Publisher Theme
I’m a gamer, always have been.

بازی Call Of Duty: Black Ops 4 در اولین برخورد چگونه است؟

0

Call Of Duty: Black Ops 4 در اولین برخورد چه حسی منتقل به بازیکن منتقل می‌کند؟ با گیم‌نیوز همراه باشید تا برایتان از تجربه‌های اولیه بازی بگوییم.

به‌عنوان دنباله زیرمجموعه بلک آپس، CoD: BO4 هم از گذشته خود سود می‌برد و هم از آن ضرر می‌بیند. بخش چندنفره استاندارد به جای آن که براساس آنچه پیش‌تر وجود داشته پایه‌ریزی شود، شباهت کمی به آن دارد و به همین سبب تغییرات بزر‌گ‌تر تأثیر خود را از دست داده‌اند. بخش زامبی نیز به همین ترتیب موارد جدید و قدیمی را ترکیب می‌کند. محتوای بسیار زیادی هنگام عرضه بازی برای این بخش وجود دارد که داستانی کاملاً جدید را به همراه ادامه داستان قبلی در بر می‌گیرد.

با وجود آن که بلک آپس 4 بخش کمپین تک‌نفره سنتی همچون تمام بازی‌های پیش از خود ندارد، حالت تمرینی در بازی گنجانده شده که دارای کات‌سین‌های داستانی با محوریت شخصیت‌های حاضر در بخش چندنفره است. برداشت بلک آپس 4 از سبک بتل رویال از جذاب‌ترین‌های سه بخش اصلی بازی است. حالت Blackout قطعاً قدم رو به جلوی بزرگی برای ندای وظیفه است و همان چیزی را در خود دارد که این ژانر را بدین حد محبوب کرده است.

بخش چندنفره

بخش چندنفره سرراست‌ترین بخش بازی است که در آن سعی شده جنبه‌های تاکتیکی نسبت به بازی‌‌های پیشین مجموعه پررنگ‌تر شود. دیگر امکان دویدن روی دیوار و جهش‌های ناگهانی وجود ندارد و نوعی حس سنگینی به بازیکن القا می‌شود که باعث شده بخواهید روی زمین بمانید و با فکر بیشتری موقعیت خود را انتخاب کنید. بازیابی سلامتی نیز دیگر خودکار نیست که این خود به عمق تصمیم‌گیری‌ها در بازی می‌افزاید. مسابقات به‌طور کلی سرعت کمتری دارند و محتاطانه‌تر هستند، اما زمان برای کشتن همچنان کم است و ریسپاون‌ها تقریباً بلافاصله انجام می‌شوند. نقشه‌ها همچنان از ساختار سه‌بانده برخوردار بوده و طولانی‌تر و باریک‌تر از نقشه‌های بلک آپس 3 هستند. در این نقشه‌ها شاهد ترکیبی از مناطق باز و بسته هستیم که نبرد‌های از راه دور و نزدیک را ممکن می‌کند.

بخش متخصص‌ها بار دیگر بازگشته البته با تغییراتی؛ در کل ۱۰ نوع متخصص در هنگام عرضه بازی وجود خواهد داشت که برخی جدید و برخی همان نمونه‌های بلک آپس 3 هستند. هر یک از این متخصص‌ها سلاح و توانایی یکتایی دارند که برخلاف گذشته که فقط حق انتخاب میان یکی از آنها داشتید، اکنون می‌توانید با هر دو وارد مسابقه شوید. سلاح زمان کول‌داون (Cooldown) بیشتری داشته و همچون یک تهاجم پرقدرت عمل می‌کند. توانایی نیز به نوعی یک ابزار خاص است، مانند نارنجک یا تله، که باید برای اهداف تاکتیکی‌تری استفاده شود. در این بازی، متخصص‌ها بیشتر به سوی انجام نقش‌های مشخصی هدایت شده‌اند؛ کاراکتر Battery به‌عنوان مثال همچنان نارنجک War Machine خود را از بازی قبلی نگه داشته، اما توانایی دفاعی خود را با نارنجکی خوشه‌ای عوض کرده که او را تبدیل به انتخاب تهاجمی ایده‌آلی می‌‌کند. دیگر متخصص‌ها نقش‌های دفاعی و حمایتی را پر می‌کنند و این امکان که می‌توان از شلیک کردن صرف عقب نشست و وظایف مهم‌ دیگری انجام داد حس بسیار خوبی دارد.

دو نوع مسابقه جدید با نام‌های Heist و Control به بلک آپس 4 اضافه شده‌ است. در Heist، هدف آن است که دو تیم برای دزدیدن کیفی پر از پول با هم رقابت کنند و در هر تیم بازیکنان تنها یک جان در اختیار دارند. کیل‌استریک‌هایی که می‌توانند کل یک تیم را از پا در بیاورند، به‌‌عنوان مثال موشک Hellstorm، در این مود بیش از حد قدرتمند بوده و تعادل بازی را برهم می‌زنند. عدم وجود ریسپاون و زمان برای کشتن کم باعث شده پیاده‌سازی هر نوع استراتژی در این مود عملاً غیرممکن شود و هر راند بیشتر از چند دقیقه اندک طول نکشد.

بخش Control از آن سو یک مود هدفمند است که به‌شکلی پویا شما را تشویق به استفاده از تاکتیک‌های مربوط به متخصص‌ها می‌کند. در این مود، دو تیم در قالب تیم مهاجم و تیم مدافع، هر کدام دارای ۲۵ جان هستند. تیمی برنده است که یا تمام جان‌های تیم رقیب را به اتمام برساند یا کنترل دو هدف در بازی را در دست بگیرد و آن را حفظ کند. یک متخصصی تدافعی مانند Torque که ابزاری چون Razor Wire یا Barricade را در اختیار دارد، گزینه‌ای عالی برای حفظ کردن یک موقعیت است و همزمان، متخصص‌های تهاجمی می‌توانند در شرایط متفاوت کارآمد باشند.

با وجود تمام این‌ها، مود‌های عادی بخش چندنفره بازی مانند Team Deathmatch، Kill Confirmed و Domination شما را ملزم به استفاده از توانایی‌های متخصص‌ها نمی‌کنند. در این بخش‌ها، موفقیت شما بیشتر در گرو انتخاب سلاح مناسب و دقت در هدف‌گیری است تا مهارت‌هایتان در کار با یک متخصص یا همکاری تیمی. در نتیجه جنبه‌های تاکتیکی تأثیر خود را از دست می‌دهند و استفاده از آنها برای کسب یک کیل کمی اضافه‌کاری به نظر می‌رسد.

زامبی‌ها

بخش زامبی بلک آپس 4 هم گسترده است هم عمیق که دو خط داستانی را در سه نقشه مختلف دنبال می‌کند؛ نقشه چهارمی نیز وجود دارد که در صورت خریداری نسخه مخصوص بازی در اختیارتان قرار می‌گیرد. دو نقشه اول با نام‌های IX و Voyage of Despair متعلق به خط داستانی جدید «آشوب» هستند. سومین نقشه به نام Blood of the Dead و نقشه اختیاری Classified ادامه‌دهنده داستان Aether از قسمت قبلی مجموعه هستند. چنین محتوای زیادی برای آغاز کار کمی زیادی است و اندکی زمان می‌برد که در هر کدام عمیق شوید. با این حال نقشه Voyage of Despair جذابیت ویژه‌ای دارد و این تا حد زیادی به دلیل ستینگ تایتانیک‌مانند آن است. همچنین وجود فضا‌های تنگ باعث شده این نقشه چالش‌برانگیزتر از IX با فضا‌های بازش باشد.

در خط داستانی Aether، ظاهر گروه Ultimus به‌شکل مناسبی در اثر گذشت زمان پیر نشده‌ حتی با وجود آن که این کاراکتر ها تا حد زیادی کلیشه‌ای هستند. شوخی‌ها جذابیت زیادی ندارند، خصوصاً تأکید افراطی روی لهجه ژاپنی شخصیت Takeo که تمام حروف L را R تلفظ می‌کند. فارغ از این‌ها، برملا شدن آهسته راز‌های نقشه‌ها حس اکتشاف جذابی را منتقل می‌کند.

حالت جدید Rush درواقع نسخه بدون داستان از زامبی‌هاست که احتیاج به حل هیچ معمایی در آن نیست و تنها کاری که باید بکنید، قتل عام موج‌های مردگان متحرک است. هیچ پولی در این بخش در کار نیست، بنابراین احتیاجی به صرفه‌جویی برای خرید سلاح یا قفل‌گشایی یک در وجود ندارد. در عوض تنها به شما گفته می‌شود که موج بعدی زامبی‌ها از کجا وارد شده و از اتاقی به اتاق بعدی هدایت می شوید. این بخش به‌عنوان یک بخش تمرینی بیش از حد تنش‌زاست، اما می‌توان به آن به چشم تمرینی مناسب جهت آشنا شدن با نقشه‌ها، سلاح‌ها و حتی بررسی آن که در بخش کلاسیک بهتر است اول سراغ کدام اتاق‌ها بروید نگاه کرد.

بلک‌اوت

ابن بخش به سبب جدید بودن خود شاید بیشترین جذابیت را داشته باشد. پیش‌تر از تجربه آن و شباهتش به دیگر بتل رویال‌های غیر از فورتنایت گفته بودیم. بلک‌اوت بدون شک همان چیزی که ژانر بتل رویال را این چنین جذاب می‌کند در خود دارد و از مکانیک‌های جابه‌جایی و تیراندازی مختص ندای وظیفه به‌عنوان سنگ بنایی محکم برای خود استفاده می‌کند. بخش‌هایی از نقشه که دارای زامبی هستند جنبه‌های PVE (بازیکن در برابر کامپیوتر) نیز به این بخش می‌افزایند تا میان آن و دیگر بازی‌ها مانند پابجی تمایز ایجاد شود. وجود زامبی‌ها باعث می‌شود ریسک کشته شدن به دست یک تکه گوشت بی‌مغز یا جلب توجه دیگر بازیکنان بالا رود و عمق زیادی به بازی اضافه شود. پرک‌ها و ابزار‌های مخصوص متخصص‌ها نیز در این بخش در قالب آیتم‌های قابل لوت در دسترس هستند که تمایزی از جنس ندای وظیفه ایجاد می‌کنند.

Call of Duty: Black Ops 4 به سبب نداشتن بخش تک‌نفره مسلماً متفاوت است، اما این بازی از لحاظ محتوا هیچ چیز کم ندارد و سه بخش اصلی موجود قابل‌توجه هستند. بلک آپس 4 با بخش‌های چندنفره استاندارد و زامبی چندان پیشرفت نکرده و ترکیب المان‌های جدید و قدیمی همه جا خوب کار نمی‌کند. با این حال بخش بلک‌اوت با موفقیت عناصر مجموعه بلک آپس را به کار گرفته تا برداشت خود را از مد روز ارائه دهد.

منبع Gamespot
مطالب مرتبط

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.