Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

رکوردشکنی ندای وظیفه آغاز شد – Black Ops 4 در یک روز هم بهترین و هم بدترین فروش را تجربه کرد!

0

هر سال پس از عرضه‌ی قسمت جدیدی از بازی‌های مجموعه‌ی «ندای وظیفه» (Call of Duty) منتظر اخبار رکوردشکنی این بازی در آمار فروش هستیم. امسال هم رکوردشکنی ندای وظیفه در جای خود بود، اما آمار فروش بازی یک تفاوت عمده با سال‌های گذشته داشت.

اکتیویژن اعلام کرده است که بازی Call of Duty: Black Ops 4 توانسته به «بیشترین فروش روز اول در بازار دیجیتال» در میان تمام بازی‌های این ناشر تبدیل شود. فروش دیجیتالی بازی جدید استودیوی تری‌آرک رکوردی که متعلق به بازی قبلی همین مجموعه یعنی WWII بود را شکست.

در همین حین، این بازی با فروش قدرتمند در میان بازی‌های جدید موفق شد به بیشترین فروش روز اولِ یک بازی کامل در فروشگاه پلی استیشن تبدیل شود. فروش دیجیتالی بازی بلک اوپس 4 همچنین در کنسول ایکس باکس وان هم قدرتمند بود و این بازی در فروشگاه ایکس باکس نیز به پرفروش‌ترین بازی دیجیتالی اکتیویژن تبدیل شد.

Black Ops 4 برای پی‌سی نیز موجود است و از طریق Battle.net به فروش رفته، و در این پلتفرم نیز آمار خوبی از خود به جای گذاشته است. فروش روز اول این بازی از دو برابر فروش روز اول بازی WWII در استیم بیشتر بوده است. این در حالی است که بازی بلک اوپس 4 تنها از طریق Battle.net عرضه می‌شود.

با این‌که اکتیویژن آماری از تعداد بازی‌کنندگان بخش آنلاین بازی خود ارائه نکرده، می‌دانیم که تعداد بازی‌کنندگان آنلاین بازی در روز اول به طور قابل توجهی از آمار سال گذشته پیشی گرفته است.

با این‌حال، در همین حین GI.biz گزارش می‌دهد که فروش این بازی در بازار فیزیکی نسبت به سال گذشته حداقل 50 درصد افت داشته است. این بازی همچنین در آخر هفته‌ی اولِ حضور در بازار، 59 درصد نسبت به بازی Black Ops 3 فروش کمتری را به ثبت رسانده است.

فروش بازی بلک اوپس 4 در بازار بریتانیا به کم‌ترین میزان خود رسیده و این بازی رکورد کم‌ترین فروش یک عنوان ندای وظیفه از سال 2007 به بعد را از آن خود کرده است. البته به طور کلی فروش فیزیکی بازی‌ها احتمالا رفته رفته کمتر و کمتر خواهد شد و بیشتر خریداران ترجیح می‌دهند بازی‌ها را به صورت دیجیتالی خریداری و دانلود کنند.

بازی بلک اوپس 4 برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی عرضه شده است. حتما اخبار و مقالات مرتبط با این بازی را در گیم‌نیوز دنبال می‌کنید. می‌توانید ارزیابی بازی در ساعات اولیه را اینجا در گیم‌نیوز بخوانید.

منبع gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.