINE الا به دیوار یا بالای درهای می‌چسبد و وقتی کسی وارد آن محوطه بشود، مین منفجر شده و به یک طعمه‌ی خوب برای کشتن تبدیل می‌شود. این مین‌ها کوچیک هستند و به‌همه‌س سطوح می‌چسبند و تشخیص دادن آن‌ها سخت است.

اما چیزی که حضور الا را در تیم مهم می‌کند، GRZMOT MINE نیست؛ اسلحه‌ی Scorpion EVO 3 A1 که از بهترین رایفل‌های بازی است، ترکیبش با سرعت بالای الا و هیت‌باکس کوچکش، کشنده است. دمیج بالا، لگد کم، تعداد زیاد مهمات و فایرریت بالا، Scorpion EVO 3 A1 را به یکی از بهترین رایفل‌های بازی، و الا را به یکی از مهم‌ترین اپراتورهای دفاع در رینبو تبدیل کرده.

 

Bandit

Shock Wire بندیت، گجت‌ اپراتورهای نفوذکننده را از کار می‌اندازد. Shock Wire استحکامات دفاع‌کننده را برقی می‌کند و هر Breach Chargeی را خنثی می‌کند. یک بازیکن حرفه‌ای بندیت، به‌راحتی می‌تواند هیبانا و ترمایت را در تیم مقابل بی‌استفاده کند. همچنین Shock Wire می‌تواند جلوی Droneها را بگیرد و حتی اگر پشت سپرهای قابل انعطاف نصب شود، حتی جلوی تیرهای شکننده‌ی اَش هم دوام می‌آورد.

بندیت می‌تواند Droneهای توییچ را خنثی کند، جلوی نفوذ ترمایت را بگیرد، و حتی تچر در تیم مقابل باشد، یک Shock Wire برای جلوگیری از حمله‌ی آن دارد. بندیت به‌خاطر همین قابلیت‌ جلوگیری از به‌کارگرفته شدن تجهیزات دشمنان، نقش بسیار مهمی در دفاع کردن دارد.

همچنین بندیت یک اپراتور فوق‌العاده سریع با سرعت ۳/۳ است که اسحله‌های قوی‌ای هم دارد؛ MP7 که می‌تواند ۹۰۰ تیر در هر دقیقه شلیک کند، رویارویی با بندیت را وحشتناک می‌کند. شاتگان M780 هم برای مواقع حساس و درگیری‌های نزدیک در مکان‌های بسته، به کمک بندیت می‌آید.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.