Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

خیز مایکروسافت برای تصاحب استودیوی Obsidian Entertainment

0

گزارش‌ها حاکی از آن‌اند که مایکروسافت برای تصاحب استودیوی Obsidian Entertainment به سرانجام رساندن یک قرارداد نزدیک می‌شود. این استودیو، پیش از این بازی‌های بزرگی از جمله Fallout: New Vegas و  Pillars of Eternity را ساخته و ساخت بازی Star Wars Knights of the Old Republic را نیز در کارنامه دارد.

کوتاکو اولین بار این خبر را منتشر کرده و تایید کرده است که سه نفر از کسانی که از این مذاکرات خبر داشته‌اند منبع این خبر هستند. بنا بر اعلام سایت کوتاکو، قرارداد بین مایکروسافت و آبسیدیان، 90 درصد مراحل را سپری کرده و در مراحل پایانی قرار دارد.

منابع کوتاکو در این باره خاطر نشان کرده‌اند در حال حاضر، سوال اصلی این است که این خرید چه زمانی نهایی می‌شود، نه این‌که نهایی می‌شود یا نه.

آبسیدیان، از زمان شکل‌گیری در سال 2003 تا کنون مستقل باقی مانده است بنابراین هرگونه صحبتی در مورد خریداری شدن این استودیو توسط یک غول صنعت بازی، بعید به نظر می‌رسد. با این وجود کوتاکو با اشاره به مشکلات اقتصادی این استودیو در سال‌های گذشته، سال 2012 را به ما یاداور می‌شود، که ممکن بود این استودیو به صورت کامل ورشکست شود.

در آن زمان، مایکروسافت که تحت رهبری کاملا متفاوتی قرار داشت، یک عنوان نقش آفرینی جاه طلبانه را به همین خاطر کنسل کرد. استودیوهای متفاوتی بر روی این عنوان در آن زمان کار می‌کردند.

با این‌که موفقیت‌های آبسیدیان از آن زمان بیشتر شده است، مخصوصا به دلیل موفقیت کیک‌استارتری عنوان نقش آفرینی الد اسکولشان یعنی Pillars of Eternity پیوستن به مایکروسافت، احتمالا دلیل دیگری جز پایستگی اقتصادی خواهد داشت.

اگر این گزارش‌ها تایید شوند، آبسیدیان به لیست بلندبالای استودیوهایی می‌پیوندد که به تازگی به ارتش مایکروسافت ملحق شده‌اند. مایکروسافت، حالا در این سال استودیوی سازنده‌ی بازی فورتزا Playground Games را به طور کامل خریداری کرده، Undead Labs استودیوی سازنده‌ی State of Decay را خریده، خالقین We Happy Few در استودیوی Compulsion Games را تحت رهبری خود در آورده و در جذاب‌ترین به خدمت‌گیری خود، استودیوی Ninja Theory سازنده‌ی عناوین مهمی همچون DmC: Devil May Cry و Hellblade: Senua’s Sacrifice را نیز تصاحب کرده است.

در حال حاضر، هیچ‌کدام از طرفین این معامله‌ی احتمالی حاضر به پاسخگویی نیستند. با این وجود، با توجه به این‌که گزارش‌ها حاکی از قرار داشتن مذاکرات در مراحل نهایی است، احتمالا به زودی خبر رسمی آن را خواهیم شنید.

منبع eurogamer

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.