Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

معرفی ۶ انیمه درام و عاشقانه فوق‌العاده که کم‌تر شناخته شده‌اند

1

در ادامه مقاله پیشین این بار به انیمه‌های خوب ولی کمتر شناخته شده ژانر درام می‌پردازیم. انیمه‌های این ژانر بیشتر به پرداخت و تحریک احساسات می‌پردازند. امیدواریم از این انیمه‌ها لذت ببرید. با معرفی 6 انیمه درام و عاشقانه فوق‌العاده که کم‌تر شناخته شده‌اند با گیم‌نیوز همراه باشید. در قسمت قبلی 6 انیمه‌ی اکشن و ماجرایی را معرفی کرده بودیم. حتما این قسمت را هم مرور کنید.

 

Puella Magi Madoka Magica

در انیمه ژانر دختران جادویی وجود دارد که سریال‌هایی همچون Sailor Moon و Wedding Peach از این دسته هستند. Puella Magi Madoka Magica هم در نگاه اول اثری معمولی از همین ژانر است. ولی برخلاف تم‌ها و پایان‌های شاد معمول انیمه‌های این ژانر و ظاهر دخترانه و بچگانه‌اش، درونمایه‌ای تاریک‌تر دارد. داستان این‌گونه شروع می‌شود که  مادوکا قهرمان داستان به همراه بهترین دوستش سایاکا به موجودی جادویی به نام کیوبی بر می‌خورند. کیوبی به آنها پیشنهاد می‌دهد در ازای خدمت به عنوان دختر جادویی، یک آرزوی هر یک از آنها را برآورده می‌کند. آنها قبول می‌کنند ولی برخلاف تصور آنها این ماجرایی رنگارنگ و شاد نیست. در طول داستان کیوبی به تدریج واقعیت تلخی که دختران جادویی با آن روبرو هستند را فاش می‌کند و مادوکا،  سایاکا و بقیه دختران هم با نتیجه این تصمیم خود روبرو می‌شوند. این انیمه ۱۲ قسمتی توانست روایتی منحصر به فرد و تکان‌دهنده از ژانری به ظاهر سطحی ارائه دهد.

 

Your Lie in April

این سریال که به عنوان بهترین عنوان در زمینه موسیقی در دنیای انیمه شناخته شده، تم و شالوده‌اش موسیقی است. ولی داستان از این بنیان فراتر رفته و به عشق، غم و زندگی می‌پردازد. کوسِی، یک پیانیست نابغه بود که با مرگ مادرش توانایی شنیدن موسیقی را از دست داد. کااُری نوازنده ویلیون، دختری دمدمی مزاج است که ارتباط برقرار کردن با مخاطبش بیشتر از راضی کردن داوران مسابقه، برایش ارزش دارد. وقتی این دو با هم روبرو می‌شوند، کااُری با تلاش فراوان، کوسِی بی میل را دوباره به دنیای موسیقی می‌آورد تا همراهش باشد. در طول این همراهی، کوسِی کم کم نرم می‌شود. ولی وقتی کااُری در حین یک اجرا از حال می‌رود، کوسِی که به تدریج عاشق وی هم شده با این مشکل روبرو می‌شود که ممکن است برای همیشه کااُری را هم مانند مادرش از دست بدهد. Your Lie in April به غیر از این‌که با مهارت عشق دوران نوجوانی و احساس غم را به نمایش می‌گذارد، از نظر موسیقی و بصری انیمه‌ای زیبا است. Your Lie in April به آرامی ضرباهنگ خود را پیش می‌برد و اجرای نهایی ارائه می‌دهد که نفس‌ها را در سینه حبس می‌کند. این انیمه ۲۲ قسمتی مسلما شما را درگیر خود خواهد کرد.

 

Violet Evergarden

انیمه Violet Evergarden توسط شرکت پرآوازه کیوتو انیمیشن برای نت فلیکس ساخته شده است، در نتیجه زیبایی تصویری این انیمه دور از انتظار نبود. قهرمان اصلی این انیمه ویولت، دختر جوانی است که در جنگ همانند یک ماشین برای کشتار به کار می‌رفت. با از دست دادن هر دو دستش، دست‌های فلزی برای او کار گذاشته شد. حال او باید یاد بگیرد که در جامعه به عنوان یک نامه ‌نگار (Auto-Memory Doll) زندگی کند. کسی که تربیت شده بود تا احساسات انسانی را نفهمد، تلاش می‌کند تا شرح حال و نامه دیگران از زبان خودشان بنویسد. این سفر احساسی و انسانی ویولت که بتواند پیچیدگی‌های انسان را یاد بگیرد، به واسطه تصویرسازی زیبا و چیره‌دستانه کیوتو انیمیشن، حس خرسندی و همدردی را به آدم می‌دهد. این انیمه ۱۳ قسمتی داستانی زیبا از احساساتی است که انسانیت ما را می‌سازد.

 

Boku Dake ga Inai Machi

انیمهBoku Dake ga Inai Machi یک تم خاص دارد که آن را به خوبی در تار و پود داستان خود نمایش می‌دهد. اگر قدرت برگشت به گذشته را داشتید از آن استفاده می‌کردید؟ آیا لحظاتی که باعث عذاب شما می‌شوند را تغییر می‌دادید تا آینده خود را اصلاح کنید؟ آیا از آن برای خوشبختی خودتان استفاده می‌کردید یا به دیگران کمک می‌کردید؟ تعجبی هم ندارد که در نتیجه داستانی قدرتمند و پر از تعلیق ارائه می‌دهد.

ساتورو فوجینوما قدرتی خاصی دارد که آن را بازگشت! می‌نامد. زمانی که لحظات مهم مرگ و زندگی برای دیگران پیش می‌آید، قدرتش فعال می‌شود تا او بتواند جلوی فاجعه را بگیرد. معمولا این قدرت حدود چند ثانیه تا چند دقیقه ساتورو را به زمان عقب می‌برد. ولی وقتی مادرش توسط شخصی به قتل می‌رسد و او اشتباهاً متهم می‌شود، قدرتش فعال شده و او را ۱۸ سال به عقب می‌فرستد.

این‌گونه معمایی طرح می‌شود که پاسخش در  ۱۸ سال پیش است. چه چیزی در گذشته ساتورو پنهان شده است؟  برای حل راز این قتل چرا او این قدر در زمان به عقب بازگشته است؟ برای فهمیدن جواب‌ها لازم است انیمه ۱۲ قسمتی Boku Dake ga Inai Machi را ببینید و البته از آن لذت ببرید.

 

Anohana: The Flower We Saw That Day

انیمه Anohana: The Flower We Saw That Day، انیمه‌ای درباره دوستی و دوران بچگی است. چند تابستان پیش، جینتا و دوستانش، مِنما را در تصادفی از دست دادند. از آن موقع بسیاری از چیزها تغییر کرده و آنها از هم جدا شده و زندگی خود را در پیش گرفته‌اند. تا این‌که یک روز روح مِنما ناگهان جلوی جینتا ظاهر می‌شود. او یک آرزوی برآورده نشده دارد که مانع رفتنش به دنیای دیگر می‌شود. مشکل اینجاست که خودش هم آن آرزو را به خاطر نمی‌آورد.

داستان Anohana: The Flower We Saw That Day درباره پنج دوست است که سعی می‌کنند آخرین آرزوی مِنما را برآورده کنند و در این حین خود و دوستانشان را از بار سنگین گذشته‌ای غمگین نجات می‌دهند. این انیمه ۱‍۱‍ قسمتی به شما نمایشی متاثرکننده نشان می‌دهد.

 

Angel Beats!

انیمه Angel Beats! جزو شاهکارهای ژانر درام و کلا دنیای انیمه است. Angel Beats! با طرح مسایلی چون زندگی پس از مرگ و عدالت، فکر انسان را درگیر خود می‌کند. با این‌که اینها سئوال‌های بزرگی هستند ولی این انیمه در آنها در نمی‌ماند و موفق می‌شود با داستان‌هایی احساسی در مورد شخصیت‌های گوناگونش اشک را به چشمان شما بیاورد.

اُتوناشی ناگهان خود را در مدرسه‌ای می‌یابد، بدون این‌که خاطره‌ای از گذشته‌اش داشته باشد. در این مدرسه بین گروهی از دانش‌آموزان و دختری به نام تنشی نبردی در جریان است. رییس آنها دختری به نام یوری ناکامورا به وی می‌گوید که آنها در دنیا مرده‌اند و روح آنها در این برزخ گیر افتاده است. هدف این گروه جنگ با خدا است.

Angel Beats! به غیر از داستان و روایت زیبای خود، موسیقی جذابی هم دارد که می‌تواند جدا از خود انیمه هم به آن گوش داد. به شما پیشنهاد می‌کنیم این انیمه ۱‍۳ قسمتی را ببینید، وگرنه به خودتان مدیون هستید.

 

امیدواریم از انیمه‌های معرفی شده این هفته لذت ببرید. در قسمت بعدی ۶ انیمه از ژانر کمدی را معرفی خواهیم کرد. با گیم‌نیوز همراه باشید.

از طريق reelrundown
1 نظر
  1. nobody می‌گوید

    سلام و عرض ادب میشه به جز اینا به چندتا انیمه دیگ معرفی کنی اگر چه به اینا نمیرسن…
    ممنون از سایت خوبتون:)

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.