Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

آموزش FIFA 19 – گل زدن، دفاع کردن و حفظ توپ چگونه میسر است؟

0

عادت کردن به بازی جدید، ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد. به هر حال، برای این‌که در فیفا 19 استاد شوید، راه‌های زیادی از جمله تمرین مداوم وجود دارد. اما بهتر نیست که آموزش FIFA 19 – گل زدن، دفاع کردن و حفظ توپ را در گیم‌نیوز بخوانید و راه چند ماهه را یک شبه بروید؟

قبلا در یک مقاله آموزشی دیگر، بهترین شیوه‌ی آغاز رقابت در Ultimate Team را مرور کردیم. اگرچه آن مقاله به طور تخصصی مرتبط با بخش آلتیمیت تیم بود، نکاتی که در آن خوانده‌اید را به هر حال برای موفقیت در مسابقات دیگر هم به خاطر داشته باشید.

در این مقاله‌ی آموزشی، سعی داریم نکاتِ مهمی که باید برای موفقیت در هر بازی، از آن‌ها پیروی کنید را گوشزد کنیم. فراموش نکنید که این آموزش مخصوص بازی فیفا 19 است و اگر می‌خواهید حریفتان را در بازی فیفا 18 شکست دهید، آموزش‌های مخصوص به همان بازی را در گیم‌نیوز بخوانید.

سانترهای سریع کارساز هستند

یکی از ویژگی‌های جدیدِ بازی فیفا 19، سیستم جدید اکتیو تاچ (Active Touch) است که با ایجاد حس تازه‌ای از سنگینی توپ، باعث لذت‌بخش‌تر شدن ارسال توپ به محوطه‌ی جریمه شده است. علاوه بر لذت‌بخش بودن، سانترهای سریع به مدد این سیستم جدید، کارامدتر هم هستند.

اگر در تیمتان یک مهاجم قد بلند مثل ادین ژکو، هری کین، موراتا یا رونالدو دارید، کافی است که فضا را با چند بار پاس‌کاری در عرض برای فرارِ بالِ کناری تیمتان فراهم کنید و بعد توپ را پشت خط دفاعی به او برسانید. به محض این‌که بازیکنتان به توپ رسید فرمان ارسال توپ به محوطه‌ی جریمه را صادر کنید. فراموش نکنید که اگر وینگرتان صاحب توپ شود، باید مثل گذشته دقیق سانتر کنید و دیگر توپ سریعی ارسال نخواهد شد.

این قابلیت در فیفا 18 هم وجود داشت، اما با فیزیک بهبودیافته‌ی توپ، حرکت آن در عرض محوطه‌ی جریمه چشم‌نوازتر، دقیق‌تر و سریع‌تر است و وقتی ادینسون کاوانی این توپ را در آستانه‌ی دروازه با سر قطع می‌کند و یک گل خوشگل به ثمر می‌رساند، لذت بیشتری خواهید برد.

شیوه‌ی چینش بازیکنان خود را تغییر دهید

مخصوصا اگر با تیم‌هایی که با ترکیب 4-3-3 چیده شده‌اند بازی می‌کنید، در درجات سختی بالاتر کمی از هم‌گسیختگی در بازی تیم احساس خواهید کرد. گاهی اوقات در میانه‌ی زمین کسی نیست که بتواند توپ را به خوبی از دفاع به حمله منتقل کند و ممکن است حس کنید که هافبک‌های شما از زمین محو شده‌اند.

چینش‌های تنگ‌تری مثل 4-3-1-2 و 4-1-2-1-2 را انتخاب کنید و می‌بینید که در فیفا 19 این سیستم‌ها کارامدتر از دیگر چینش‌ها هستند.

شیوه‌ی حمله و دفاع تیم خود را مشخص کنید

یکی از قابلیت‌های اضافه شده به بازی فیفا 19، در بخش Team Management تاکتیک تیم شما در حمله و دفاع است. اول از همه این‌که می‌توانید شیوه‌ی حضور تیمتان در زمین بازی را از «بسیار دفاعی» تا «بسیار هجومی» مشخص کنید. گزینه‌ی «اتوبوس پارک کردن» هم که از بازی حذف شده است.

به هر حال، در فیفا 19، بر خلاف بازی قبلی، تفاوت بین بسیار دفاعی و بسیار هجومی را احساس خواهید کرد. پس اگر حریفتان قدرتمند است و در حمله دستی دارد، می‌توانید دفاعی بازی کنید و در ضد حمله‌ها کارش را تمام کنید.

در درجه‌ی سختی لجندری (Legendary) تیم حریف با تعداد نفرات زیادی دفاع می‌کند و پشت محوطه‌ی جریمه‌ی حریف تقریبا فضای خالی پیدا نمی‌کنید. برای همین بهتر است شما با جلوکشیدن تیم، تعداد نفراتتان را بیشتر کنید تا بتوانید راحت‌تر موقعیت ایجاد کنید.

با Timed Finishing گل‌های زیبا بزنید

یکی از تغییرات مهم گیم‌پلی بازی فیفا 19، اضافه شدن قابلیتی تحت عنوان Timed Finishing است. یعنی زمانی‌که در یک فاصله‌ی زمانی مشخص دو بار پشت سر هم دکمه‌ی شوت را فشار می‌دهید و توپ با قدرت و دقت قابل ملاحظه‌ای به سمت دروازه شلیک می‌شود.

وقتی که مدافعی جلوی شما نیست، این را امتحان کنید. می‌توانید از پشت محوطه‌ی جریمه شوت‌های بسیار زیبایی را با این قابلیت وارد دروازه کنید.به شرطی که زمان‌بندی درست را پیدا کنید و آن را درست اجرا کنید.

همیشه هم از Timed Finishing استفاده نکنید

حالا که از وجود این قابلیت با خبر شدید، فراموش نکنید که لازم نیست همیشه از آن استفاده کنید. شوت زدن در بازی فیفا با عوامل زیادی بستگی دارد، مخصوصا به بازیکنی که با آن می‌خواهید شوت بزنید. پس اگر با همه‌ی بازیکنان می‌خواهید این‌گونه شوت بزنید، ممکن است در یک بازی 10 موقعیت مسلم گل را هم خراب کنید.

لازم نیست همیشه دو بار دکمه‌ی شوت را فشار دهید. با ترکیب کردن مهارت‌های مختلف شوت‌زنی در یک بازی، می‌توانید گل‌های زیادی به ثمر برسانید و ضمنا خودتان را از اتهام شبیه به هم گل زدن مبرا کنید.

فراموش نکنید که فوتبال بازی زیبایی است و هیچ کس از سه گلِ مشابه پشت سر هم لذت نمی‌برد.

قبل از شوت به توپ ارتفاع دهید

یک تکنیکِ جدید اضافه شده به شوت زنی در فیفا 19، این است که می‌توانید توپ را کمی مقابل پای بازیکن خودتان بالا بیاورید و سر ضرب به آن شلیک کنید. برای این‌که بازیکنِ صاحب توپ، قبل از شوت به توپ ارتفاع دهید، کلید R3 را بفشارید.

اگرچه از این قابلیت می‌توانید برای دریبل زنی هم استفاده کنید، پیش از شوت زدن با بازیکنانی مثل رونالدو یا بیل که بدون معطلی این شوت‌های سرضرب را به گل تبدیل می‌کنند، آن را امتحان کنید. مخصوصا زمانی که در گل زدن به دروازه‌بان‌های قلدری مثل دخه‌آ و نویر مشکل دارید، این کار می‌تواند رهایی بخش باشد و توپ شما را به تور دروازه برساند.

گوشه‌ی دروازه را به خاطر بسپارید

مثل فیفا 18، در این بازی هم دروازه‌بان‌ها قوی هستند و برخی از آن‌ها، مگر این‌که شوت شما حیرت‌انگیز باشد، توپ‌ها را مهار می‌کنند. «یان اوبلاک» می‌تواند در یک بازی بیش از 10 بار دروازه را نجات دهد و «کپا» می‌تواند مهاجمین شما را به ورطه‌ی افسردگی بکشاند.

با این همه، در موقعیت‌های تک به تک، می‌توانید روی گوشه‌های دروازه حساب کنید. محکم شوت زدن، از بالای سر دروازه‌بان انداختن، دریبل زدن و شوت قوس‌دار را فراموش کنید. در عوض کنارِ تیرک را هدف بگیرید و امیدوار باشید که توپ بعد از برخورد با تیر دروازه به داخل گل می‌رود.

بیشتر از آن‌چه که تصور می‌کنند رخ خواهد داد، باور کنید.

تیم‌های مبتنی بر حفظ توپ

در فیفا 19 ممکن است برنامه‌ی حمله‌ی سریع شما به طور مکرر با مشکل مواجه شود. مگر این‌که با تیم‌های سریعی مثل رئال مادرید بازی کنید و توپ را از مارسلو به مودریچ و سپس به سرعت به فضای پشت دفاع برای گرت بیل ارسال کنید و امیدوار باشید که او از سرعت خود بهترین استفاده را بکند، ممکن است در گلزنی با مشکل مواجه شوید.

چون نه تنها همه‌ی تیم‌ها مهاجمین سریعی ندارند بلکه هیچ تیم دیگری هم گرت بیل ندارد. در کنار آن، تیم‌هایی مثل منچستر سیتی، بایرن مونیخ و بارسلونا، علاقه دارند که با حفظ توپ، خط به خط بازی را به جلو هدایت کنند. بنابراین استراتژی حمله‌ی سریع، در این تیم‌ها اغلب با شکست مواجه خواهد شد.

با اضافه شدن سیستم اکتیو تاچ، سرعتِ پاسکاری شما در این تیم‌ها می‌تواند زیاد شود و اگر می‌بینید که با وجود سرعت زیاد، هنوز هیچ مهاجمی وارد محوطه نشده و موقعیت خوبی ندارد، سرعت پاسکاری خود را کم کنید. توپ را با بازیکنان پا به توپی مثل داوید سیلوا، خامس رودریگز و مسی به وسط بیاورید، دوباره رو به عقب کار کنید و توپ را تا زمانی که یک روزنه در دفاع حریف گشوده شود در خط میانی خود حفظ کنید.

اگر می‌خواهید از این روش به گل برسید،‌ باید پاس‌های ریسکی را هم امتحان کنید. برای این‌که درصد خطای این پاس‌ها کم‌تر شوند، بازیکنِ صاحب توپ را درست انتخاب کنید. معمولا ارسال این پاس‌ها با بوسکتس و مسی کارساز است چون دقت پاس بالایی دارند. بازیکنان با دقت پاس بالا را برای این مواقع شناسایی کنید و به ذهن بسپارید.

مراقب نفر دومِ پرسینگ باشید

در مورد دفاع کردن در فیفا 19 باید گفت که اول از هر چیز، بهترین دفاع حمله است. وقتی توپ را پشت محوطه‌ی حریف به گردش در می‌آورید و حداقل 2 دفاع میانی در زمین خود دارید، نباید نگران دفاع کردن باشید. وقتی به دقت فضاهای پشت محوطه‌ی خودتان را ببندید و به نوبت بازیکنان را به سمت بازیکن صاحب توپ ببرید، پشت محوطه به بازیکنان شوت زن فضا ندهید و با دروازه‌بان از فضای عمق دفاع محافظت کنید، بعید است کسی بتواند به سادگی دروازه‌ی شما را باز کند.

اما نکته‌ی مهم این که باید مدام مراقب تعداد بازیکنانی که به حریف نزدیک می‌شوند تا پرس کنند، باشید. مثل خیلی از بازیکنان غیر حرفه‌ای، ممکن است به دامِ استفاده‌ی بیش از حد از پرس با بازیکن دوم باشید. این بار در فیفا 19 باید بیشتر مراقب باشید.

با این حال، اگر استفاده‌ی درست و به موقعِ نفر دوم پرسینگ را یاد بگیرید، گل زدن به شما تقریبا غیرممکن می‌شود. اگر می‌بینید که دفاع شما در مواجهه با پاس‌های مکرر حریف باز می‌شود و بازیکنتان قادر به گرفتن توپ و قطع پاس نیست، بازیکن دوم را بیاورید و پرس را سنگین‌تر کنید. با توجه به بهبود هوش مصنوعی بازیکنان شما در دفاع در فیفا 19 این کار خطر کم‌تری نسبت به بازی قبلی دارد. اما یادتان باشد که همیشه دو نفره پرس نکنید چون دفاع بیشتر خالی می‌شود و اگر موفق به قطع توپ نشوید کارتان ساخته است. (در پلی استیشن 4 با کلید R1 بازیکن دوم به پرس اضافه می‌شود.)

این کار را هر چه دورتر از محوطه‌ی جریمه‌تان انجام دهید بهتر است و امنیت بیشتری دارید.

 

این مقاله با الهام از مقاله‌ی آموزشی سایت وی‌جی‌247 نوشته شده، اما در آن، راهنمایی‌هایی کاربردی وجود دارند که حاصل تجربیات نویسنده‌ی گیم‌نیوز است.

از طريق vg247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.