Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

معرفی ۶ انیمه اکشن و ماجرایی فوق‌العاده که کم‌تر شناخته شده‌اند

1

اگر شما طرفدار انیمه هم نباشید اسم بعضی از انیمه‌ها مانند «ناروتو» و «وان پیس» را شنیده‌اید که انیمه‌های خوبی هم هستند. ولی انیمه‌ها فقط به این چند عنوان محدود نمی‌شوند. اگر خود را فقط محدود چند عنوان کنید از ژرف و غنای دنیای انیمه محروم می‌مانید. بسیاری از عناوین هستند که با وجود شهرت کمتر همانند انیمه‌های مشهور خوش پرداخت و زیبا هستند. پس در این مجموعه مقالات این عنوان‌های کمتر شناخته شده را بر اساس ژانرشان به شما معرفی می‌کنیم، تا بلکه بعضی از گوشه‌های دنیای بزرگ انیمه را بیشتر نمایان کنیم. در قسمت اول، 6 انیمه اکشن و ماجرایی فوق‌العاده‌ای که کم‌تر درباره آن‌ها شنیده‌اید را معرفی می‌کنیم. در ادامه با گیم‌نیوز همراه باشید.

 

Gurren Lagann

این انیمه روباتی کار استدیوی گایناکس است. این استدیو انیمه عجیب ولی معروف دیگری به نام FLCL هم ساخته است. در دنیای Gurren Lagann انسان‌ها در طبقات مختلف زیر زمین شهرهایی ساخته و در آنجا زندگی می‌کنند. سایمون با برادر ناتنی خود کامینا در یکی از این شهرها زندگی می‌کند. آنها تصادفا روباتی– در این دنیا روبات‌ها با نام گانمن شناخته می‌شوند – را در حین حفاری زمین پیدا می‌کنند. همچنین بعدا با دختری به نام یوکو برخورد می‌کنند که از سطح زمین آمده است. اتفاقاتی که در ادامه می‌افتد جنگی نفس‌گیر برای تصاحب سطح زمین و خود آن است. با این‌که ده سال از انتشار آن می‌گذرد هنوز Gurren Lagann انیمه‌ای جذاب و تماشایی است. این انیمه کلاسیک ۲۷ قسمت دارد.

 

Soul Eater

انیمه‌هایی هم هستند که که از کلیشه‌های معمول پیروی نمی‌کنند. Soul Eater انیمه‌ای درباره جنگ با شیاطین است. این انیمه بر پایه مانگایی به همین نام به قلم آتسوشی اُکوبو ساخته شده ولی از اواسط آن خط داستانی خود را پیش می‌گیرد. Soul Eater در مورد دانش آموزانی است که در مدرسه استاد اعظم مرگ با سلاح‌هایی خاص تمرین می‌کنند تا بتوانند انسان‌های شیطان صفت را شکست داده و روحشان را جذب سلاح خود کنند. ولی نکته‌ای که آن را نسبت به انیمه‌های مشابه متمایز می‌کند چیست؟ نصف دانش آموزان خودشان تبدیل به سلاح‌هایی مانند داس، هفت‌تیر، شوریکن و چیزهایی از این قبیل می‌شوند. نصف دیگر که صاحبان سلاح‌ها یا مایستر می‌شوند هر کدام با یکی از سلاح‌ها یک گروه تشکیل داده و از آنها در جنگ استفاده می‌کنند. Soul Eater اتمسفری هالویینی دارد و شخصیت‌های زیادی دارد که در کل سریال مدام برجسته شده یا به کنار می‌روند. موسیقی Soul Eater هم آن قدر زیبا است که بخواهید به تنهایی بشنوید. این سریال ۵۱ قسمتی واقعا ارزش دیدن را دارد.

 

Durarara!!

این انیمه که در دو فصل منتشر شد بیشتر روایتی فانتزی از محله شلوغ ایکه بوکورو در ژاپن است تا شخصیت‌های اصلی خودش. داستان Durarara!! این‌گونه آغاز می‌شود که میکادو دانش‌آموز دبیرستانی از حومه شهر به ایکه بوکورو می‌آید تا دوست زمان کودکیش ماسااُموی بپیوندد و با هم به مدرسه بروند. بعد از این شروع ساده، سریال به تدریج شخصیت‌های مختلفی را معرفی می‌کند و برای هر کدام داستان‌ متفاوتی تعریف می‌شود. این شخصیت‌های گوناگون و ماجراهایشان که مثل چرخ و فلک دور میکادو و دوستانش مانند سلتی می‌چرخند. داستان این انیمه هم در حقیقت همین چرخ و فلک دوار است. نکته بارز Durarara!! هم دقیقا همین مورد است. ستون اصلی روایت محله ایکه بوکورو و داستان‌هایش است تا خود شخصیت‌ها. سری دوم هم در ادامه سری اول تمام داستان‌ها را جمع و به سرانجام می‌رساند. سری اول این انیمه منحصر به فرد ۲۴ قسمت و سری دوم ۳۶ قسمت است.

 

Tiger & Bunny

دنیایTiger & Bunny در زمان آینده قرار دارد. جایی که قهرمانان باید علاوه بر نابودی تبهکاران، مردم را نیز سرگرم کنند و محبوبیتشان به اندازه تواناییشان مهم است. کوتِتسو تی‌.کابوراگی قهرمانی با نام مستعار ببر وحشی است. او پدری میانسال است که روزهای اوج خود را پشت سر گذاشته است. راه نجات وی این است که با بارنابی بروکز جونیور همکاری کند. جوانی پر مدعا که قدرتی همانند او دارد: برای مدت پنج دقیقه نیرویی جسمانی آنها بسیار زیاد می‌شود ولی یک روز تمام باید صبر کنند تا بشود دوباره از آن استفاده کنند. آنها باید به کمک هم تبهکاران را شکست دهند و در عین حال با شخصیت‌های کاملا متفاوت همدیگر کنار بیایند. نکته طنز این انیمه این است که قهرمانان این انیمه شرکت‌های واقعی را تبلیغ می‌کنند. دیدن لوگوی بزرگ باندای روی زره بارنابی یا تبلیغ پپسی با صدای بلند توسط یکی از قهرمان‌ها مضحک است. Tiger & Bunny سریالی ۲۵ قسمتی است که دیدنش خالی از لطف نیست.

 

Kill la Kill

مخلوط کمدی، لباس‌های پر زرق و برق و داستان عجیب و گیرای Kill la Kill جذاب و گیرا است. ریوکو ماتویی بعد از قتل پدرش با یک قیچی بزرگ قرمز برای پیدا کردن قاتل وی،  با یونیفورمی جادویی به نام سنکتسو به مدرسه هونوجی می‌آید. در آنجا علیه رییس شورای دانش‌آموزی مدرسه، ساتسوکی کیرویین (و زیردستانش) شورشی برپا می‌کند تا ساتسوکی را وادار به افشای حقیقت کند. یونیفورم‌های مخصوص دانش‌آموزان نمایانگر سلسله قدرت مدرسه هستند که به آنها اجازه می‌دهد با ریوکو بجنگند. همین‌طور که ریوکو با گروه‌های مختلف در مدرسه می‌جنگد تا به ساتسوکی برسد، لایه‌های داستان باز می‌شوند و معلوم می‌شود داستان یونیفورم‌ها چیزی بیشتر از وسیله‌ای برای جنگ است و نبردی بزرگتر در راه است. Kill la Kill ماجرایی خیره‌کننده و خنده‌دار با ۲۴ قسمت است.

 

Devilman Crybaby

Devilman Crybaby انیمه‌ای تلخ وتاریک و خون‌آلود است که توسط نت فلیکس ساخته شده است. آکیرا  عادت دارد به محض دیدن درد و رنج بقیه گریه کند. او با دوستش ریو که به تازگی از سفر تحقیقاتیش به آمازون برگشته است، ملاقات می‌کند. ریو به آکیرا درباره موجوداتی به نام شیاطین و ویرانی که بار می‌آورند، می‌گوید. او باور دارد که تنها راه مقابله با آنها، فاش کردن هویتشان به مردم و ساختن مخلوطی از انسان و شیطان است. این ترکیب به نام دویلمن از شیطان‌ها قویتر هستند. به خواسته ریو، آکیرا با شیطانی ترکیب می‌شود و تبدیل می‌شود به Devilman Crybaby . زیبایی بصری و داستان خاص Devilman Crybaby از معیارهای معمول هم بالاتر رفته است و باعث شده این انیمه ۱۰ قسمتی جذابیتی ویژه پیدا کند.

منتظر قسمت‌های بعدی باشید…

1 نظر
  1. mohammad می‌گوید

    مرسی

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.